Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از کرمان : یحیی صادقی صبح امروز در آیین افتتاح طرح اشتغال گلخانه‌ای کمیته امداد در بخش راین که با حضور امام‌ جمعه راین برگزار شد اظهار داشت: سیاست کمیته امداد ایجاد اشتغال به‌ویژه مشاغل جدید زودبازده که در کمتر از یک سال به بازدهی می‌رسند است.

وی از اختصاص دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال به کمیته امداد بخش راین در سال جاری خبر داد و گفت: این تسهیلات قرض‌الحسنه به‌منظور ایجاد ۱۰۰ طرح اشتغال برای مددجویان و اقشار آسیب‌پذیر توسط این نهاد به بخش راین اختصاص‌ یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان اجرای طرح‌های گلخانه‌ای در بخش راین را بسیار موفقیت‌آمیز عنوان کرد و افزود: طرح اشتغال گلخانه‌ای که از محل تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال کمیته امداد افتتاح شد هزار و ۵۰۰ مترمربع زیربنا دارد که با افتتاح آن زمینه اشتغال سه نفر فراهم شده است.

وی ادامه داد: در صورتی‌ که همه دستگاه‌ها همکاری‌های لازم را با مددجویان کمیته امداد در بحث صدور مجوزها داشته باشند تسهیلات اشتغال‌زایی این بخش افزایش خواهد یافت و اشتغال مناسبی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد این بخش و فرزندان آن‌ها ایجاد می‌شود.

صادقی با بیان اینکه در هر منطقه یکسری مشاغل اصالت دارند گفت: در بخش راین صنایع‌دستی از جمله چاقوسازی قدمت خاصی دارد و این نهاد آمادگی دارد در بحث توسعه این مشاغل تسهیلاتی را در اختیار متقاضیان واجد شرایط قرار دهد.

وی از پرداخت تسهیلات به کارفرمایانی که زمینه اشتغال مددجویان را فراهم کنند اشاره کرد و گفت: کارفرمایانی که مددجویان تحت حمایت و فرزندان آن‌ها را به‌کار گیرند به ازای به‌کارگیری هر فرزند مددجو مبلغ ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال به آن‌ها پرداخت خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان به اصالت و محبوبیت جهانی فرش کرمان اشاره کرد و افزود: این نهاد بحث اشتغال در حوزه قالی‌بافی را در بعضی از مناطق استان از سال‌ها قبل شروع کرده است و در حال حاضر چهار هزار و ۴۰۰ قالیباف فعال تحت حمایت کمیته امداد استان قرار دارند.

وی با اشاره به کار جدید و خاصی که کمیته امداد مدل‌های جدید اشتغال در بخش راین انجام داده گفت: از جمله این اقدامات می‌توان به بافت گلیم شیرکی پیج سیرجان که تاکنون سابقه اجرایی در این بخش نداشته اشاره کرد که هم‌ اکنون تعدادی از مددجویان این بخش آموزش‌هایی در زمینهٔ گلیم‌بافی فرا گرفته‌اند و در حال بافت گلیم هستند.

صادقی بیان کرد: به دنبال این هستیم برای خانواده‌های مددجویان با استفاده از ظرفیت نیروی کاری که دارند چندین شغل ایجاد کنیم تا با تلفیقی از مشاغل مختلف اگر طرحی در فصولی از سال درآمد نداشته باشد و یا درآمد آن کم باشد از طریق مشاغل دیگر درآمد آن‌ها جبران شود.

وی خاطرنشان کرد: مزیت راه‌اندازی گلخانه‌ها در بخش راین این است که عمده گلخانه‌ها در جنوب استان هستند و فصل گلخانه‌های جنوب عمدتاً در زمستان است و با راه‌اندازی گلخانه در این منطقه نیاز بخشی از استان و منطقه به محصولات گلخانه را می‌توان جبران کرد.

46

کد خبر 1415821

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان کرمان تسهیلات قرض الحسنه کمیته امداد استان بخش راین تحت حمایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۷۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق بیش از ۸۰ درصد از برنامه‌های اشتغال تبصره ۱۸ مددجویان

رضا طاهری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه در اولین کمیته کارگروه اشتغال شهرستان کرمانشاه در سال جاری با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت اشتغال این شهرستان، گفت : بیش از ۸۰ درصد از برنامه‌های اشتغال جز چهار بند ب تبصره ۱۸ از سهمیه یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومانی محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال مزین به نام جهش تولید با مشارکت مردم است، افزود: به ترتیب شهرستان‌های دالاهو، روانسر، قصرشیرین و… بیشترین جذب منابع را داشتند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه از بانک‌های عامل خواست تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری نسبت به پرداخت مانده اعتبارات اشتغالزایی همکاری لازم را داشته باشند تا با ارزیابی استانداری و با توجه به تأکید استاندار در خصوص مطالبه‌گری جدی مسئولان، بتوانیم جایگاه قابل قبولی در سطح کشور در خصوص اشتغالزایی کسب و به تعهدات خود جامعه عمل بپوشانیم.

طاهری خاطر نشان کرد: پیگیری مجدانه تعهدات اشتغال استان کرمانشاه و ابلاغ به شعب بانکی باید در اولویت قرار بگیرد تا تسهیل و تسریع در پرداخت‌ها تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری محقق شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • تحقق بیش از ۸۰ درصد از برنامه‌های اشتغال تبصره ۱۸ مددجویان
  • پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان شهرستان نور
  • اولویت کمیته امداد، توانمندسازی مددجویان در حوزه اشتغال و مسکن است
  • ایجاد ۴۲۳۵ فرصت شغلی برای نیازمندان خراسان‌جنوبی
  • پرداخت ۷۳ درصد تسهیلات اشتغالزایی مددجویان در اردبیل
  • توانمندسازی مددجویان کمیته امداد در سه محور اشتغال، مسکن و فرهنگی
  • ارائه تسهیلات اشتغال به مددجویان اردستانی
  • واگذاری ۲۵۷ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد در سمنان
  • پرداخت تسهیلات ۵۵۰میلیاردی به مددجویان اردستان
  • افزایش ۱۰ برابری تولید و اشتغال با توسعه کشت گلخانه‌ای