Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-23@08:14:15 GMT

وضعیت بی‌سابقه در مراسم حج +عکس

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۹۵۷۹۳

وضعیت بی‌سابقه در مراسم حج +عکس

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، به دلیل بحران جهانی شیوع ویروس کرونا، مراسم حج ۲۰۲۰ به شکل بی سابقه ای با حضور تنها هزار زائر عربستانی و یا مقیم این کشور برگزار میشود و همه زائران که در محدوده سنی ۲۰ تا ۵۰ سال قرار دارند پس از پایان مراسم وارد قرنطینه خواهند شد. 

در مراسم حج امسال اندک زائران حاضر، با زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی به انجام مناسک حج می پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اولین بار در تاریخ معاصر است که حج به عنوان مهم ترین مراسم مذهبی مسلمانان با این جمعیت اندک و بدون حضور زائران کشورهای مختلف برگزار می شود.

مراسم حج در سالهای گذشته با جمعیتی حدود ۲.۵ میلیون نفر از سراسر جهان برگزار میشد. 

پربیننده ترین شرط ورود مسافران خارجی به ایران اعلام شد تکلیف ارز زائران امسال مشخص شد ضرر میلیاردی صنعت گردشگری جهان نحوه صدور مجوز راه اندازی آژانس مسافرتی تغییر کرد مقاوم‌سازی توریسم با تجربه کرونا

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کرونا ماسک حج تمتع ماسک مناسک حج مکه مکرمه ویروس کرونا کرونا اخبار کرونا قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت مراسم حج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۵۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صحرایی: با مشاهده وضعیت حال و گذشته جمله «به قله نزدیک می‌شویم» رهبری را بهتر درک می‌کنیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه با حضور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه علاوه بر حضور در جمع هیئت رئیسه، معاونان، رؤسای دانشکده‌ها و مدیران پس از زیارت مزار شهدای گمنام در نشست صمیمانه با جامعه دانشگاهیان شرکت کرده و به سؤالات و موضوعات مطرح شده پاسخ داد.

استاندار کرمانشاه در این نشست اظهار کرد: باید دانشگاه و حوزه و مجموعه دانشی و مهارتی استان کرمانشاه سهم واقعی و اثرگذاری در اداره استان کرمانشاه داشته باشد و هر اندازه این مورد را جدی بگیریم آثار جدی‌تر و بهتری برای استان خواهد داشت، امیدوارم این جلسه نقطه عطفی برای حضور بیشتر دانشگاه آزاد کرمانشاه و نقش‌آفرینی در مجموعه اقدامات و خدمات‌رسانی داشته باشد.

صحرایی عنوان کرد: با افتخار اعلام‌ می‌کنم که یک ایرانی هستم و روز به روز انقلاب اسلامی با برکت و درایت مقام معظم رهبری و خون شهدا، ایران را در جهان سربلندتر می‌کند و اگر منصفانه حال و گذشته خود را ببینیم این جمله مقام معظم رهبری را که می‌فرمایند: «به قله نزدیک می‌شویم» را بهتر درک می‌کنیم.

وی با تأکید بر عملیات غرورآفرین «وعده صادق» گفت: هفته گذشته حتی دیرباورترین افراد که منصف هستند خواهند گفت که جایگاه جمهوری اسلامی نسبت به پنج دهه گذشته قابل قیاس نیست، در چند دهه گذشته ادعا‌های بزرگی شنیدیم از جمله اینکه به دروازه‌های تمدن نزدیک می‌شویم یا کورش بخواب که ما بیداریم، اما همین شخصی که این حرف را بیان کرد در جنگ ۱۹۷۳ اسرائیل علیه اعراب ناجوانمردانه پشت به جهان اسلام و ادعا‌های خود کرد و این به اصطلاح پادشاه در حالی که سایرین نفت اسرائیل را تحریم کرده بودند نفت خود را ۶ برابر قیمت در اختیار اسرائیل قرار داد و با این پول کثیف خود می‌خواست ما را به تمدن برساند.

استاندار کرمانشاه متذکر شد: جمهوری اسلامی تا سال ۶۱ بدهی‌های رژیم پهلوی را به صورت اقساط به بازار‌های جهانی بازپرداخت می‌کرد و خروجی شاه از درآمد هنگفت ۱۳۵۲ و ولخرجی‌های بی حساب و کتاب موجب این بدهکار کلان شده بود.

صحرایی تشریح کرد: همچنین در زمان پهلوی ۴۰ هزار مستشار آمریکایی از ما حق توحش می‌گرفتند و مجموع حقوق پرداختی مستشاران آمریکایی از دریافتی ارتش شاهنشاهی بیشتر بود و اینگونه کشور را تحویل ما دادند؛ در حالی که امروز ایران اسلامی سربلند، طی یک هفته دو کفه ترازوی تمدن را جابجا کرد و در تغییرات تمدنی تاریخ یک اتفاق تاریخی که سرآغاز زنجیره‌ای از تحولات شده است رقم زد.

وی درباره حمایت ابرقدرت‌های جهان از رژیم کودک‌کُش صهیونیستی در عملیات «وعده صادق» بیان کرد:۱۰ کشور ابرقدرت جهان تلاش کردند موشک‌ها و پهباد‌های ما به سرزمین‌های اشغالی نرسد و برخورد نکند؛ اما نتوانستند کاری انجام دهند و رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفت و به تعبیر امروزی‌ها کاروان شادی پهبادی و موشکی که ایران به تعمد و با اعلام قبلی به جهان به سوی اسرائیل فرستاد شاید به تعبیری با شوی تبلیغاتی به هدف رسید و دنیا فهمید که ما رژیم صهیونیستی را زدیم و آنها باید بدانند نتوانستند با تمام امکانات روز خود جلوی ما را بگیرند و این یعنی توانمندی و اقتدار.

استاندار کرمانشاه بیان کرد: حتی سال‌ها قبل از پیروزی انقلاب اسلامی یک مرجع عالیقدر مذهبی در سنین کهولت جملاتی بیان می‌کند که ملی‌گراترین مردم معاصر نیز تاکنون آن را نگفته‌اند و در سال ۱۳۲۳ و ۹ سال قبل از اعلام دولت مصدق، در کتاب کشف‌الأسرار خطر آمریکایی‌ها را گوشزد می‌کند و این یعنی بصیرت، تیزبینی و روشن‌ضمیری امام خیمنی(ره) و دهه ۴۰ نیز ایشان خطر رژیم صهیونیستی را گوشزد کردند و جمله‌ای بر زبان جاری می‌کنند که جای دقت بسیار دارد، نژاد ژرمن از نژاد آریا بالاتر نیست و نژاد آریا از نژاد ژرمن کم ندارد و این در صحیفه امام نیز نوشته شده است.

در ادامه نشست، پرسش و پاسخ با حضور اعضای هیئت علمی، دانشجویان و کارکنان برگزار شد و استاندار کرمانشاه پاسخگوی سؤالات و مسائل و مشکلات مطرح شده بودند؛ ازجمله تأکید بر حضور دانشگاه در حمایت از میراث فرهنگی و گردشگری، تأسیس رشته‌های هنر، تأکید بر پیگیری اصلاح راه‌های درون و برون‌شهری، اتمام پروژه باند فرودگاه شهید اشرفی و اصلاح ریل راه‌آهن کرمانشاه به پرسرعت، تلاش و کوشش همگانی برای بهبود وضعیت معیشتی و رونق اقتصادی استان، کاهش تورم به نحوی که در اوایل سال ۱۴۰۲ میزان تورم در کرمانشاه ۴.۸ درصد بیشتر از کشور بوده و اسفندماه ۱۴۰۲ این رقم به ۸/۰ کاهش پیدا کرده است.

همچنین در این نشست بر مسئله مرزنشینی در استان کرمانشاه که نعمت و تهدید است و در نهایت درخواست استاندار از مشارکت دانشگاه آزاد کرمانشاه در امر ارائه طرح‌های اجرایی و حتی در اختیار گرفتن چند طرح تا اجرایی و عملی شدن آن تأکید شد.

موضوع حجاب، استفاده از حضور و همفکری و مشارکت نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در امور استانداری، تأکید بر رونق پایانه مرزی خسروی و همکاری بیشتر با کاروان‌های زائران عتبات نیز در این نشست مطرح شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشریح جزئیات جشنواره‌های رضوی/ نمایشگاه آثار خوشنویسی جهان اسلام برگزار می‌شود
  • جشن فرشته‌ها با حضور ۱۳۱۰ دانش‌آموز دختر همدانی
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • صحرایی: با مشاهده وضعیت حال و گذشته جمله «به قله نزدیک می‌شویم» رهبری را بهتر درک می‌کنیم
  • یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار می‌شود
  • دهمین آیین تک چراغ در مراسم میثاق با هنرمندان در مشهد برگزار شد
  • یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه‌ معصومه(س) برگزار می‌شود
  • حضور سفیر عربستان در مراسم اعزام اولین گروه زائران ایرانی به حج
  • ۲۴ اردیبهشت پرواز حج آغاز می‌شود/ عدد زائران ایرانی مشخص شد
  • خبر تاج در مورد مراسم برترین‌های لیگ