Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهروز آقایی در گفت و گو با خبزنگار مهر، اظهار داشت: در ادامه ارسال محموله‌های افغانستان از طریق بندر چابهار، کشتی چهارم حامل کالاهای ترانزیتی این کشور بندر شهید بهشتی را به مقصد هند و چین ترک کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: این شناور چهارمین کشتی حامل کالای ترانزیتی افغانستان بود که طی یک ماه گذشته و در راستای توافق سه جانبه ایران، افغانستان و هند به مقصد هند ارسال و با رکورد قابل توجهی همراه شد، چراکه حامل کانتینرهای معمولی و یخچالی به مقصد هند، چین و تایلند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی با ارسال این کشتی برای بار نخست، کانتینرهای یخچالی حامل کالاهای شیلاتی استان سیستان و بلوچستان نیز از طریق بندر چابهار به مقصد تایلند ارسال شد که رکوردی دیگر برای این بندر بزرگ اقیانوسی محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: این اولین محموله ماهیان غیر ماکول صادراتی ایران به مقصد بندر بانکوک بود که از چابهار عازم بندر موندرای هند شد و از این بندر به مقصد نهایی در تایلند به صورت ترانشیپ منتقل می‌شود.

آقایی اضافه کرد: همچنین در قالب این کشتی کانتینرهای معمولی حامل دومین محموله خشکبار افعانستان به مقصد تیان جین چین بارگیری و ارسال شد.

وی اضافه کرد: یکی از اقدام‌هایی که به واسطه وجود تیم‌های پر تلاش بندری و اقتصادی بندر چابهار محقق شد، افزایش و تنوع مقصد جدید و نوع کالا برای این بندر است، در حالی که در گذشته صادرات کالا از طریق بندر شهید بهشتی به مقصد هند محدود می‌شد، اما توانستیم از مزیت‌های بندر شهید بهشتی برای ارسال کالاهای صادراتی ایران یا ترانزیتی افغانستان به مقصد سایر کشورها مثل چین، تایلند، مالزی و دیگر بازارهای هدف استفاده کنیم.

کد خبر 4986852

منبع: مهر

کلیدواژه: بندر چابهار بندر شهید بهشتی ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا قزوین گرگان شهرکرد اقامه نماز جمعه ستاد مقابله با کرونا عید سعید قربان ازدواج بیرجند ماه محرم کرمانشاه مقصد هند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۱۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوجی همراه با رئیس‌جمهوری عازم پاکستان شد/ سریلانکا، مقصد بعدی

وزیر نفت که به همراه با رئیس‌جمهوری عازم اسلام‌آباد شده است پس از پایان سفر به پاکستان راهی سریلانکا می‌شود.

به گزارش شانا، سیدابراهیم رئیسی به دعوت رسمی همتای پاکستانی خود، بامداد دوشنبه (سوم اردیبهشت‌) در رأس هیئتی عالی‌رتبه از مقام‌های اقتصادی و سیاسی که جواد اوجی، وزیر نفت نیز در این هیئت حضور دارد، عازم اسلام‌آباد شد.

رئیسی در سفر دوروزه خود، پس از استقبال رسمی از سوی شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان، با وی دیداری خصوصی خواهد داشت و نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور را برگزار خواهند کرد.

رئیس‌جمهوری همچنین با آصف‌علی زرداری، همتای پاکستانی خود، ملاقات می‌کند و افزون بر آن با سفر به بعضی از شهرهای دیگر این کشور با علما، نخبگان، بازرگانان و فعالان اقتصادی نیز دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

براساس این گزارش، تهران و اسلام‌آباد در دولت سیزدهم برای تقویت و توسعه روابط راهبردی تلاش کردند و این سفر نیز همسو با این اهداف انجام می‌شود؛ زیرا دو کشور افزون بر اشتراکات فرهنگی و تمدنی، بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز مشترک دارند؛ تبادلات تجاری ایران و پاکستان اکنون سالانه بیش از ۲ میلیارد دلار است.

در کنار مذاکرات درباره توسعه همکاری‌های دوجانبه در حوزه انرژی و صدور خدمات فنی و مهندسی طی سفر رئیس‌جمهوری به پاکستان و سریلانکا، گفت‌وگو درباره صادرات گاز ایران به پاکستان است که در چند ماه گذشته بسیار جدی‌تر به بحث و بررسی گذاشته شده است و یکی از مهم‌ترین محورهای سفر به اسلام‌آباد است.

قرارداد صادرات گاز ایران به پاکستان خرداد ۱۳۸۸ به امضای رؤسای‌جمهوری دو کشور رسید.

روزی که این قرارداد امضا شد، بیش از دو دهه از آغاز مذاکرات ایران برای صادرات گاز به هند و پاکستان موسوم به خط لوله صلح(آی‌پی) می‌گذشت. سرانجام در ۲۱ اسفند ۱۳۹۱ در چابهار و نقطه صفر مرزی کلنگ آغاز عملیات ساخت خط لوله صادرات گاز ایران به پاکستان در خاک این کشور بر زمین زده شد.

هرچند ایران طبق قرارداد بیش از ۱۱۰۰ کیلومتر خط لوله ۵۶ اینچ را از عسلویه تا ایرانشهر احداث و عملیاتی کرد، اما این پروژه در خاک پاکستان نیمه‌کاره رها شد تا اینکه اسلام‌آباد امسال پس از ۱۰ سال وقفه، خبر آغاز عملیات را اعلام کرد.

دیگر خبرها

  • توقیف خودروهای حامل بار سوخت قاچاق در مرزهای جنوبی سیستان و بلوچستان
  • ارسال تانکر آبرسانی سیار به استان سیستان و بلوچستان از سوی شرکت آبفای یزد
  • سیستان و بلوچستان فرودگاهی که فقط یک مسیرپروازی داشت
  • بزرگترین میز نقاشی سیستان و بلوچستان در چابهار برگزار شد
  • دست یاری تهران به بلوچستان | چگونه شهرداری تهران به سیل زدگان چابهار کمک می‌کند؟
  • کمک تهران به بلوچستان | چگونه آتش نشانان تهرانی به سیل زدگان چابهار کمک می‌کنند؟
  • اوجی همراه با رئیس‌جمهوری عازم پاکستان شد/ سریلانکا، مقصد بعدی
  • ارسال ۱۴۰۰ تخته موکت و ۶۵۰ تخته پتو از هلال‌احمر یزد به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • نگرانی نماینده چابهار درباره وضعیت سیل زدگان سیستان و بلوچستان: راه‌های ارتباطی حدود 400 روستا مسدود شده/ از سیل اسفند 1402 تا کنون زیرساخت ها اصلاح نشده/ دولت فقط وعده داد و عمل نکرد
  • ارسال کمک از اصفهان به مناطق متاثر از سیل کنارک سیستان و بلوچستان