Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

دکوراسیون و نحوه‌ی چیدمان لوازم یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید به آن توجه کرد، با رسیدن فصل تابستان می‌توان از رنگ‌های تابستانی در دکوراسیون استفاده کرد و از زیبایی آن‌ها لذت برد. در این مقاله قصد داریم تا به معرفی رنگ‌های تابستانی و نحوه استفاده از آن‌ها در دکوراسیون بپردازیم، پس تا پایان ما را همراهی کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همان‌طور که می‌دانید رنگ‌های تابستان بسیار جذاب و فوق‌العاده هستند و اگر از آن‌ها به‌صورت هوشمندانه استفاده شود، می‌توانند به زیبایی محیط کمک فراوانی کنند؛ همچنین اگر رنگ‌های تابستانی را به‌درستی کنار یکدیگر استفاده کنیم، می‌توانیم یک دیزاین و طراحی کاملا حرفه‌ای را با ترکیب آن‌ها خلق کنیم.

دکوراسیون تابستانی و شاد

رنگ نارنجی: یکی از رنگ‌های تابستانی در دکوراسیون که می‌تواند تاثیر بی‌نظیری در محیط خانه داشته باشد، رنگ نارنجی است. استفاده از رنگ نارنجی در دکوراسیون باعث می‌شود تا محیط زندگی شما پرنشاط، جذاب و هیجان‌انگیز شود و همچنین بتوانید از فضای سرشار از انرژی آن لذت ببرید. از این رنگ می‌توان برای دیزاین مبل، پرده‌ای کوچک در آشپزخانه، اتاق و موارد جزئی استفاده کرد. اگر می‌خواهید از زیبایی خیره‌کننده‌ی نارنجی بیشترین استفاده را ببرید، بهتر است از این رنگ برای استفاده در تمامی قسمت‌های منزل استفاده نکنید و از رنگ نارنجی برای طراحی بخشی از محیط استفاده کنید.

رنگ زرد: احتمالا تاکنون در دکوراسیون منزل استفاده از رنگ زرد را کمتر دیده باشید، اما جالب است بدانید که این رنگ می‌تواند جلوه‌ای زیبا به محیط خانه شما ببخشد. رنگ زرد یکی از رنگ‌های تابستانی در دکوراسیون محسوب می‌شود که می‌توان از آن استفاده‌های زیادی کرد. البته این نکته را در نظر داشته باشید که رنگ زرد نمی‌تواند به تنهایی طیف گسترده‌ای از دیزاین خانه را دربر بگیرد، بلکه برای کوسن مبل، رومبلی، قالیچه، میز و موارد جزئی جذاب است. استفاده از این رنگ را در دستور کار خود قرار دهید تا از زیبایی که به محیط خانه‌ی شما می‌دهند، شگفت‌زده شوید.

رنگ خاکستری: یکی از رنگ‌های کلاسیک که می‌تواند جلوه‌ای بی‌نظیری به محیط خانه‌ی شما بدهد، رنگ خاکستری است. در واقع این رنگ می‌تواند پس‌زمینه‌ی بسیار خوبی برای دیگر طیف‌های رنگی به حساب بیاید. انتخاب پرده، مبل، میز، رنگ دیوار و وسایل دیگر این‌چنینی می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای استفاده از رنگ خاکستری باشند. البته این نکته را در نظر داشته باشید که برای استفاده‌ی هوشمندانه از رنگ خاکستری باید آن را بارنگ‌های دیگر ترکیب کنید تا جلوه‌ی هر دورنگ مورد استفاده بیشتر شود.

رنگ سبز: سبز یکی از آرامش‌بخش‌ترین رنگ‌های تابستانی در دکوراسیون منزل به‌حساب می‌آید که استفاده از آن برای طراحی دکوراسیون یک‌منزل می‌تواند بسیار جذاب باشد، اما به شرطی که بتوانید از آن به‌خوبی استفاده کنید، برای مثال بخشی از منزل یا محیط کار خود را بارنگ سبز دیزاین کنید و در کنار آن از گل و گیاه آپارتمانی استفاده کنید تا یک محیط آرامش‌بخش و بی‌نظیری را خلق کنید.

رنگ قرمز: قرمز جزو شادترین و پرطرفدارترین رنگ‌های تابستانی در دکوراسیون محسوب می‌شود که می‌تواند باعث زیبایی بیشتر محیط منزل شما شود. از رنگ قرمز می‌توان در اتاق نشیمن، اتاق‌خواب، رنگ دکوراسیون آشپزخانه و سرویس بهداشتی استفاده کرد. پیشنهاد ما به شما دیزاین اتاق نشیمن بارنگ قرمز است.

در این قسمت به پنج رنگ پرطرفدار از رنگ‌های تابستانی که در دکوراسیون منزل بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند اشاره کردیم که شما نیز امکان استفاده از آن‌ها را دارید و می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و محیطی فوق‌العاده جذاب و زیبا را با ترکیب این رنگ‌ها بسازید. البته اگر قصد طراحی و دیزاین دکوراسیون خانه را دارید بهتر است این کار را باحوصله‌ی بیشتری انجام دهید، زیرا خانه محلی برای آرامش و استراحت است و درصورتی‌که در استفاده از رنگ‌های گفته‌شده، زیاده‌روی کنید محیط خانه نه‌تن‌ها جذاب نخواهد بود بلکه باعث کلافگی شما و افراد نیز خواهد شد. برای مثال می‌توانید از رنگ خاکستری برای دیوار، پرده و مبلمان استفاده کنید و سپس دیگر اجزا را بارنگ‌های تابستانی که در تضاد با خاکستری هستند، به کار ببرید.

برخی از افراد به رنگ خاصی علاقه‌مند هستند و می‌خواهند از آن در دکوراسیون و دیزاین خانه استفاده کنند، اما این کار ممکن است باعث کم شدن جذابیت خانه و محیط اطراف آن شود؛ بهترین کار در این شرایط، استفاده از رنگ موردعلاقه در قسمت مشخصی از خانه است؛ مثلا اگر شما به رنگ نارنجی علاقه‌مند هستید، نباید در تمامی قسمت‌های خانه از این رنگ استفاده کنید، بلکه می‌توانید قسمتی از اتاق نشیمن، اتاق‌خواب و یا موارد جزئی مانند کوسن مبل، رومبلی و میز را با این رنگ دیزاین کنید.

تغییر دکوراسیون و دیزاین با کمترین هزینه!

شاید شما جزو آن دسته از افراد باشید که نمی‌خواهند هزینه‌های فراوانی در جهت تغییر دکوراسیون کنند و قصد دارند با استفاده از رنگ‌های تابستانی در دکوراسیون خانه‌ی خود تغییراتی ایجاد کنند. در این شرایط باید به مواردی که در خانه موجود است دقت کنید؛ مثلا رنگ دیوار، مبل، پرده و...

پس از بررسی موارد گفته‌شده می‌توانید از رنگ‌های تابستانی در دکوراسیون خانه استفاده کنید البته رنگی که انتخاب می‌کنید باید با دیگر اجزا همخوانی داشته باشد و یا حداقل خیلی از طیف رنگی آن‌ها دور نباشد. برای مثال می‌توانید با پرداخت هزینه‌ی اندک، رومبلی، کوسن مبل، پرده را عوض کنید. به این صورت می‌توانید با کمترین هزینه، تغییرات چشمگیری در دکوراسیون و دیزاین خانه‌ی خود داشته باشید.

نکات مهم در دکوراسیون و دیزاین

در این بخش قصد داریم تا شما همراهان عزیز را با نکات مهم در دکوراسیون و دیزاین آشنا کنیم تا با استفاده از آن‌ها محیطی لذت‌بخش و بی‌نظیر را طراحی کنید، این نکته را در نظر داشته باشید که حتما از رنگ‌های تابستانی در این فصل، در دکوراسیون استفاده کنید.

● محیط را شلوغ نکنید: یک محیط شلوغ بارنگ‌های گوناگون، نمی‌تواند از جذابیت بالایی برخوردار باشد و نمی‌توان گفت حتی این محیط آرامش‌بخش است؛ برای اینکه یک خانه در کمال جذابیت، آرامش بخش نیز باشد، باید در ابتدا بتوانیم از رنگ‌هایی در دکوراسیون آن استفاده کنیم که اول با یکدیگر و سپس با لوازم خانه هماهنگی داشته باشد، مثلا دو الی سه تا از رنگ‌های تابستانی در دکوراسیون را انتخاب کنید و از آن‌ها به‌خوبی استفاده کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که محیط‌های خالی حتما نباید با استفاده از مبل و وسایل‌های بزرگ، پر شوند بلکه استفاده از برخی وسایل تزئینی و کوچک می‌تواند جذابیت بیشتری به محیط اطراف شما ببخشد.

● سبک خود را انتخاب کنید: قبل از این‌که دست‌به‌کار شوید، یک تصویر ذهنی کلی از محیط داشته باشید تا در ابتدا بتوانید زمان را صرفه‌جویی کنید و سپس اقدام به چیدمان وسایل کنید. یکی از نکات بسیار مهمی که حتما باید آن را در نظر داشته باشید، هماهنگی محیط است؛ مثلا اگر قصد دارید تا از سبک خانه را اسپورت طراحی کنید، نباید از لوازم و وسایل کلاسیک در اطراف منزل استفاده کنید.

● رنگ مشکی را فراموش نکنید: همان‌طور که گفته شد، استفاده از رنگ‌های تابستانی در دکوراسیون می‌تواند زیبایی فوق‌العاده‌ای را به محیط خانه‌ی شما ببخشد، اما یکی از رنگ‌هایی که می‌تواند در زیبایی محیط تاثیر فراوانی داشته باشد، رنگ مشکی است. فرقی نمی‌کند از سبک مدرن استفاده می‌کنید و یا سبک سنتی، این رنگ برای تمامی سبک‌ها و دیزاین‌ها مناسب است و یک طراحی خاص را در هر قسمتی که استفاده می‌شود به وجود می‌آورد.

● نور محیط را تنظیم کنید: یکی از مواردی که می‌تواند تاثیر فراوانی در زیبایی محیط داشته باشد، نور مناسب است. درواقع میزان نور باید به میزان کافی باشد، یعنی نه آن‌قدر زیاد که آزاردهنده باشد و نه آن‌قدر کم که وسایل به‌سختی دیده شوند؛ استفاده از نور خورشید را فراموش نکنید، یعنی سعی کنید با استفاده از یک پنجره، نور طبیعی را در منزل خود ایجاد کنید.

● از گل و گیاه استفاده کنید: حتما قسمتی را برای نگهداری از گل و گیاه فراهم کنید، زیرا گل و گیاه می‌توانند حس سرزنده بودن و نشاط را به شما انتقال دهد. اگر خانه‌ای که در آن زندگی می‌کنید کوچک است می‌توانید از قفسه‌های دیواری برای نگهداری آن‌ها استفاده کنید و برای زیبایی بیشتر از گلدان‌های رنگی پلاستیکی با سنگ‌های تزئینی استفاده کنید.

سخن آخر:

در این مقاله به رنگ‌های تابستانی در دکوراسیون اشاره کردیم که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید، ترکیب رنگ‌ها می‌تواند تاثیر فراوانی در زیبایی محیط داشته باشد پس حتما از چندین رنگ مختلف برای طراحی دکوراسیون و دیزاین استفاده کنید. حتما نکات کوچکی که در زیبایی خانه تاثیر گذار است را در نظر داشته باشید، مثلا استفاده از گل و گیاه می‌تواند تاثیر بسیار فراوانی در زیبایی و نشاط محیط خانه داشته باشد.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: دکوراسیون تبلیغات رنگ های تابستانی دکوراسیون و دیزاین استفاده از آن ها استفاده از رنگ تواند تاثیر یکی از رنگ استفاده کنید محیط خانه زیبایی محیط گل و گیاه رنگ خاکستری رنگ نارنجی آرامش بخش رنگ زرد خانه ی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۱۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای پرسه توله شیر در خانه باغ چه بود؟

مردم استان مازندران طی سال‌های اخیر شاهد صحنه‌هایی از جانوران حیات وحش در محل سکونت خود بودند که چندان بی شباهت با صحنه فیلم‌های سینمایی و هالیوودی نبوده است.

به گزارش ایرنا، هیچگاه خاطره هیجان انگیز و البته ترسناک پرسه پلنگ در یکی از خیابان‌های شلوغ و پررفت و آمد شهر قائمشهر در اردیبهشت ۱۴۰۱ از اذهان مردم مازندران پاک نمی‌شود. صبحی که مردم خیابان کارگر این شهر در مسیر رفتن به سر کار و یا بردن فرزندانشان به مدرسه بودند که صحنه‌ای خارج از حالت معمول را مشاهده کردند.

پلنگ وارد محیط زندگی آن‌ها شده بود و خودش را به در و دیوار می‌زد تا از میان انسان‌هایی که او را احاطه کرده بودند، فرار کند. از سوی دیگر هم آدم‌های گوشی به دستی که سعی می‌کردند فیلم خوبی از این پلنگ به یادگار بگیرند، حضور داشتند و این پلنگ نگون بخت که در میان ازدحام جمعیت گیر کرده بود و از در و دیوار بالا می‌رفت تا راهی برای فرارش پیدا کند، از ترس قالب تهی کرده بود.

خیلی زود فیلم‌های پلنگ فراری که از دیوار بانک هم حتی بالا می‌رفت و روی اسپلیت بانک جا خوش کرده بود، در فضای مجازی دست‌به‌دست شد. پلنگ که گیر افتاد ابتدا خبر زنده‌گیری او منتشر شد. اما یک ساعت بعد خبر‌ها تیتر دیگری را به نمایش گذاشتند، پلنگ مازندران تلف شد. خبر برای آن‌ها که با محیط‌زیست و حیات‌وحش آشنایی بیشتری دارند، دردناک‌تر شد.

ماجرای دیگر از این دست اتفاقات مربوط به سرگردانی چند هفته‌ای یک میمون نر آن هم حیوان غیر بومی ایران در مرداد ۱۴۰۲ در باغات روستا‌های هریکنده بابل، قراخیل و حاجی کلا منطقه جاده نظامی قائمشهر این سوال در اذهان خطور می‌کند چطور هراز گاهی این حیوانات سر از خیابان و باغ‌های استان در می‌آورده‌اند؟

آبان ماه پارسال بار دیگر در اتفاق خارق العاده حیات وحشی در مازندران رسانه‌ای شد که مشاهده مار پیتون در سطل زباله یکی از مناطق شهری آمل بود. درهمان زمان فیلم کوتاهی نشان می‌دهد شهروند آملی در حال خالی کردن زباله در سطل متوجه حضور مار پیتون در آن می‌شود.

در ادامه این دست رخدادها، فردی در روز‌های اخیر با انتشار و به نمایش گذاشتن تصاویر حیوانات کمیاب و نادر از جمله شیر و ببر در فضای مجازی با هدف فروش انواع گونه‌های جانوری اقدام کرده است که ان موضوع از چشم حافظان محیط زیست مازندران دور نمانده است و با توجه به اینکه بر اساس قانون شکار و صید، جرم محسوب می‌شود، با شکایت رسمی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران این فرد به دستگاه قضایی معرفی شد.

بنا به اعلام محیط زیست مازندران، این فرد در حوزه شکار و صید سابقه دار بوده که در سال‌های گذشته در زمینه خرید و، فروش و نگهداری حیوانات وحشی، محکومیت کیفری داشته است.

در تازه‌ترین اظهار نظر از سوی اداره کل محیط زیست مازندران اعلام کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست ساری درپی انتشار تصاویری از یک توله شیر درفضای مجازی، اقدام به شناسایی متخلف کرد و با همکاری ماموران نیروی انتظامی و با داشتن حکم قضایی یک قلاده توله شیر را که به صورت غیر مجاز در خانه باغ (مخفیگاه) متخلف نگهداری می‌شد، کشف و ضبط کردند.

در این گزارش آمده است که فرد متخلف به جرم نگهداری غیر قانونی حیوانات وحشی به مراجع قضایی معرفی و حیوان نیز به صورت موقت به پناهگاه حیات وحش سمسکنده انتقال داده شد تا به یکی از مراکز مجاز باغ وحش تحویل داده شود.

بنا به اعلام اداره کل حفاظت از محیط زیست مازندران، بیش از ۳۵۵ گونه پرنده، ۱۷ گونه خزنده، ۹ گونه دوزیست، ۲۷ گونه مار، سه گونه لاک پشت، ۶۳ گونه پستاندار و ۷۰ گونه ابزیان آب‌های داخلی تنوع جانوری این استان است.

دیگر خبرها

  •  مراسم روز جهانی زمین پاک در خانه محیط زیست آستارا
  • کشف یک قلاده شیر از خانه یک متخلف در ساری
  • معرفی 3 پارک آبی کوش آداسی و نحوه دسترسی به آنها
  • کشف توله شیر در خانه‌باغی در ساری
  • ماجرای پرسه توله شیر در خانه باغ چه بود؟
  • ابلاغ دستورالعمل نحوه تدوین مقررات محیط کسب‌وکار
  • معرفی برگزیدگان هشتمین دوره اعطای جایزه محیط زیست
  • قیمت دکور مغازه چگونه تعیین می شود؟
  • پر فروش ترین رنگ مبل چیست؟ دیدن این 5 رنگبندی های خاص را از دست ندهید!
  • از نحوه ساخت پهپاد‌های جنگی تا فروش تسلیحات به روسیه در مستند «پرچمدار» + فیلم