Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان در روزهای اخیر، قیمت های برخی اقلام از جمله نان و شیر که جزء سبد اصلی هر خانوار محسوب می شوند، افزایش یافته است که در این زمینه جلسه کارگروه تنظیم بازار شهرستان رفسنجان عصر امروز ۸ مرداد ماه به در فرمانداری رفسنجان تشکیل شد.

فرماندار رفسنجان در جلسه کارگروه تنظیم بازار شهرستان رفسنجان اظهار کرد: در شرایط فعلی کسی حق افزایش نرخ کالا و خدمات ارزاق عمومی را ندارد و هر نوع افزایشی ظلم به اقشار مختلف مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فصیحی هرندی بر اهمیت مشارکت مردم در جلوگیری از افزایش خودسرانه قیمت کالاها تاکید کرد و گفت: حساسیت مردم در این حوزه و اطلاع‎رسانی به دستگاه‎های نظارتی  از بروز گرانی و افزایش قیمت کالا جلوگیری می‎کند.

فرماندار رفسنجان در ادامه با هشدار نسبت به افزایش خودسرانه قیمت ها در شهرستان، تاکید کرد: برخی تولیدکنندگان شیر در روزهای اخیر بدون هماهنگی ستاد تنظیم بازارر شهرستان و بصورت خودسرانه قیمت شیر را افزایش داده اند که در صورت تکرار چنین اقدامی با آنها برخورد خواهد شد.

فصیحی هرندی بیان کرد: هر گونه افزایش قیمت مواد لبنی به صورت تخصصی توسط ستاد تنظیم بازار استان و شهرستان صورت می گیرد و اجازه نمی دهیم کسانی به صورت خودسرانه به افزایش قیمت در این حوزه اقدام کنند و قیمت ارزاق عمومی مانند شیر و نان که در سبد اصلی خانوارها قرار دارند از قیمت های متوسط کشوری بیشتر باشد.

فرماندار رفسنجان قیمت جدید هر کیلوگرم شیر خام برای مصرف کننده در شهرستان رفسنجان را ۳۵۰۰ تومان اعلام کرد  و افزود: این مصوبه از فردا پنجشنبه ۹ مرداد ماه قابل اجرا است.

رئیس ستاد تنظیم بازار شهرستان رفسنجان به نرخ جدید نان در شهرستان اشاره و تصریح کرد: نان تافتون با وزن چانه ۴۲۰ گرم با قیمت ۹۰۰ تومان، نان دوار ماشینی  با وزن چانه ۴۵۰ گرم با قیمت ۹۰۰ تومان، نان حرارتی با وزن چانه ۵۲۰ گرم  با قیمت ۱۰۰۰ تومان، نان بربری با وزن چانه ۴۷۰ گرم با قیمت ۹۰۰ تومان و نان سنگک با وزن چانه ۴۷۵ گرم  با قیمت ۱۲۵۰ تومان عرضه می شود.

فصیحی هرندی دلیل افزایش قیمت نان را وزن بیشتر چانه نان و بالارفتن قیمت خرید تضمینی گندم عنوان کرد و در عین حال افزود: نانوایان به درخواست مشتری می توانند وزن چانه نان را افزایش داده و به ازای این افزایش وزن چانه، قیمت نان را بالاتر ببرند که همانگونه بیان شد فقط این موضوع باید به درخواست مشتری صورت بگیرد.

فرماندار رفسنجان خاطرنشان کرد: قیمت نان را به خبازی‌های شهرستان رفسنجان اعلام کرده‌ایم و این مصوبه از امروز چهارشنبه ۸ مرداد قابل اجراست البته خبازی ها وظیفه دارند نان مرغوب را با قیمت اعلام شده پخت کنند و در اختیار شهروندان قرار دهند.

وی تاکید کرد: بازرسان اداره صمت و تعزیرات حکومتی دقیقا به این مسئله رسیدگی خواهند کرد و مردم نیز در صورت مشاهده هرگونه تخلف، داشتن شکایت و انتقاد با شماره ۱۲۴ تماس بگیرند.

رئیس ستاد تنظیم بازار شهرستان رفسنجان خاطرنشان کرد: گشت های ویژه ای از فردا توسط ادارات صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی تشکیل شده و قیمت ها را رصد خواهند کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رفسنجان ستاد تنظيم بازار افزایش قیمت نان فرماندار رفسنجان ستاد تنظیم بازار خودسرانه قیمت افزایش قیمت وزن چانه قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۷۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها

سازمان هواشناسی کشور از رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت، در برخی استان‌ها طی ۲ روز آینده خبر داد.   به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار هواشناسی سطح زرد رنگ از ادامه فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های همرفتی در برخی استان‌ها طی روزهای جمعه و شنبه (۷ و ۸ اردیبهشت‌ماه) خبر داده و آورده است: « براساس این سامانه طی روز جمعه (۷ اردیبهشت‌ماه) در استان خراسان جنوبی، کرمان، شمال و شرق هرمزگان، جنوب خراسان رضوی و نیمه شمالی سیستان و بلوچستان و طی روز شنبه (۸ اردیبهشت‌ماه) در کرمان، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و شمال و شرق هرمزگان، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.   براین اساس احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، تگرگ، وزش باد نسبتا شدید، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب‌پذیر و محصولات باغی و زراعی وجود دارد.   از همین رو، سازمان هواشناسی نسبت به احتیاط در سفرها به ویژه برون شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی توصیه کرده است.   به گزارش ایسنا، هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها
  • متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد
  • افزایش نرخ دلار و یورو در معاملات امروز مرکز مبادله ارز و طلا
  • جدیدترین قیمت دلار، یورو و درهم در مرکز مبادله ارز | دلار مبادله‌ای وارد کانال جدید شد
  • انتقاد روزنامه دولتی ایران از تصمیم ایران خودرو/ بانک مرکزی: ۳۰۲ میلیون دلار نیمایی بدون مشتری ماند/ پیمان پاک: گوشت نه تنها افزایش قیمت نداشت، بلکه ارزان هم شد
  • قیمت دلار و یورو امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • گلایه‌مندی مردم گلپایگان از افزایش قیمت اجاره مسکن
  • برای خود و دیگران خودسرانه دارو تجویز نکنیم!
  • قیمت دلار افزایشی شد / نرخ روز ارزهای مبادله‌ای
  • ضرب الاجل یک هفته‌ای فرماندار میاندآب برای جمع آوری سد معبر