Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاتحی نیا تاکید کرد: امسال با توجه به ابلاغ جدید ستاد ملی مقابله با کرونا در هیچ یک از شهرستان های استان قربانگاهی نخواهیم داشت و ذبح قربانی فقط در کشتارگاه های مجاز استان یزد انجام می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی فاتحی نیا در مصاحبه با خبرنگار یزد رسا گفت: مجموعه دامپزشکی استان یزد تمهیدات ویژه ای برای برگزاری مراسم عید قربان در نظر گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا تعداد ۱۲ اکیپ ثابت و ۱۵ اکیپ سیار مشتمل بر ۱۹ نفر دکتر دامپزشک، ۲۶ بازرس بهداشت گوشت و ۱۵ نفر ناظر شرعی در کشتارگاه های سنتی و صنعتی استان مستقر  شده و خدمات خود را ارائه می دهند.

مدیرکل دامپزشکی استان یزد ادامه داد: کلیه همکاران ما از ساعت ۷ تا ۱۳ ظهر روز جمعه عید سعید قربان فعال خواهند بود  و همشهریان عزیز که قصد قربانی دارند می بایست به کشتارگاه ها مراجعه کنند.

وی تاکید کرد: امسال با توجه به ابلاغ جدید ستاد ملی مقابله با کرونا در هیچ یک  از شهرستان های استان قربانگاهی نخواهیم داشت.

این مقام مسئول ابراز داشت:  از  همشهریان عزیز درخواست میکنم در مراجعه به  کشتارگاه های استان پروتکل های بهداشتی، نکات ایمنی پیشگیری از کرونا، فاصله گذاری و عدم تجمع و ازدحام در کشتارگاه را رعایت کنند.

فاتحی نیا گفت: نکته مهم و حائز اهمیت این است که کشتار و تمام خدمات دیگر به صورت رایگان ارائه می شود.

وی در ادامه توصیه کرد: از مردم درخواست می کنیم به پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو توجه ویژه داشته باشند. یکی از بهترین و موثرترین شیوه های کنترل و پیشگیری از این بیماری پیش  سرد گذاری گوشت است.  در  این  شیوه  گوشت به مدت ۲۴ ساعت پس از کشتار در دمای ۳ تا ۴ درجه سانتیگراد یخچال نگهداری می شود. این  مساله   باعث به  وجود آمدن حالت اسیدی در گوشت شده که در نتیجه ویروسهایی مثل ویروس CCHF از بین می روند  و مردم بعد از  این  مدت می  توانند نسبت به خرد کردن، بسته بندی و مصرف گوشت اقدام کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان یزد گفت: شهروندان عزیز می توانند هر گونه سوال و انتقادی را با سامانه ۱۵۱۲ که  پل ارتباطی میان اداره کل دامپزشکی یزد و مردم است، مطرح کنند.

انتهای پیام/


 

منبع: دانا

کلیدواژه: استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۷۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشتار غیر مجاز دام در روستا‌های گردشگری اردبیل معضل جدی

به گزارش جام جم آنلاین،مهدی فیضی در دیدار با امام جمعه مشگین شهر اظهار کرد: معضل کشتار غیر مجاز دام در برخی از محور‌های مواصلاتی و روستا‌های گردشگری منطقه و تعدد پرونده‌های ارجاعی به مراجع قضایی در این زمینه جدی است.
وی با اشاره به اینکه اقدامات انجام شده دامپزشکی در این راستا ملموس است از امام جمعه مشگین شهر خواست؛ با استفاده از تریبون نمازجمعه در راستای آگاهی دهی به شهروندان و توصیه به مردم در راستای عدم خرید گوشت حاصل از کشتار غیر مجاز دام، دامپزشکی را یاری کنند.
وی خاطرنشان کرد: رفع معضل کشتار غیر مجاز دام علاوه بر فرهنگسازی نیازمند عزم و اراده جدی، خیزش عمومی و همکاری تمامی دستگاه‌های مرتبط حوزه سلامت است.
مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل بیان کرد: اگر دامپزشکی به تنهایی در میدان عمل باشد و دیگر دستگاه‌ها همکاری نکنند کار به جایی نخواهد رسید و راه به جایی نخواهیم برد.
فیضی با تقدیر از امام جمعه و مسئولان ارشد شهرستان در حمایت‌های بی دریغ از دامپزشکی گفت: در این مسئولیت سنگین همواره خود را نیازمند راهنمایی و دعای خیر شما می‌دانیم.
در این دیدار امام جمعه شهرستان مشگین شهر نیز با اشاره به اینکه دامپزشکی جایگاه ویژه‌ای در حوزه سلامت عمومی جامعه دارد، اظهار کرد: دامپزشکی را به عنوان یک مجموعه تلاشگر در تامین بهداشت و سلامت عمومی جامعه می‌شناسیم
حجت الاسلام رضا باوقار افزود: با توجه به ظرفیت دامپروری مشگین شهر اقدامات دامپزشکی در تامین امنیت غذایی و تضمین سلامت عمومی جامعه اعتماد عمومی را افزایش و احساس امنیت در مردم را بالا برده است.
وی با تاکید بر درک کامل از جایگاه حساس و خطیر مسئولیت به عنوان یک امانت الهی گفت: سفارش می‌کنم به صورت هدفمند به دنبال ارتقای بیش از پیش سطح خدمات رسانی به مردم باشید و این ویژگی در مدیران دامپزشکی وجود دارد.

دیگر خبرها

  • ۱۲۰۰ بسته گوشت قربانی میان نیازمندان یزد توزیع شد
  • تخلف یک کشتارگاه طیور در استان کرمانشاه
  • ضبط ۷۰۰ کیلوگرم لاشه گوشت مرغ در کرمانشاه
  • کشتار غیر مجاز دام در روستا‌های گردشگری اردبیل معضل جدی
  • توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  •  توزیع  هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  • توزیع یک هزار بسته گوشت قربانی در بین خانواده‌های نیازمند قزوین
  • سه ماه حبس برای درمانگر غیر مجاز دام در شهرستان بروجرد
  • بانه ، قطب تولید گوشت مرغ در استان
  • توزیع ۱۲۰۰ بسته گوشت گرم در استان اصفهان