Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه دیدار و گفتگوی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شامگاه(۸ تیر) در بیرجند برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، جلسه دیدار و گفتگوی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شامگاه(۸ تیر) در بیرجند برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در این دیدار سه ساعته که جمع زیادی از نامزدهای حوزه انتخابیه بیرجند، خوسف و درمیان در آن حضور داشتند، نامزدها برنامه ها و پیشنهادات کاری خود را به منتخب مردم استان ارائه کردند.

 

حجت الاسلام «محمدعلی تابعی» یکی از نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه بیرجند در ابتدا ضمن تشکر از برگزاری این جلسه، گفت: یکی از برنامه هایی که باید در این دوره پیگیری شود، اجرا و اتمام مصوبات دولت های قبل است که هنوز در استان برخی ها نیمه تمام مانده است.

 

وی اجرای شبکه راه آهن، توجه جدی به معادن، استفاده از سند توسعه و سند آمایش سرزمینی استان در برنامه ریزی ها را از دیگر موارد مورد تاکید عنوان کرد و افزود: چنانچه کمکی در ادامه مسیر از ما ساخته باشد، قطعا کمک خواهیم کرد.

 

«سید علی حسینی» یکی دیگر از نامزدها هم در این جلسه بر لزوم استفاده از نیروی انسانی جوان در پست های مدیریتی در استان تاکید کرد و گفت: عامل اصلی توسعه یافتگی هر منطقه ای نیروی انسانی متخصص آن است که خراسان جنوبی از این منظر غنی و قوی است.

 

وی بر استفاده از ظرفیت نیروی انسانی استان در برنامه ریزی ها برای پیشرفت استان هم تاکید کرد.

 

«ابوالفضل ایروانی» از دیگر نامزد انتخابات مجلس هم با اشاره به اینکه سند آمایش سرزمینی استان دچار اشکالاتی است، گفت: اسناد بالادستی استان باید مجدد با شرایط کنونی استان نوشته شوند.

 

وی با اشاره به اینکه نگاه سلیقه ای به منابع انسانی در استان باعث هدر رفت نیروی انسانی شده است، اضافه کرد: دولت و مجلس باید برای توانمندسازی اقشار آسیب پذیر کمک کنند.

 

«محمدرضا عرب پور» دیگر نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس هم با اشاره به اینکه تفکرات لیبرالیستی کمر کشور را شکانده است، گفت: مجلس باید کسانی که مسبب مشکلات امروز کشور در بخش های مختلف به خصوص مسکن هستند، را مواخذه کند.

 

 

وی یکی از وظایف نمایندگان مجلس را نظارت بر کار مسئولان دانست و افزود: متاسفانه نظارت در مرکز استان جدی گرفته نشده و نتیجه آن این است که جاده بیرجند – قاین سالهاست که روی زمین مانده و پیمانکاران فقط پول می گیرند اما کار نمی کنند.

 

ساختار نظام بانکی و اداری کشور باید اصلاح شود

حجت الاسلام «علیرضا حسینی» هم با اشاره به اینکه برنامه مکتوب خودمان را به منتخب مردم بیرجند، درمیان و خوسف تقدیم می کنیم، گفت: بنده در ایام انتخابات دو برنامه جدی را دنبال می کردیم که یکی اصلاح ساختار نظام بانکی و دیگری اصلاح نظام اداری کشور بود.

 

وی افزود: در خصوص اصلاح نظام بانکی متاسفانه مافیایی پشت موضوع است که همین روند نادرست نظام بانکی کشور را دوست دارند و توجیهات شرعی هم برای آن درست می کنند.

 

حجت الاسلام حسینی برطرف شدن معضل آب، تسریع در روند احداث راه آهن، استفاده از ظرفیت نخبگان ستادهای دیگر و راه اندازی مجمع نمایندگان شرق کشور را از دیگر موضوعات پیشنهادی به منتخب مردم بیرجند عنوان کرد.

 

 

برطرف کردن مشکلات سند آمایش سرزمینی استان، ساماندهی و نظارت بر وضعیت افسارگسیخته مسکن، تاکید بر عدم سخت گیری های بی مورد توسط منابع طبیعی و برخی ادارات از برنامه های پیشنهادی «زهرا اصغری» و «حسن رضا چهکندی نژاد» دیگر نامزدهای مجلس بود.

 

وام ودیعه مسکن دهن کجی به مردم است

«علیرضا امامدادی» مباحث خود را با ارائه سه راهکار برای کاهش فشار گرانی ها بر مردم مطرح کرد و گفت: لزوم شفاف سازی شبکه تولید، توزیع، صادرات و واردات در کشور، تاکید بر درج قیمت اصلی بر روی کالا و نه آنچه توزیع کننده می خواهد، اعطای وام صفر درصد و بدون کارمزد به مردم برای رفع مشکلات آنها و جلوگیری از تشکیل وزارت بازرگانی از جمله این موارد است.

 

وی با اشاره به اینکه دادن وام 13 درصدی برای ودیعه مسکن دهن کجی به مردم است، گفت: اینها مستاجر هستند و نه تاجر که دولت وام با کارمزد بالا به آنها می دهد، کجای دنیا چنین اقداماتی می کنند.

 

 

این کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه مجلس طرحی را تصویب کند که سهام عدالت مردم به عنوان وثیقه در بانک قرار گیرد تا از آن بتوان استفاده کرد تا خیلی ها بتوانند وام های قرض الحسنه و اسلامی دریافت کنند، گفت: بانک مهر ایران نمونه بانکداری اسلامی است که تمام بانک های کشور باید به این سمت حرکت کنند.

 

لزوم تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی!

حجت الاسلام «محمدرضا رفیعی» و حجت الاسلام «حسن صفری» دیگر سخنوران این جلسه بودند که بر کنترل گرانی های بی قید و بند و استفاده از نیروی انسانی کشور و تعیین تکلیف نیروهای شرکتی در کشور تاکید کردند.

 

حجت الاسلام صفری با اشاره به اینکه متاسفانه برخی مدیران بازنشسته در استان هنوز بر صندلی مدیریتی خود تکیه دادند و تنها از مکانی به مکان دیگر می روند، گفت: برخی ادارات ما با این روند تبدیل به خانه سالمندان شدند.

 

وی لزوم تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی توسط مجلس و دولت را خواستار شد و افزود: چطور می شود که دولت برای هر نیروی شرکتی ماهانه بیش از پنج میلیون تومان هزینه می کند اما آنچه به دست نیرو می رسد کمتر از یک و نیم میلیون است؟ اینها در بین نیروی انسانی جوان کشور که از سرمایه های ما هستند، نارضایتی به وجود می آورد.

 

«حسین خسروی اسفزار» نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس در پایان این جلسه سه ساعته خواستار تشکیل کمیته های مختلف با حضور نماینده ای از ادارات و اعضای ستادهای تمامی کاندیداهای این دوره مجلس شد و گفت: این کارگروه هر چه سریعتر تشکیل و نتایج آن مصوب و برای تصویب و مراحل بعدی در مجلس، دنبال خواهد شد.

 

 

پایان پیام/404

منبع: شبستان

کلیدواژه: حسین خسروی کنترل قیمت ها نماینده مردم بیرجند در مجلس یازدهمین دوره انتخابات مجلس مجلس شورای اسلامی درمیان و خوسف نیروی انسانی حجت الاسلام مردم بیرجند نظام بانکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۰۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین قیمت فروش آپارتمان در مناطق 22گانه تهران (+عکس)

بازار عرضه «فایل فروش آپارتمان» در شروع ماه دوم از سال 1403، با یک تغییر محسوس نسبت به فروردین روبه‌رو شده است؛ افزایش نسبی فروشنده‌‌‌ها.

به گزارش دنیای اقتصاد، نتایج تحقیقات میدانی دنیای‌اقتصاد از بازارهای آنلاین معاملات مسکن در شهر تهران حاکی است، برخلاف هفته‌‌‌های ابتدای سال‌جاری که در برخی از محله‌‌‌های انتخابی متقاضیان خرید آپارتمان، فایل عرضه وجود نداشت و در دیگر محله‌‌‌ها، تعداد فایل‌‌‌ها بسیار ناچیز بود، در حال حاضر نبض عرضه تغییر کرده است.

بازار مسکن به شکل سنتی در شروع هر سال با کاهش شدید عرضه فایل روبه‌رو می‌شود به‌طوری که مالکانی که قصد فروش آپارتمان دارند منتظر رصد چشم‌‌‌انداز قیمت‌ها و متغیرهای موثر بر نبض مسکن می‌‌‌مانند و در میانه بهار به تدریج وارد بازار می‌‌‌شوند. امسال اما علاوه بر این رفتار سنتی، دو متغیر بیرونی بسیار موثر بر نبض قیمت مسکن، در وضعیت بسیار خاص قرار گرفت.

این دو متغیر شامل ریسک‌‌‌ غیراقتصادی مرتبط با اوضاع منطقه –تنش‌‌‌های سیاسی حوزه بین‌الملل همچون جنگ- و همچنین نوسانات نرخ دلار بود.

بازار مسکن طی ۶سال گذشته همواره تحت‌تاثیر متغیرهای بیرونی بوده و تغییر جهت وضعیت این متغیرها یا تشدید نوسانات آنها، ابتدا روی رفتار تقاضای سرمایه‌‌‌ای ملک و سپس روی سمت عرضه و قیمت مسکن تاثیرگذار بوده است.

 از وضعیت کنونی فایل‌‌‌های فروش آپارتمان در ۲۲ منطقه تهران و بیش از ۱۰۰محله شهر حاکی است، در حال حاضر میانگین قیمت پیشنهادی فروشنده‌‌‌ها برای واحدهای مسکونی با میانگین مساحت ۸۰ مترمربع و عمربنای ۸ سال، رقمی معادل ۸۶ میلیون و ۹۰۰‌هزار تومان در هر مترمربع است.

در اولین هفته‌‌‌کاری بازار مسکن ۱۴۰۳، در همین ستون، گزارشی از وضعیت فایل‌‌‌های فروش آپارتمان در محله‌‌‌های منتخب ۲۲ منطقه تهران به چاپ رسید که در آن زمان، میانگین قیمت پیشنهادی در فایل‌‌‌های آپارتمانی، ۸۴ میلیون تومان در مترمربع برآورده شده بود.

به این ترتیب تورم در فایل‌‌‌های فروش آپارتمان طی این مدت حدود ۳‌درصد است.

با این حال، برحسب حجم عرضه و مقایسه آن با حجم تقاضای خرید در بازار فروردین، «قیمت قطعی در معاملات انجام شده»، احتمال خیلی زیاد با «قیمت پیشنهادی» تفاوت داشته است و حتی تورم مسکن نیز نرخ دیگری می‌تواند باشد.

هنوز بانک مرکزی گزارش معاملات مسکن فروردین که «قیمت قطعی» از آن استخراج می‌شود را منتشر نکرده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • لزوم توجه به سلیقه مردم در امور مختلف
  • ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره در انتطار مصوبه مجلس
  • تصویب طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره، راهکاری برای معاملات شفاف در بازار مسکن
  • فروش نوکیای تقلبی حرام است!
  • سازمان بازرسی کل کشور به ماجرای «نوکیای ایرانی» ورود کند
  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد/ آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی
  • کاری کنید امید مردم برای خانه‎دار شدن از بین نرود/بنگاه‌‎داری بانک‌‎ها، آفت بزرگ بازار مسکن کشور است
  • بنگاه داری بانک ها آفت بزرگ بازار مسکن کشور است
  • سال سخت خانه‌به‌دوشان
  • جدیدترین قیمت فروش آپارتمان در مناطق 22گانه تهران (+عکس)