Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@07:51:48 GMT

انهدام ۵ باند قاچاق سلاح و مهمات در خوزستان

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۹۵۶۷۴

انهدام ۵ باند قاچاق سلاح و مهمات در خوزستان

ایسنا/خوزستان فرمانده انتظامی خوزستان از انهدام ۵ باند قاچاق سلاح و مهمات در استان در تیرماه خبر داد.

سردار حیدر عباس‌زاده در خصوص مبارزه با دارندگان سلاح غیرمجاز، عاملان خرید و فروش سلاح و مهمات غیرمجاز و عاملان تیراندازی‌ها، اظهار کرد: در راستای ارتقای امنیت عمومی خوزستان، طرح جمع‌آوری سلاح و مهمات غیرمجاز و دستگیری افرادی که به سمت منازل، اماکن، مغازه‌ها و خودروها تیراندازی می‌کنند، با برنامه‌ریزی‌های مناسب و ارائه راهکارهای اجرایی و دستورات عملیاتی به پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری پلیس، وی افزود: پلیس اطلاعات و امنیت عمومی با همکاری سایر یگان‌های انتظامی با کار اطلاعاتی و تلاش مستمر در سطح استان در یک ماه گذشته با هماهنگی قضائی در چندین عملیات پی در پی، ۲۷۳ نفر از عاملان تیراندازی‌ها و دارندگان سلاح غیرمجاز را شناسایی و دستگیر کردند.

عباس‌زاده بیان کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان، ۸۲ قبضه سلاح جنگی، ۳۸۶ قبضه سلاح شکاری در جمع ۴۶۸ قبضه سلاح غیرمجاز به همراه ۵ هزار و ۶۷۵ عدد انواع فشنگ کشف شد. متهمان نیز پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی داده شدند.

فرمانده انتظامی خوزستان تصریح کرد: در اجرای فرامین مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر برخورد بی‌امان با دارندگان سلاح و مهمات مخصوصاً فضای مجازی، پرسنل انتظامی استان خوزستان، با کار اطلاعاتی پنج باند قاچاق سلاح و مهمات را در یک ماه گذشته منهدم کردند.

وی با تاکید بر اینکه امنیت و آرامش مردم خط قرمز پلیس است، افزود: پلیس با عاملان خرید و فروش سلاح، دارندگان سلاح‌های غیرمجاز و عاملان تیراندازی، برخورد جدی داشته و در این امر مصمم است تا محیط را برای متخلفان ناامن و برای آحاد مردم آرامش در پی داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی نیروی انتظامی سلاح غیرمجاز اسلحه قاچاق سلاح دارندگان سلاح سلاح و مهمات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۵۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عاملان نزاع و درگیری مسلحانه در بم

سرهنگ عبدلی نسب گفت: در پی یک مورد نزاع و درگیری مسلحانه در یکی از نقاط شهر بم که چند نفر به علت نزاع قبلی، باز هم با یکدیگر درگیر و اقدام به تیراندازی و ایجاد رعب و وحشت کرده بودند، ماموران پلیس امنیت عمومی وارد عمل شدند.

وی با بیان اینکه ۲ نفر از عاملان این نزاع، تیر خورده و به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شدند، افزود: ماموران با پیجویی‌های پلیسی و اشرافیت اطلاعاتی، ۳ نفر از افراد دخیل در این نزاع و درگیری مسلحانه را شناسایی و آن ها را در چند عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند. 

 فرمانده انتظامی بم تصریح کرد: از مخفیگاه آنان، یک قبضه سلاح شکاری غیرمجاز و یک قبضه سلاح کمری به کار رفته در نزاع کشف شد.

او بیان داشت: تحقیقات برای دستگیری سایر عاملان آن نزاع ادامه دارد.

این مسئول انتظامی با بیان اینکه نتیجه شکل گیری نزاع ها، تداوم کینه، مصدومیت، خسارت و حتی قتل است و چیزی جزو ندامت و پشیمانی برای افراد در بر ندارد، تاکید کرد: پایان دادن به اختلافات از سوی معتمدان و ریش سفیدان محله در بسیاری از موارد از بهترین روش‌های حل و فصل نزاع‌های فردی و دسته جمعی است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • متلاشی شدن باند قاچاق مواد مخدر در مازندران
  • انهدام باند قاچاق مواد مخدر در مازندران
  • باند ۵ نفره قاچاق مواد مخدر در مازندران متلاشی شد
  • انهدام باند سارقان کابل برق با ۱۲ فقره سرقت در شاهین شهر
  • عاملان تبلیغ، ساخت و تعمیر غیرمجاز سلاح به حبس درجه چهار محکوم می‌شوند
  • عاملان تبلیغ، خرید، فروش، ساخت و تعمیر غیرمجاز سلاح به حبس درجه چهار محکوم می‌شوند
  • عاملان خرید، فروش، ساخت و تعمیر غیرمجاز سلاح به حبس درجه چهار محکوم می‌شوند
  • جرم‌انگاری تبلیغ خرید و فروش سلاح غیرمجاز توسط مجلس
  • دستگیری عاملان نزاع و درگیری مسلحانه در بم
  • اسلحه‌های مجوزدار در صورت استفاده غیرمجاز ضبط شوند