Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-23@15:20:40 GMT

۹خوراکی برای تقویت سیستم ایمنی کودکان

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۹۸۹۳۷

۹خوراکی برای تقویت سیستم ایمنی کودکان

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از انتخاب، در کنار خواب کافی، بهداشت مناسب، ورزش منظم، مدیریت استرس و قرار گفتن در معرض نور طبیعی خورشید با مصرف برخی خوراکی‌ها می‌توانید سیستم ایمنی بدن فرزند خود را تقویت کنید.

تخم مرغ

تخم مرغ یکی از بهترین غذا‌ها برای نوزادان و کودکان است. تخم مرغ نه تنها کودک کوچک شما را در معرض پروتئین‌های مهمی قرار می‌دهد که ممکن است به کاهش خطر ابتلا به حساسیت غذایی نیز کمک کند، بلکه سرشار از مواد مغذی مانند روی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جو دوسر

جو به دلایل مختلف یک غذای مقوی برای کودک نوپا است. جو حاوی آهن است و سیستم ایمنی بدن را نیز به شدت تقویت می‌کند. جو حاوی گلوکانان بتا است که در فعال کردن سلول‌های کشنده برای کنترل عفونت‌های ویروسی نقش دارد.

هویج

هویج به طور طبیعی حاوی بسیاری از مواد مغذی مهم، از جمله بتاکاروتن، کاروتنوئید است که به نظر می‌رسد فعالیت سلول‌های قاتل را پشتیبانی می‌کند که برای کمک به کنترل عفونت‌های ویروسی مهم است.

سوپ مرغ

اهمیت سوپ مرغ فقط یک افسانه قدیمی مادربزرگ‌ها نیست که برای درمان سرماخوردگی مفید است. داده‌ها حاکی از آن است که نوشیدن سوپ مرغ گرم ممکن است به ترمیم احتقان بینی، کاهش التهاب در بدن و کاهش علائم سرماخوردگی کمک کند.

توت فرنگی

توت فرنگی‌ها سرشار از ویتامین C. هستند که به دلیل داشتن خاصیت تقویت کننده سیستم ایمنی بدن شناخته شده اند. کودکان نوپای بین ۱ تا ۳ سال به ۱۵ میلی گرم ویتامین C. نیاز دارند. یک توت فرنگی حاوی تقریبا ۷ میلی گرم ویتامین C. است. توت فرنگی را می‌توان به راحتی در غذا‌های مناسب کودک خرد کرد.

ماست

ماست به دلایل بسیاری یک ماده غذایی تقویت کننده سیستم ایمنی است؛ بنابراین مصرف کافی این ماده مغذی ممکن است به کاهش خطر بیماری‌های مختلف کمک کرده و از یک سیستم ایمنی سالم حمایت می‌کند. ماست غالباً حاوی پروبیوتیک یا باکتری‌های زنده است که مزایایی را به بدن می‌دهد. پروبیوتیک‌ها منافع بهداشتی زیادی را به انسان ارائه می‌دهند، از جمله حمایت از سیستم ایمنی بدن.

مرکبات

آب پرتقال خاصیت تقویت ایمنی بدن دارد و دارای ویتامین C. نیز هست. از آنجا که آکادمی اطفال آمریکا، محدود کردن آب میوه تا حداکثر ۴ اونس را توصیه می‌کند. مصرف مرکبات برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مناسب به نظر می‌رسد.

کره بادام زمینی طبیعی

بادام زمینی به طور طبیعی پر از مواد مغذی است. دو خاصیت ویتامین E. و مس نقش مهمی در سیستم ایمنی بدن دارند و ممکن است به سالم نگه داشتن شما کمک کنند. بادام زمینی‌های معمولی به طور معمول برای کودکان نوپا توصیه نمی‌شود، زیرا می‌توانند خطر خفه کنندگی داشته باشند.

ماهی سالمون

ماهی‌های چرب مانند ماهی قزل آلا حاوی DHA، یک اسید چرب است که نشان داده شده است که باعث افزایش فعالیت گلبول‌های سفید شده و به حمایت از سلامت سیستم ایمنی کمک می‌کند.

پربیننده ترین ۸خوراکی که باید قبل از خواب بخورید به جای نمک از این سبزی استفاده کنید! وضعیت کرونا در اکثر استان‌ها قرمز است چرا صورتم چین و چروک دارد؟ شاید پادتن نتواند، اما واکسن حریف کووید-۱۹ خواهد بود

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سیستم ایمنی بدن تخم مرغ سیستم ایمنی سیستم ایمنی بدن والدین ویتامین تخم مرغ خواب کافی ویروس کرونا کرونا قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت سیستم ایمنی بدن توت فرنگی ویتامین C

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۸۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲ نقطه ازمحور‌های مواصلاتی آذربایجان غربی در یک سال گذشته 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، جعفر صادقی پور معاون راهداری و راه‌های روستایی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه اجرای سیستم‌های روشنایی در محور‌های برون شهری در راستای ارتقای ایمنی تردد ضروری است، افزود: برای اجرای این ۱۲ عملیات که شامل ۱۰ عملیات بزرگراهی و ۲ عملیات راه اصلی بوده با اعتباری به ارزش ۶۰ میلیارد ریال هزینه شده است.    وی اظهار کرد: در این مدت در مجموع ۳۷۹۴ کیلومتر خط کشی در محور‌های مواصلاتی استان با اعتبار ۲۸۰ میلیارد ریال انجام شده که ۵۷ کیلومتر محور آزاد راهی،۱۵۳۶ کیلومتر محور بزرگراهی، ۷۸۱ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۱۴۲۰ کیلومتر نیز راه روستایی آسفالته است.    صادقی پور یاد آور شد: همچنین در این مدت زمان تعداد ۹۵۸۸ عدد تابلو و علایم ایمنی و ترافیکی با اعتبار ۹۵ میلیارد ریال، تعمیر و نصب شد.    وی ادامه داد: نصب یا تعمیر ۳۷۷ مترمربع تابلو اطلاعاتی طی سال ۱۴۰۲ در محور‌های مواصلاتی استان با اعتبار ۳۸ میلیارد ریال از دیگر اقدامات شاخص اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان غربی در زمینه ارتقاء ایمنی راه‌ها در سال گذشته است.

دیگر خبرها

  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲  نقطه از محور‌های ارتباطی آذربایجان‌غربی
  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲ نقطه ازمحور‌های مواصلاتی آذربایجان غربی
  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲ نقطه ازمحور‌های مواصلاتی آذربایجان غربی در یک سال گذشته 
  • شناسایی ۸۳۱ مکان پرخطر در قم
  • ویژگی‌های یک بشقاب غذای سالم
  • خودرو‌های داخلی واقعا چقدر ایمن هستند؟
  • خودروهای داخلی واقعا چقدر ایمن هستند؟
  • اگر جان بچه‌تان را دوست دارید این فیلم را ببینید + فیلم
  • اگر جان بچه تون را دوست دارید این فیلم را ببینید + فیلم
  • ویتامینی برای سلامت پوست، مو، سیستم ایمنی و عصبی