Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر بنیاد بین المللی غدیر در خراسان رضوی گفت: افتتاحیه سلسله جشن‌های دهه ولایت و امامت و عید غدیر در استان شنبه آینده در حرم مطهر رضوی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت الاسلام سعید آخوندی، ظهر امروز در نشست خبری اعلام برنامه‌های دهه ولایت اظهار کرد: با توجه به وضعیت فعلی کشور و شیوع ویروس کرونا باید جشن‌های دهه ولایت و امامت به سبکی متفاوت از سال‌های قبل برگزار شود تا عید غدیر هم با حفظ سلامتی مردم، گرامی داشته شود به همین دلیل افتتاحیه سلسله جشن‌های دهه ولایت و امامت و عید غدیر در استان شنبه آینده در حرم مطهر رضوی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دبیر بنیاد بین المللی غدیر در خراسان رضوی با بیان اینکه دهه ولایت در سطح استان با شعار«بهترین عید» نامگذاری شده است در خصوص برنامه‌های این عید بزرگ گفت: برای برنامه‌های شعائری پنج کارناوال شادی با ماشین‌های سنگین و چند کارناوال با ماشین‌های سبک و مداحی در ۱۱۰ نقطه از مشهد و ۴۵ کاروان برای شهرستان‌ها در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی جامعه از لزوم توجه به قشر ضعیف و اجر و پاداش بسیار زیاد اطعام در روز غدیر از توزیع یک میلیون و ۱۰۰ هزار پرس غذای تحت عنوان «اطعام و احسان علوی» در شب و روز عید غدیر در مناطق محروم و حاشیه شهر خبر داد.

آخوندی در خصوص دیگر برنامه‌های دهه ولایت اظهار کرد: شهر آرایی، چراغانی و آذین بندی ورودی شهر، میادین اصلی به ویژه میادینی که به نام امیر المؤمنین(ع) است و تبلیغ در بیلبوردهای شهری از اقداماتی است که در ابتدا و طول دهه انجام می‌گیرد علاوه بر این ۱۱۰ ایستگاه صلواتی توزیع بستنی با نظارت و حضور اداره بهداشت برپا می‌شود.

دبیر بنیاد بین المللی غدیر در خراسان رضوی متذکر شد: اجرای ۶۰۰ مراسم در مشهد و شهرستان‌ها در فضای باز، ویژه برنامه کودک و نوجوان، دو مسابقه حفظ خطبه غدیر و برداشت‌ها از این خطبه همچنین چاپ ۵۰۰ هزار نسخه خطبه غدیر و انتشار آن نیز از دیگر برنامه‌هایی است که برای این ایام در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه زیارت سادات یکی از سنت‌های دیرینه در روز عید غدیر است، خاطرنشان کرد: زیارت سادات و شهدای مدافع سلامت و آسیب دیده از کرونا را با هماهنگی گروه‌های جهادی در نظر داریم و این گروه‌ها با نام «لوای علی» به خانواده‌‌های نیازمند کمک می‌کنند که علاوه بر این در این دیدارها جمعی از خادمین حرم علوی و پرچم حرم امیرالمومنین(ع) نیز حضور خواهند داشت.

آخوندی گفت: دهه ولایت امسال با شرایط بیماری کرونا عجین شده است و با توجه به مشکلات اقشار متوسط و ضعیف جامعه و مواسات کسانی که توانمندی کمک و یاری به نیازمندان را دارد و صاحب خانه‌هایی که اجاره خانه نگیرد و یا تخفیف به مستاجران دهد، می توانند عضو نهضت خدمت رسانی شوند.

دبیر بنیاد بین المللی غدیر در خراسان رضوی یادآور شد: بخشی از برنامه‌های معارفی ویژه دهه ولایت، پویش‌ها، تولید محتوا و پاسخ به شبهات غدیر در فضای مجازی است که طی ۱۰ شب ،۱۰ مراسم در ۱۰ محله با پوشش رسانه‌ای برای محلات در نظر گرفتیم تا فضای شادی ایجاد کنیم.

وی با اعلام این خبر که ویژه برنامه تلویزیونی دهه ولایت به مدت پنج شب از شبکه استانی سیمای خراسان رضوی نیز پخش می شود، گفت: جشن‌های عید غدیر به صورت مردمی و هیاتی و تشکلی برگزار می‌شود و بنیاد تنها هماهنگ کننده این برنامه‌ها است.

آخوندی یادآور شد: هدف ما برگزاری این اعیاد به صورت مردمی و نه نهاد و دستگاهی است و بانیان خیر می‌توانند با مراجعه به تقاطع شهید رستمی- فرهنگسرای غدیر مراجعه و یا با شماره 733691570 داخلی 245 تماس بگیرند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۱

منبع: فارس

کلیدواژه: ولایت خراسان رضوی حرم رضوی مشهد دبیر بنیاد بین المللی غدیر جشن های دهه ولایت خراسان رضوی برنامه ها عید غدیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۶۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیلات وزارت ارشاد در برگزاری برخی کنسرت‌ها/ پاسخ به چند حاشیه

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه روز چهارشنبه بیست و نهم فروردین ماه ضمن حضور در مراسم اختتامیه هفته هنر انقلاب که در حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شد در جمع خبرنگاران حضور پیدا کرد و به برخی از پرسش های آنها پاسخ داد.

وی در جواب سوالی مبنی بر انتخاب چهره های برتر هنر انقلاب که عمدتا از میان هنرمندان دارای شهرت معرفی می شوند، گفت: به اعتقاد من باید به سابقه نگاه کرد به عنوان مثال همین امشب که از جناب مسعود نجابتی قدردانی به عمل آمد ماجرا به شکلی طراحی شده بود که به پیشینه هنری و فرهنگی این هنرمند شاخص نگاه شده است که بی تردید از بهترین و با سابقه ترین افراد در عرصه هنر انقلاب بوده و هستند و این قاعده تکراری که مورد پرسش شماست درباره این هنرمند صدق نمی کند. به اعتقاد من طبیعتا باید کسی انتخاب شود که در چشمان اهالی هنر در آن جایگاه بالا قرار دارد و این کار و ممارست در فعالیت هاست که چهره هنر انقلاب را مشخص می کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا تشکیل بنیاد پویانمایی تعدد ساختار تشکیلاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را بیشتر نمی کند، توضیح داد: ما مخالف افزودن ساختارها هستیم. ما یک حوزه تنظیم گر، حامی و نظارتی را پدید می آوریم، آن چیزی که امروز برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برنامه هفتم طراحی شده ، نیاز به یک جایگاه مترقی و ترتیب یافته ای است که بتواند ماموریت ها را به بهترین شکل ممکن انجام دهد. ما در وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی هیچ ساختار مستقلی برای پویانمایی نداشتیم و این یعنی پذیرش اقتضائات جدید حکمرانی که موجب افزایش ظرفیت های فرهنگی می شود.

رییس شورای عالی هنر درباره برنامه های وزارت ارشاد در حوزه آموزش هنر نیز بیان کرد: بحث آموزش رایگان هنر در مناطق محروم تبدیل به رویه جدی در دولت سیزده شده است. در این چارچوب بیش از ده ها هزار نفر از آموزش های رایگان هنر بهره مند شدند و خوشبختانه نتایج آن را می بینیم و به زودی درباره این موضوع یک برنامه فاخر هنری با معرفی برگزیدگان برگزار می شود.

اسماعیلی درباره برخی از اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حمایت از موسیقی جدی و هنرمندان پیشکسوت این عرصه توضیح داد: ما امسال برنامه ای را در بنیاد رودکی شروع کردیم که بر اساس آن از بعضی مفاخر حوزه موسیقی به صورت ویژه حمایت می شود. در این راه بسیاری از خوانندگان پیشگام موسیقی در قالب این طرح جدید مورد حمایت قرار می گیرند. شرایطی که منجر به اختصاص بخشی از برنامه های تالار وحدت و تالار رودکی به اجرای این هنرمندان می شود. این کار هم با قوت انجام می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره برنامه ریزی اکران سینماها هم گفت: برنامه ریزی خوبی برای اکران سینماها از سوی سازمان سینمایی طراحی شده و طبیعی است که تلاش می شود بسته خوبی به مردم ارایه شود. البته ما وظیفه داریم برای همه گونه ها امکان عرضه به وجود بیاوریم.

وی درباره تازه ترین خبرها از برگزاری جلسه شورای عالی سینما بیان کرد: همین امروز با سازمان برنامه و بودجه جلسه داشتند. بخشی زیاد از مصوبات اجرایی شده و در فصل بهار شاهد اتفاقات زیادی خواهیم بود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره نحوه دعوت از مهمان عالی رتبه خارجی در جریان برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بیان کرد: از چند مهمان عالی رتبه برای حضور در این دوره از نمایشگاه کتاب دعوت کردیم که در صورت قطعی شدن اسامی مهمانان هم اعلام می شود.

اسماعیلی در جواب سوال یکی دیگر از خبرنگاران مبنی بر اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از لغو چند کنسرت در یکی از شهرهای کشور گفت: حتما این موضوع را پیگیری می کنم و در این زمینه اطلاع رسانی لازم صورت خواهد گرفت.

کد خبر 6081232 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • هوشمندسازی بیش از ۴۴ هزار کنتور برق در خراسان رضوی
  • بیش از ۴۴ هزار کنتور برق در خراسان رضوی هوشمند شد
  • تسهیلات وزارت ارشاد در برگزاری برخی کنسرت‌ها/ پاسخ به چند حاشیه
  • نصب ۱۳ هزار کنتور هوشمند برق در خراسان رضوی
  • تولید در پتروشیمی غدیر به ۱۲۰ درصد ظرفیت اسمی رسید
  • توزیع بیش از ۶۸ هزار تذکره در کنر
  • افتتاحیه مسابقات ربوکاپ آزاد ایران
  • ۳۹ میلیون لیتر نفت‌گاز بین کشاورزان غرب خراسان رضوی توزیع شد
  • توزیع بیش از ۱۳۰ هزار جلد پاسپورت در هرات
  • توزیع بیش از ۱۳۹ هزار تذکره در تخار