Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید محسن حسینی عصر چهارشنبه  هدف از اجرای این پروژه را حفظ محیط زیست و جمع آوری فاضلاب از بستر رودخانه گوهررود رشت عنوان و تصریح کرد: با بهره برداری از این پروژه دبی فاضلاب حذف شده از بستر رودخانه سه هزار و۶۰۰ مترمکعب در شبانه روز می باشد.

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی خط انتقال فاضلاب مناطق جنوبی رشت از آذر ماه سال گذشته آغاز و مدت اجرای آن ۱۵ ماه پیش بینی شده است، تصریح کرد: شهرک های فومن شیمی، آمارد، شهرک مهندسین، لاکانشهر، شهرک احمد خمینی از آن بهره مند خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی همچنین یادآور شد: این پروژه با همکاری شورای اسلامی شهر رشت اجرا و از محل درآمد حاصل از تبصره ۳ تامین اعتبار شده  که تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان طول اجرای پروژه را ۶ هزار و ۲۶۴ متر و هزینه اجرای این پروژه را  ۱۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

عملیات اجرایی این پروژه ۲۰ آذر ماه سال گذشته آغاز شد.

رودخانه زرجوب از کوه ‌های کم ارتفاع هزار مرز، نیزه سر، جوکلبندان و کچا در حدود ۲۵ کیلومتری جنوب شهر رشت سرچشمه می‌ گیرد، پس از عبور از منطقه بهدان و چوماچا و پیوستن به رودخانه گوهررود، رودخانه پیربازار را تشکیل می‌دهد، این رودخانه یکی از دو شاخه رودخانه سپیدرود است که از رشت می گذرد، زرجوب در گذشته پر آب و زیستگاه ماهیان رودخانه ای بود اما امروز آلوده و غیرقابل استفاده شده است. 
رودخانه گوهررود نیز از ارتفاعات ۷۰۰ متری کوه ‌های سراوان سرچشمه می‌ گیرد و پس از اتصال به رودخانه زرجوب، رودخانه پیربازار را تشکیل داده و در نهایت به تالاب انزلی می‌ ریزد، طول این رودخانه ۴۰ کیلومتر است و در گذشته از مکان های دیدنی رشت بود و در آن ماهی گیری انجام می شد، اما امروز در آلودگی غرق شده است. 
رشت حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت دارد که در طول روز به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می رسد.

منبع: Abcnews برچسب‌ها رشت آب و فاضلاب گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت آب و فاضلاب گیلان رشت آب و فاضلاب گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۷۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت مجتمع اداری کوهسرخ ۴۵ درصد پیش رفته است

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی،  سرپرست فرمانداری کوهسرخ گفت: هم اکنون ۲۵ اداره و نهاد دولتی و نمایندگی شهرستانی ادارات در شهر ریوش و در اماکن استیجاری مستقر هستند.

 رضا رافتی افزود:  عملیات ساخت مجتمع اداری شهرستان کوهسرخ تا پایان تابستان پارسال در مجموع ۱۰ درصد پیشرفت داشت که با گذشت حدود هفت ماه و با احتساب ۲ ماه سرمای هوا و مشغله برگزاری انتخابات، اکنون با حدود ۴۵ درصد پیشرفت از مرحله سقف گذاری عبور کرده و وارد مرحله نازک کاری شده است.

وی بیان داشت: مرحله دوم تکمیل سایت اداری کوهسرخ در شهر ریوش با گذراندن فرایند مناقصه و امور اداری مربوطه و همچنین تخلیه مصالح در محل کارگاه عمرانی، اکنون آغاز شده است.

 کوهسرخ بخشی در تابعیت کاشمر بود که در سال ۱۳۹۹ به عنوان شهرستانی مستقل به مرکزیت شهر ریوش تشکیل شد و ۲ سال و ۹ ماه پس از تاسیس این شهرستان، ساخت مجتمع اداری آن با حضور استاندار خراسان رضوی آغاز شد.

ریوش، مرکز شهرستان کوهسرخ با ۲۸ روستا و حدود ۲۹ هزار نفر جمعیت در ۲۲۲ کیلومتری جنوب غرب مشهد واقع است.

 

دیگر خبرها

  • تامین ۲۷۱ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن
  • مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح های آبفا درمازندران
  • پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی پروژه تقاطع غیرهمسطح قراملک تبریز
  • ساخت مجتمع اداری کوهسرخ ۴۵ درصد پیش رفته است
  • پروژه نهضت ملی مسکن شهرستان نیر ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • ۶۰۰ هزار مترمکعب تصفیه خانه وارد مدار شد/آبرسانی به ۵۰۰۰ روستا
  • طرح نهضت ملی مسکن دلیجان ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • پروژه بیمارستانی «نیایش» خرم‌آباد در ایستگاه ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی
  • روزنامه‌نگاران رکن اصلی جهاد تبیین هستند
  • پیشرفت فیزیکی ۷۸.۵ درصدی شبکه آبیاری و زهکشی البرز