Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: موانع موجود در راستا افزایش جمعیت و فرزندآوری بررسی شده و با دستگاه‌هایی که این موانع را به وجود آورده‌اند برخورد می‌شود. - اخبار استانها -

حجت‌الاسلام حسین‌ میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب درباره جمعیت اظهار داشت:  اگر می‌بینیم که امروزه با مشکلاتی در حوزه جمعیت روبرو شده‌ایم به دلیل موانع بر سر افزایش نسل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از جمله موانع در امور فرهنگی و اقتصادی است و اگر این موانع برطرف شود مردم اقدام به ترمیم نمودار جمعیتی کشور می‌کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در رابطه با اقدامات مجلس در خصوص جمعیت بیان کرد: یکی از وظایف مستقیم کمیسیون فرهنگی مجلس مسائل جمعیت و تولید نسل است و کمیته‌ای هم با عنوان جمعیت و خانواده ذیل کمیسیون فرهنگی تعبیه شده و روی این مسئله کار می‌شود.

وی ادامه داد: در کمیسیون اصل نود هم برخی از موانعی که بعضی دستگاه‌های کشور بر سر تولید نسل و افزایش جمعیت به وجود می‌آوردند در حال رسیدگی است.

حجت‌الاسلام میرزایی تصریح کرد: موانعی که توسط دستگاه‌ها بر سر فرزندآوری قرار داده می‌شود بررسی شده و برخوردهای لازم با آنها صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اقدامات مجلس در راستا حمایت از ازدواج جوانان بیان کرد: در غالب وام ازدواج و امور مربوطه تسهیل‌گری‌هایی تعبیه شده و این مسئله با وزیر ورزش و جوانان در کمیسیون فرهنگی مطرح شده است.

برخی بانک‌های لرستان در پرداخت وام ازدواج عملکرد ضعیفی دارندتنها 5 درصد از متقاضیان وام ازدواج در استان ایلام تسهیلات نگرفته‌انداستاندار کرمان: روند کاهشی آمار ازدواج در استان کرمان سست شد / دریافت وام ازدواج باید آسان شود

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با موانع پیش‌روی وام ازدواج جوانان گفت: یک جاهایی در اعطای وام ازدواج به جوانان موانعی به وجود آمده و اعتبارات تخصیص داده نشده است و به همین خاطر بانک‌ها هم در اعطا وام دچار سستی شدند.

وی افزود: این موضوع به وزیر مربوط تذکر داده شد و امیدواریم این تسهیل‌گری بتواند گوشه‌ای از بحث ازدواج جوانان را آسان کند.

انتهای پیام/174/ی

R41346/P/S6,51/CT1 بیشتر بخوانید... گزارش| طرح " نظام جامع خانواده و جمعیت" راهکار مجلس یازدهم برای مقابله با بحران جمعیتی "پیری جمعیت"؛ خطری که آینده آذربایجان شرقی را تهدید می‌کند چرا برخی نمایندگان با تشکیل ‌"کمیسیون مستقل جمعیت" در مجلس مخالفت کردند؟ قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... گزارش| طرح " نظام جامع خانواده و جمعیت" راهکار مجلس یازدهم برای مقابله با بحران جمعیتی "پیری جمعیت"؛ خطری که آینده آذربایجان شرقی را تهدید می‌کند چرا برخی نمایندگان با تشکیل ‌"کمیسیون مستقل جمعیت" در مجلس مخالفت کردند؟ پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ چگونه از خطر ابتلا به کووید-۱۹ در امان بمانیم+ پاسخ متخصص بیماری‌های عفونی ۲ ورود قرارگاه سازندگی خاتم‌‌ به اکتشافات معدنی / شتاب در استخراج معا‌دن "سرب، روی، آهن، مس، منگنز و کرومیت" ۳ گزارش میدانی خبرنگار تسنیم از آتش‌سوزی تانکرهای حمل سوخت در کرمانشاه به همراه جزئیات و علت حادثه +‌ فیلم ۴ نخستین نیروگاه کشور در شهر ری بازنشسته می‌شود؛ آغاز عملیات احداث پست جدید برق نیروگاه ری ۵ مراسم دعای عرفه در حرم حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران از شبکه‌های سیما پخش می‌شود ۶ خوزستان|سارقان به عنف در بندر امام خمینی(ره) دستگیر شدند ۷ کاشانی‌ها هر خانه را یک حسینیه کنند/ توصیه نسبت به عدم برگزاری مراسمات تجمعی ۸ معاون وزیر بهداشت: مطلوب‌ترین ‌مدیریت را برای کنترل کرونا داشته‌ایم/ ‌هدف‌ اصلی وزارت بهداشت ‌کاهش مرگ‌ومیر است مهمترین اخبار استانها ‌دادگاه سلطان جعل مدرک ایران| اظهار بی‌اطلاعی متهمان هلدینگ آفتاب از جرائم متهم ردیف اول/ کتمان حقایق پرونده از سوی متهمان‌ نبود ماسک در داروخانه‌های کرمان/ کارگاه‌های تولیدی پارچه‌ ندارند/ آقای استاندار؛ از کمبود ماسک خبر دارید؟ صادرات برق از ایران به کشورهای دیگر توسعه یافت/مدیریت برق و جلوگیری از خاموشی در روزهای تابستان گرمای تابستان و قطعی‌های برق در شهرها و روستاهای گلستان/ خاموشی برنامه‌ریزی شده نداریم مهمترین اخبار تسنیم گزارش| موشک ناشناخته سپاه علیه سامانه شناخته شده آمریکا/ سپاه زدن کدام سامانه ضد موشکی را تمرین کرد؟ وزیر بهداشت با وعاظ و مداحان دیدار کرد/ طاهری: استفاده هیئت های مذهبی از فضای باز باید یک فرهنگ شود الفیاض: کمر داعش در عراق شکسته شد/ تجاوزات اسرائیل علیه کشورهای عربی ادامه دارد/ روابط ایران و عراق در بهترین شرایط خود به سر می‌برد ترامپ وضعیت اضطراری ملی در قبال لبنان را تمدید کرد برایان هوک: نیاز به تحریم تسلیحاتی جهانی علیه ایران داریم درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمیسیون فرهنگی مجلس وام ازدواج دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۹۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح نور را با قوت و هوشمندی ادامه می‌دهیم

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: با حمایت‌های مجلس، دولت و قوه قضائیه و همراهی مردم اجرای طرح نور را با قوت، دقت و هوشمندی ادامه خواهیم داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سردار احمد رضا رادان در حاشیه جلسه با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی که در محل ستاد کل انتظامی کشور برگزار شد، اظهار کرد: در ابتدا از همراهی مردم، دختران و بانوان عزیز ایران که در اجرای این طرح با پلیس همکاری و همراهی می‌کنند تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: تشکر بعدی را هم از همکارانی دارم که دغدغه مندانه در اجرای این طرح پای کار هستند و به صورت جهادی اجرای آن را دنبال می‌کنند.

فرمانده کل انتظامی کشور افزود: با حمایت‌های مجلس، دولت و قوه قضائیه و همراهی مردم اجرای طرح نور را با قوت، دقت و هوشمندی ادامه خواهیم داد. سردار رادان خاطر نشان کرد: اجرای این طرح همراهی همگان را در پی داشت و از مجلس و خاصه کمیسیون فرهنگی که جز اولین واحدها و بخش‌هایی بود که در این موضوع پای کار بود تقدیر و تشکر می‌کنم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس: طرح نور با موفقیت حرکت می‌کند

حجت الاسلام مرتضی آقا تهرانی نیز اظهار کرد: امیدواریم طرح عفاف و حجاب که به شورای نگهبان ارسال شده هرچه زودتر تقویت و به یک قانون تبدیل شود و مردم ما قانونمند هستند و به قانون عمل می‌کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: عفاف و حجاب جز احکام الهی است و هر مسلمانی باید نسبت به این موضوع احترام قائل باشد و کشور ما اسلامی است و باید قوانین اسلامی نیز داشته باشد. اقدامات انجام شده نیز در مسیر درست و خوبی است.

حجت الاسلام آقا تهرانی با بیان اینکه خوشبختانه اقدامات فراجا با ملاحظاتی که مدنظر قرار می‌دهد برای اجرای قانون و عملیاتی شدن آن منجر به این می‌شود که جمعیت عفیف ما احساس بهتری داشته باشند.

وی ادامه داد: بابت این اقدامات به فرمانده کل انتظامی و یکایک کارکنان این فرماندهی دست مریزاد می‌گویم.

حجت الاسلام آقا تهرانی تاکید کرد: امیدواریم از ۳۲ دستگاهی که در این موضوع وظیفه دارند همگی پای کار باشند و به وظایف خود عمل کنند و به احکام الهی التزام داشته باشند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان گفت: همه چیز رو به پیشرفت است و امیدواریم مجلس انقلابی که تا کنون پای کار این موضوع بوده در آینده نیز پای کار باشد.

لازم بذکر است، طرح عفاف و حجاب «طرح نور» از روز شنبه ۲۵ فروردین ماه در معابر و اماکن عمومی به مرحله اجرا در آمده است.

منبع: فارس

کد خبر 747189

دیگر خبرها

  • افزایش تسهیلات ازدواج در هرمزگان
  • افزایش تسهیلات ازدواج درهرمزگان
  • همکاری کمرنگ برخی بانکها برای پرداخت تسهیلات ازدواج در بویراحمد
  • رادان: برخورد با کشف حجاب با قوت ادامه دارد
  • طرح نور را با قوت و هوشمندی ادامه می‌دهیم
  • رادان:‌ برخورد با کشف حجاب با قوت ادامه دارد
  • سردار رادان:‌ برخورد با کشف حجاب با قوت ادامه دارد | حمایت مجلس از اجرای طرح نور
  • تقدیر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس از پلیس در موضوع عفاف و حجاب
  • آمادگی مجلس برای برخورد با خاطیان موضوع خانه‌های خالی
  • کنایه تند نماینده مجلس به مراسم ازدواج دختر یک مسئول در هتل اسپیناس پالاس