Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-

فرماندار ویژه شهرستان آبادان خطاب به رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: انتظارمان آنست که در مجلس برای یک بار هم که شده تصمیمات اساسی برای آبادان گرفته شود تا آن مسائلی که در جنگ برای این شهر حادث شد و همچنان باقی است با یک تصمیم انقلابی و جهادی نمایندگان مجلس برطرف شود و ما فرق این مجلس با دیگر مجلس ها را احساس کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرنگار آریا از آبادان، سید زین العابدین موسوی شهر امروز در در نشست بررسی روند اجرایی فاز2 پالایشگاه آبادان که در محل سرسرای اجتماعات شرکت پالایش نفت آبادان برگزار شد، با قدردانی از کسانی که در تمامی مراحل فاز 2 تلاش کردند، اظهار کرد: من 2 جمله برای گفتن به شما دارم و این حرفها را از زبان کسی می شنوید که در تمام طول زمان جنگ در آبادان بوده است، گاهی درباره آبادان و خرمشهر در مجلس به صورت جزیره ای تصمیماتی گرفته می شد که هیچ ارتباطی به کل ایران نداشت، لذا از شما می خواهیم مجلس شورای اسلامی برای یک بار هم که شده یک تصمیم جزیره ای برای رفع مشکلات مبتلابه این دو شهر بگیرد.

وی با بیان اینکه ما شما را به عنوان نماینده چهارم آبادان می شناسیم، افزود: اعتماد و اعتقاد لازم را بر همراهی و کمک شما از نمایندگان شهرهای آبادان و خرمشهر در احقاق حق این دو شهر داریم ، آنچه آبادان و خرمشهر در طول سالهای مجلس با فرستادن سه نماینده از آبادان و یک نماینده از خرمشهر به مجلس عایدشان شد همین وضعیت نابسامانی است که شاهدش هستیم.

فرماندار ویژه شهرستان آبادان تصریح کرد: آبادان و خرمشهر در تمام زیر ساختهایشان متاثر از جنگ تحمیلی هستند و با گذشت سالها از پایان جنگ هنوز به حق خودشان نرسیده اند.

موسوی یادآور شد: می خواهم در مورد 2 رودخانه ی اروند و بهمنشیر صحبت کنم که یکی بین المللی و دیگر ملی است و در تمام ایران بی مانند هستند. از طرفی بهمنشیر تحت کنترل است و ما می توانیم به طور روزانه آن را کنترل کنیم به این ترتیب که اجازه دهیم آب به آن داخل و یا اصلا به آن ورود نکند، اما با احداث سد سلولی بهمنشیر، معلوم نیست که آب این رودخانه به کجا می رود و چه استفاده ای از آن می شود. متاسفانه از رودخانه بهمنشیر به جز در بحث کانالهای سنتی در دیگر زمینه ها همچون ساحل سازی، تجاری و کشاورزی از آن استفاده نمی شود و این آب شیرینی است که ما در ایران آن را به هدر می دهیم.

وی گفت: از سوی دیگر آب رودخانه ی شیرین اروند رود به عنوان وحشی ترین رودخانه خاورمیانه را داریم که آب سدهای دز و شهید عباسپور و رودخانه کارون وارد آن می شود و سپس وارد دریاچه ای از نمک بنام خلیج فارس می شود و این در حالیست که ما آب آشامیدنی مورد نیازمان را بایستی از صدها کیلومتر آن سو تر با لوله ی جی. پی. اس از سد دز به آبادان منتقل کنیم که اگر سنگی با این لوله برخورد کند و بشکند تا بخواهیم محل شکستگی را پیدا و آن را ترمیم کنیم هیچ آب جایگزینی برای آب شرب مصرفی مردم آبادان نداریم.

فرماندار ویژه شهرستان آبادان با اشاره به فاصله حدود 20 متر برخی انهار سنتی از اروند رود، افزود: در حالی که با 4 آب شیرین کن در کنار آبادان ما می توانیم پایدار ترین آب را در دو بخش شرب و کشاورزی در سطح شهرستان آبادان داشته باشیم اما نمی دانم چه سیاستی است که سبب شده تا ما امکان استفاده بهینه از این دو رودخانه ی خدادادی را نداریم و از آن محرومیم ضمن اینکه از این آب نیز هیچ استفاده صنعتی، تجاری و گردشگری نیز نمی کنیم.

موسوی اظهار کرد: در ماده ی 2 برنامه ششم توسعه چنین آمده که آنچه تصمیم در مورد مسائل زیست محیطی و آب و صنعت گرفته می شود بایستی از اروند تا مکران باشد و این همان اروندیست که بدون استفاده رها شده است.

وی تصریح کرد: تقاضامان ا زمجلس و مجلسیان آنست که برای یک بار هم که شده در مجلس تصمیمات اساسی برای آبادان گرفته شود تا آن مشکلاتی که در جنگ برای آبادان حادث شد و همچنان باقی مانده اند با یک تصمیم انقلابی و جهادی نمایندگان مجلس برطرف شود و ما فرق این مجلس با دیگر مجلس ها را احساس کنیم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: فرمانداری ویژه شهرستان آبادان مجلس اروند رود بهمنشیر سد سلولی انهار جنگ آبادان و خرمشهر شهرستان آبادان برای آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۶۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوج گیری گرما در اروند

محمد سبزه زاری مدیر سازمان هواشناسی خوزستان گفت: آسمان امروز آبادان و خرمشهر صاف و آفتابی است و دمای هوا در این شهر‌ها روی نقشه هواشناسی ۲۷ درجه را نشان می‌دهد که چهار درجه بیشتر از دیروز است.

به گفته مدیر سازمان هواشناسی خوزستان در حال حاضر نم نسبی هوا ۳۶ درصد و دید افقی بیش از ۱۰ کیلومتر است.

او گفت: بیشترین دمای ثبت شده در آبادان و خرمشهر طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۶ درجه و کمترین میزان دمای ثبت شده در این مدت زمانی ۲۲ درجه گزارش شده است.

این مسئول گفت: سرعت وزش باد در آبادان و خرمشهر پنج متر بر ثانیه و ۱۸ کیلومتر بر ساعت است.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • پس لرزه برگزاری جلسه مجلس و دولت در دفتر قالیباف نه صحن مجلس
  • آب سه منقطه از خرمشهر قطع شد
  • تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مشکلات دارویی برطرف شود
  • اوج گیری گرما در اروند
  • آفتاب بر گستره آبادان و خرمشهر
  • هوای آبادان و خرمشهر و یک شهر دیگر خوزستان در وضع بسیار خطرناک
  • پیش بینی وزش باد و گرد و خاک در آبادان و خرمشهر
  • هوای خرمشهر در مرز رسیدن به وضعیت قرمز
  • رشد ۵ درجه‌ای گرما در آبادان و خرمشهر
  • اوقات شرعی سوم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر