Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهادر امینیان روز چهارشنبه در دیدار با استاندار خراسان رضوی افزود: در حوزه‌های مختلف از جمله تزانزیت، راه و معادن می‌توانیم روابط با کشور افغانستان را گسترش داده و مناسبات را ارتقاء بخشیم.

وی ادامه داد: در ماه‌های آینده نمایشگاه‌هایی در هرات و کابل برگزار خواهد شد که در این راستا خراسان رضوی می‌تواند در این رویدادها حضور داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان رضوی نیز در این دیدار گفت: در حد بضاعت خراسان رضوی برای تقویت روابط با کشور افغانستان آمادگی داریم.

علیرضا رزم‌حسینی مرز دوغارون را یکی از مرزهای راهبردی کشور با افغانستان دانست و افزود: قبلا هم در خصوص توسعه صادرات به افغانستان و حمایت از سرمایه‌گذاری در استان در این زمینه آمادگی خود را اعلام کرده‌ایم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی نیز در این دیدار گفت: اطلاعات ما در حوزه استان مجاور در هرات در ابعاد مختلف اجتماعی فرهنگی کم است لذا کنسولگری در صورت امکان اطلاعات این چنینی را در اختیار استان قرار بدهد.

حسن جعفری با اشاره به ظرفیت‌های مرز دوغارون افزود: مرز دوغارون باید برای ایجاد نظم و مدیریت بهتر ورود و خروج ساماندهی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی هم در ادامه این جلسه گفت: همان طور که قبلا اعلام کرده‌ایم برای تاسیس منطقه صنعتی مشترک با افغانستان آمادگی لازم در خراسان رضوی وجود دارد.

علی رسولیان گفت: در نقاط مشخص شده، فضایی را برای مخازن نفتی ایجاد کرده‌ایم و آمادگی داریم نفت را به آن طرف مرز در کشور افغانستان ارسال کنیم.

برچسب‌ها مشهد افغانستان استانداری خراسان رضوی علی‌رضا رزم‌حسینی بهادر امینیان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد افغانستان استانداری خراسان رضوی مشهد افغانستان استانداری خراسان رضوی خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۷۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تجار افغانستانی در چابهار

 عبدالسلام جواد آخوندزاده، سخنگوی وزارت صنعت و تجارت طالبان امروز (دوشنبه، سوم اردیبهشت‌ماه) اظهار داشت: بندر چابهار جمهوری اسلامی ایران یکی از راه‌های مهم تجاری و ترانزیتی برای افغانستان است.

وی افزود: وزارت صنعت و تجارت طالبان با همکاری جمهوری اسلامی ایران تسهیلات ویژه‌ای را برای تاجران افغانستان فراهم کرده است.

آخوندزاده ادامه داد: با فراهم‌سازی زمین و منطقه آزاد برای تجارت، اموال تاجران افغانستان در بندر چابهار در امنیت است.

به گفته سخنگوی وزارت صنعت و تجارت طالبان، بیشترین صادرات و واردات افغانستان از بندر چابهار و بندر عباس صورت‌ می‌گیرد.

وی اضافه کرد: صادرات و واردات افغانستان با ایران از نظر ارزشی در طول سال ۱۴۰۲ به ۲ میلیارد و ۲۵ میلیون دلار رسید که از این رقم ۳۳ میلیون دلار ارزش صادرات افغانستان و یک میلیارد و ۹۲ میلیون دلار هم ارزش واردات این کشور از ایران بوده است.

به گفته این مقام مسئول افغانستان اقلام عمده صادراتی افغانستان در سال گذشته به جمهوری اسلامی ایران پنبه، شمش سرب، کنجد، نخ، کشمش و ماش بوده است.

سخنگوی وزارت صنعت و تجارت طالبان گفت: اقلام وارداتی افغانستان از ایران در سال ۱۴۰۲، سوخت دیزل، بنزین، گاز مایع، سیمان، برق، گوجه فرنگی و مواد خام فابریکات صنعتی بوده‌است.

پیش از این وزارت صنعت و تجارت طالبان اعلام کرده بود این وزارت بر استفاده بهتر از بندر چابهار به عنوان راه جدید تجارت افغانستان تاکید دارد.

کارشناسان امور اقتصادی به این باورند که بندر چابهار ایران نزدیک‌ترین و ارزان‌ترین مسیر برای واردات و صادرات کالاهای تجار افغانستانی است.

از سویی هم مسئولان اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان می‌گویند که بندر چابهار نسبت به بندر واگه کراچی از مزایای بیشتری برای انتقال کالاها برخوردار است.

به گفته آنان، در کنار فراهم‌ شدن امکانات از جانب ایران، انتقال کالا از این بندر تجارتی ارزان‌تر تمام شده و از امنیت بیشتری نیز برخوردار است.

اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری می‌افزاید: در چابهار تاسیسات پیشرفته‌ای ساخته شده که این تاسیسات سهولت‌های زیادی را برای انتقال کالا فراهم کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ۱۰۰ هزار تن کالا از خراسان رضوی به پاکستان صادر شد
  • توافق برای گسترش بیشتر همکاری‌های اقتصادی | مرز مشترک ۲ کشورباید «مرز صلح و دوستی» باشد
  • مرز مشترک پاکستان و ایران باید «مرز صلح و دوستی» باشد
  • آمادگی استانداری تهران در انعقاد تفاهمنامه فرهنگی،اجتماعی و سلامت
  • ایجاد منطقه مشترک اقتصادی مالزی و سنگاپور
  • در سفر ابراهیم رئیسی به پاکستان چه می گذرد؟/ از تعریف نقشه راه مشترک برای مبارزه با تروریسم تا تلاش برای توسعه تجارت رسمی دوجانبه / لاهور و کراچی میزبان رئیس جمهور ایران
  • ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تجار افغانستانی در چابهار
  • در نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه ایران و پاکستان چه گذشت؟
  • کشف بیش از ۲۸ هزار عدد قرص قاچاق در هنگ مرزی تایباد
  • تحولات منطقه‌ای محور رایزنی کاظمی قمی و امیرخان متقی