Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، برایان هوک، نماینده ویژه امور ایران در وزارت خارجه آمریکا که با دستور کار تلاش برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران به انگلیس سفر کرده، بار دیگر اظهارات بی‌اساسی را علیه کشورمان مطرح کرد.

نماینده ویژه امور ایران در وزارت خارجه آمریکا امروز چهارشنبه مدعی شد: «ایران جنگ بی‌پایان در یمن می‌خواهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

او افزود: «تحریم تسلیحاتی اتحادیه اروپا علیه ایران که در سال ۲۰۲۳ به پایان می‌رسد، کافی نیست.»

برایان هوک مدعی شد: «هیچکس بر این عقیده نیست که ایران باید قادر به خرید و فروش تسلیحات متعارف مانند جنگنده، تانک، توپخانه کالیبر بالا، کشتی جنگی و انواع موشک باشد.»

این مقام وزارت خارجه آمریکا در ادامه ادعا‌های بی‌اساس خود گفت: «ایران می‌خواهد شاهد جنگ بی‌پایان در یمن باشد. اگر تحریم‌های تسلیحاتی ایران پایان یابد منطقه بی‌ثبات‌تر خواهد شد.»

برایان هوک ادعا کرد: «بسیار عالی خواهد بود اگر اتحادیه اروپا این تحریم‌ها را پابرجا نگهدارد. اما ما خواهان تحریم تسیحاتی جهانی علیه ایران هستیم و اگر تحریم تسلیحاتی جهانی نباشد ایران قادر به خرید این تسلیحات خواهد شد.»

بیشتر بخوانید

دوره‌گردی نماینده آمریکا برای جلوگیری از لغو تحریم‌های تسلیحاتی ایران کلی کرافت: آمریکا عمیقا از پایان تحریم تسلیحاتی ایران نگران است

هوک با هدف جلب حمایت کشورها برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران، پیش از این به منطقه سفر کرده و با مقامات چندین کشور دیدار داشته است و اکنون نیز در انگلیس به سر می‌برد. بعد از انگلیس نیز راهی استونی خواهد شد.

آمریکا پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به شورای امنیت ارائه کرده و از آن خواسته است تحریم تسلیحاتی ایران را تمدید کند. تصویب این قطعنامه مستلزم کسب ۹ رای از ۱۵ رای شورای امنیت است. همچنین لازم است که انگلیس، چین، فرانسه یا روسیه آن را وتو نکنند. اما نشانه‌ها حاکی از آن است که پکن و مسکو به این قطعنامه رای منفی خواهند داد.

مقامات چین و روسیه پیش از این بار‌ها بر مخالفت خود با این قطعنامه و تمدید تحریم تسلیحاتی ایران تاکید کرده‌اند.

تحریم‌های تسلیحاتی ایران در ماه اکتبر لغو خواهد شد و مقامات آمریکا تلاش گسترده‌ای را برای جلوگیری از لغو این تحریم‌ها در پیش گرفته‌اند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحریم تسلیحاتی ایران برایان هوک وزارت خارجه آمریکا تحریم تسلیحاتی ایران برایان هوک خواهد شد تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۸۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کربی: آمریکا خواهان تشدید تنش و جنگ با ایران نیست

آفتاب‌‌نیوز :

جان کربی روز یکشنبه در گفتگو با شبکه ان‌بی‌سی درباره موضع دولت جو بایدن رئیس‌جمهوری این کشور در قبال واکنش اسرائیل به حمله ایران گفت: فکر می‌کنم تصمیم درباره هرگونه اقدام بعدی برعهده اسرائیل است. از زمان شروع درگیری، بایدن سخت تلاش کرده است تا جلوی تبدیل این درگیری به یک جنگ منطقه‌ای و تشدید تنش را بگیرد و در آینده نیز موضع او همین خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری هیل، رئیس جمهوری آمریکا در ساعات اولیه بعد از پاسخ ایران به تجاوز رژیم اسرائیل به کنسولگری تهران در دمشق در گفت‌وگوی تلفنی با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که در واکنش تلافی‌جویانه تل‌آویو به تهران مشارکت نخواهد کرد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • واشنگتن‌پست: تحریم ایران برای آمریکا دشوار است
  • بلینکن: آمریکا خواهان تنش با ایران نیست
  • ادعای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران
  • ادعای اعمال تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران
  • بلینکن خطاب به همتایان سعودی واردنی:خواهان تشدید تنش نیستیم!
  • نماینده سوریه: خواهان پایان حمایت آمریکا از تروریسم هستیم
  • آمریکا خواهان «تشدید تنش» و «جنگ» با ایران نیست
  • کربی: آمریکا خواهان «تشدید تنش» و «جنگ» با ایران نیست
  • کربی: آمریکا خواهان تشدید تنش و جنگ با ایران نیست
  • زلنسکی باز هم خواستار حمایت تسلیحاتی از اوکراین شد