Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اعتماد، سلمان خدادادی، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی حالا نامی آشنا برای فعالان سیاسی، مدنی و البته حقوق زنان است ولی نه به ‌واسطه اقداماتش در کمیسیون اجتماعی مجلس دهم، بلکه به دلیل حواشی ایجاد شده پیرامونش. اتهام تجاوز از آن دست اتهاماتی است که جوامع مختلف بشری معمولا حساسیت بیشتری نسبت به آن به خرج می‌دهند؛ به‌ویژه آنکه یک‌طرف ماجرا یک مقام سیاسی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماجراها برای سلمان خدادادی از هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی آغاز شد و تا دوره دهم ادامه یافت.

 در مجلس هفتم سلمان خدادادی به همین اتهام بازداشت شد و در مجلس هشتم در شرایطی کارش را آغاز کرد که فاطمه آلیا و فاطمه رهبر خواستار رد اعتبارنامه‌اش شدند و تا لحظه آخر نیز ایستادگی کردند ولی درنهایت در یک نشستی غیرعلنی به ریاست علی لاریجانی، رییس وقت مجلس، نمایندگان رای به تایید اعتبارنامه خدادادی دادند اما در ادامه شورای نگهبان صلاحیت او را برای حضور در مجلس نهم تایید نکرد تا خدادادی یک دوره از پارلمان دور باشد.

او اما به مجلس دهم برگشت. دوره‌ای که در جریان آن، زهرا نویدپور پس از انتشار فایل صوتی علیه خدادادی و افشاگری اقدامات او و البته ارسال پیامک به چند نفر از نمایندگان پارلمان دهم دست به خودکشی زد تا حساسیت‌ها اطراف خدادادی و پرونده او دوچندان شود. حساسیت‌هایی که البته درنهایت کارساز نشد و براساس اخبار منتشر شده در رسانه‌های مختلف، او با حکم دیوان عالی کشور از اتهام تجاوز تبرئه شده است.

زهرا نویدپور شانزدهم دی‌ماه ۹۷ خودکشی کرد تا مرگش یکی از مرگ‌های جنجالی سیاست ایران باشد. مرگی که سبب شد حدود ۲ ماه بعد و در ۲۲ اسفند ماه همان سال، موجبات صدور حکم علیه خدادادی فراهم آید. آن روز خبرگزاری رکنا در گزارشی نوشت که «خدادادی در پرونده زهرا نویدپور با اتهام «رابطه نامشروع» به ۲ سال انفصال از خدمت و تبعید و ۹۹ ضربه شلاق از سوی شعبه ۵ دادگاه کیفری استان تهران، دادگاه بدوی محکوم شده است.»

خدادادی که آن زمان نماینده مجلس دهم بود، واکنشی جز سکوت به این حکم نداشت؛ سکوتی که البته همزمان بر هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز حاکم بود.

ماجراها و رسیدگی‌ها ادامه یافت تا اینکه مهر ماه ۹۸ دیوان عالی کشور حکم تبعید، شلاق و انفصال از خدمات دولتی خدادادی به جرم زنا را نقض کرد و این حکم را برای رسیدگی مجدد به شعبه‌ای دیگر فرستاد. پرونده دوباره به جریان افتاد و نماینده سابق مجلس توسط شعبه ۸ دادگاه کیفری استان تهران در حالی محاکمه شد که براساس گزارش‌های منتشر شده در خبرگزاری‌های مختلف، این نماینده سابق مجلس و وکیلش در جریان بررسی‌ها یک‌بار دیگر اتهام تجاوز را رد کردند.

درنهایت از قرار معلوم روز گذشته رسیدگی‌ها پایان یافته و دیوان عالی کشور ادعای خدادادی را تایید و او را از اتهام تجاوز تبرئه کرده ولی به اتهام برقراری ارتباط نامشروع به ۲ سال انفصال از خدمت و تحمل ۹۹ ضربه شلاق محکوم کرده است؛ حکمی که اگرچه هنوز رسما تایید یا تکذیب نشده اما در بسیاری از رسانه‌های چپ و راست از مدارا و دیده بان ایران گرفته تا قرارگاه سایبری عمار و ناب جهادی و حتی کانال منتسب به سپاه پاسداران بازنشر شد که از تایید این حکم در دیوان عالی حکایت دارد.

کد خبر 535733

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: دیوان عالی کشور اتهام تجاوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۹۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رئیس‌ جمهور با آیت‌الله شاهچراغی ‌

‌رئیس جمهور در سفر به استان سمنان با آیت‌الله سیدمحمدشاهچراغی نماینده سابق ولی فقیه در استان سمنان دیدار کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، آیت‌الله رئیسی در جریان سفر استانی در منزل آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده سابق ولی فقیه در استان و عضو مجلس خبرگان رهبری حضور یافت.

نماینده سابق ولی فقیه در استان سمنان در این دیدار با تقدیر از تلاش‌های دولت سیزدهم در توسعه و عمران استان، تداوم موفقیت‌های دولت را از درگاه الهی مسالت کرد.

آیت‌الله شاهچراغی خاطر نشان کرد: سمنان استانی ممتاز در بخش‌های مختلف و دارای ظرفیت‌های مطلوب و مردمی متدین و ولایت‌مدار است.

رئیس جمهور در این دیدار با قدردانی از حضور پرشمار مردم در استقبال امروز، بر سخنان نماینده سابق ولی فقیه در استان سمنان درباره مردم این دیار صحه گذاشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار رئیس‌ جمهور با آیت‌الله شاهچراغی ‌
  • فساد مالی رئیس سابق اطلاعات ارتش پاکستان
  • آغاز تحقیق از فساد مالی رئیس سابق اطلاعات ارتش پاکستان
  • همکلاسی سابق پوتین به ریاست دیوان عالی روسیه رسید
  • رای دیوان عالی کشور در مورد قانون مبارزه با مواد مخدر
  • حکم سنگین برای نایب رییس سابق فدراسیون؛ شهره موسوی به 10 سال حبس محکوم شد!
  • تایید انتخاب 10 رئیس دانشگاه‌ و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • تایید انتخاب ۱۰ رییس دانشگاه‌ و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • تایید انتخاب ۱۰ رئیس دانشگاه و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • تایید انتخاب ۱۰ رئیس دانشگاه‌ و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور