Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-18@02:28:52 GMT

پرداخت ۱۲۸ میلیارد تومان تسهیلات کرونا در همدان

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۹۷۹۸۸

پرداخت ۱۲۸ میلیارد تومان تسهیلات کرونا در همدان

استاندار همدان از پرداخت بیش از ۱۲۸ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل آسیب‌دیده از کرونا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سیدسعید شاهرخی امشب در نشست با اصناف و بازاریان همدان‌ اظهار کرد: ایثار و فداکاری اصناف و اتحادیه‌ها در شرایط کنونی کرونا قابل تقدیر و تشکر است.

وی گفت: در حال حاضر سیاست ما در استان مراقبت از سلامت شهروندان، حفظ تولید، اشتغال موجود و توجه به معیشت مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 استاندار همدان ادامه داد: فرمانداران شهرستان‌ها باید بر حسن همکاری دستگاه‌های اجرایی با اتحادیه‌ها و اصناف نظارت کامل را داشته باشند.

وی تاکید کرد: حمایت از اصناف در شرایط کنونی باید در اولویت دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

شاهرخی در ادامه با بیان اینکه ۹۰ درصد ثبت‌نام‌کنندگان، بیمه بیکاری دریافت کرده‌اند از پرداخت بیش از ۱۲۸ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل آسیب‌دیده از کرونا خبر داد.

وی افزود: ۹ هزار و ۴۹۵ نفر در سامانه کارا برای دریافت تسهیلات ثبت‌نام کرده‌اند.

استاندار همدان با بیان اینکه باید مسائل و مشکلات در جلسه هم‌اندیشی با اتحادیه‌ها و اصناف بررسی و به مرکز گزارش می‌شود افزود: بانک‌ها در پرداخت تسهیلات با اصناف همکاری لازم‌را داشته باشند.

وی ادامه داد: اتحادیه‌ها نیز برای تنظیم اصناف ورود کرده و مسائل و مشکلات را به ما گزارش کنند.

شاهرخی با اشاره به اهمیت کار اصناف افزود: ۶۲ هزار واحد صنفی کار تولید و توزیع ملزومات مورد نیاز مردم را برعهده دارند. 

وی در پایان از اتحادیه‌ها و اصناف خواست با صبوری و شکیبایی، حامی سیاست‌های ستاد ملی مقابله با کرونا باشند‌.

انتهای پیام/ ۳۱۴۰/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: استاندار همدان اشتغال تسهیلات کرونا اتحادیه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۷۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۵۲۷ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ در استان بوشهر

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر گفت: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۵۲۷ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ پرداخت شده است - اخبار استانها -

رسول زارعی، در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با بیان اینکه در سال 1402 بیش از 527 میلیارد تومان تسهیلات از محل منابع تلفیقی، در اختیار 166 کسب‌وکار صاحب دارای صلاحیت استان بوشهر قرار گرفته است اظهار داشت: مطابق برنامه‌ریزی صورت گرفته، انتظار می‌رود تا پایان سال 1403 حداقل 500 میلیارد تومان دیگر تسهیلات به کسب‌وکارهای کوچک و متوسط استان تزریق شود.

به گفته دبیر کارگروه استانی تسهیلات تکلیفی تبصره 18 قانون بودجه کشور، در طی سال 1402 تعداد 620 طرح در حوزه‌های مختلف در کارگروه استانی تبصره 18 بررسی و تصویب شده‌اند که مبلغ کل تسهیلات مصوب این طرح‌ها افزون بر یک‌هزار و 990 میلیارد تومان بوده است. فرایند پرداخت تسهیلات به سایر طرح‌های مصوب، در سال جاری نیز پیگیری و پرداخت خواهد شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر از پرداخت بیش از 527 میلیارد تومان تسهیلات موضوع بند الف تبصره 18 قانون بودجه به متقاضیان استان بوشهر خبر داد و گفت: در سال‌های اخیر تبصره 18 قانون بودجه به منظور حمایت از تولید و اشتغال پایدار و رشد تولید ملی از طرق مختلف از جمله افزایش سرمایه‌گذاری، ارتقای بهره‌وری، تکمیل طرح‌های تولیدی نیمه‌تمام و احیای واحدهای تولیدی راکد تسهیلاتی در نظر گرفته است.

زارعی ادامه داد: به دیگر اهداف این تبصره می‌توان به بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی موجود، استفاده از ظرفیت‌های خالی بنگاه‌های تولیدی و تکمیل زنجیره ارزش تولید، منابع مالی موضوع این تبصره با تأکید بر یکپارچه‌سازی حمایت‌های دولت و بسط عدالت سرزمینی در راستای رشد و پیشرفت استان‌های کشور با اولویت طرح‌های تولید دانش‌بنیان و پیشران، اشاره کرد. مطابق قانون بودجه، بخشی از این تسهیلات از منابع دولتی و بخش دیگر آن به میزان 2 برابر اعتبارات دولتی از منابع بانکی تأمین می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر با بیان اینکه وزارت اقتصاد بر مبنای نیاز هر استان، سهم مشخصی از منابع تبصره 18 را به دستگاه‌های آن استان اختصاص می‌دهد تصریح کرد: دستگاه‌های استانی نیز، طرح‌های اقتصادی مرتبط با آن استان که متقاضی دریافت تسهیلات تبصره 18 هستند را بررسی می‌کنند و در صورتی که آن طرح‌ها، حائز شرایط لازم برای أخذ تسهیلات باشند، از سوی دستگاه‌ها برای دریافت وام به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • موانع پرداخت تسهیلات جوانی جمعیت در آذربایجان غربی رفع شود
  • پرداخت ۵۲۷ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ در استان بوشهر
  • نارضایتی استاندار همدان از عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات
  • فرایند استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی در سیستان‌ و بلوچستان آغاز شد
  • اجرای کامل قانون تسهیل صدور مجوز‌ها پیش از پایان دولت
  • وزیر اقتصاد: دوره جدیدی از مقررات گذاری در نظارت بر اصناف خواهیم داشت
  • اجرای کامل قانون تسهیل صدور مجوزها پیش از پایان دولت
  • نقش موثر اتاق‌های سه‌گانه در تسهیل صدور مجوزها
  • رتبه چهارم گلستان در پرداخت تسهیلات بانکی ساخت و نوسازی مسکن در کشور
  • ضرورت تسهیل و تسریع پرداخت تسهیلات برای تحقق شعار سال