Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@10:40:46 GMT

عملیات اجرایی خط ٣ مترو شیراز آغاز شد

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۰۱۳۷۲

عملیات اجرایی خط ٣ مترو شیراز آغاز شد

ایسنا/فارس با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، عملیات اجرایی خط ٣ مترو شیراز آغاز شد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شیراز پنج‌شنبه ٩ مرداد در آیین کلنگ زنی این پروژه بیان کرد: مترو شیراز در شش خط طراحی شده که خط یک آن به بهره برداری رسیده و خط دو نیز در مرحله عملیات اجرایی است و از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن مرادی ادامه داد: خط سه مترو شیراز نیز توسعه غربی خط یک محسوب می‌شود  که با توجه به تعدد کانون جمعیتی در غرب شیراز احداث خواهد شد.

او وجود شهر جدید صدر و توسعه شیراز به سمت غرب و شمال غرب را عامل احداث خط ٣ مترو دانست و گفت: به عنوان مثال؛ روزانه بیش از ٢٠٠ هزار خودرو تنها در منطقه میرزای شیرازی تردد می‌کند و این امر وجود خط مترو را بیش از گذشته تقویت می‌کند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شیراز خاطرنشان کرد: احداث فاز اول  خط ٣ مترو به طول ٩ کیلومتر و ٣ ایستگاه ظرف پنج سال پیشبینی شده که در صورت اعتبار کافی در بازه زمانی کمتری به بهره برداری خواهد رسید.

مرادی کل اعتبار مورد نیاز خط ٣ مترو شیراز را دو هزار و ٣٥٠ میلیارد تومان اعلام کرد.

رئیس شورای شهر شیراز نیز در این مراسم با بیان اینکه حافظ آنچه را که نسبت به شیراز بیان کرده باور داشته و شیراز نیز ویژگی‌های شاخصی دارد، گفت: شیراز پایتخت ایران زمین، سومین حرم اهل بیت(ع)، شهر انسان دوستی و نماد زندگی مسالمت آمیز ادیان و اقوام است و در میان مردمان از اعتبار ویژه‌ای برخوردار است.

سید عبدالرزاق موسوی ادامه داد: در مقابل مردم، دولت بابد از همه ظرفیت‌های این شهر برای توسعه ارتباطات سیاسی، اقتصادی و شهری با جهان استفاده کند.

او با بیان اینکه معتقدیم آنگونه که باید به سهم شیراز توجه نشده است، خطاب به معاون رئیس جمهور عنوان کرد: توسعه شیراز را توسعه کل کشور بدانید.

رئیس شورای شهر شیراز همچنین با بیان اینکه مسائل زیست محیطی مردم این شهر را رنج می‌دهد، گفت: نمونه روشن این مدعا کارخانه سیمان فارس است که سالهاست قرار است به بیرون از شهر منتقل شود اما این کارخانه آلاینده روح و روان مردم این کلانشهر را اذیت می‌کند.

موسوی ادامه داد: از گذشته تلاش‌های خوبی برای توسعه ریلی شیراز انجام شده و امروز به حمایت‌های مالی دولت برای توسعه بیشتر نیازمند است.

او خطاب به دکتر محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تاکید کرد: انتظار داریم در راستای افزایش سرعت عملیات اجرایی پروژه مترو شیراز به شهروندان شیرازی قول دهید که به این پروژه توجه ویژه اعتباری خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مترو شیراز شورای شهر شیراز سازمان برنامه و بودجه کشور محمدباقر نوبخت عملیات اجرایی مترو شیراز خط ٣ مترو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۱۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت دشتستان

به گزارش خبرنگار مهر، اکرم فرهادی صبح پنج شنبه در حاشیه مراسم کلنگ زنی پایگاه سلامت شهید فرهی گفت: هدف از ساخت پایگاه‌های سلامت، ارائه خدمات بهینه به مردم در یک فضای فیزیکی با استاندارهای مطلوب وزارت بهداشت است.

فرهادی افزود: با اجرایی شدن برنامه سلامت خانواده (نظام ارجاع با پزشکی خانواده) در شهر برازجان، خوشبختانه تاکنون ۳۷ پایگاه سلامت راه‌اندازی شده است که تعدادی از این پایگاه‌ها در فضای مراکز خدمات جامع سلامت مستقر هستند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در شهرستان دشتستان ۱۴ پروژه در حوزه بهداشت و درمان با اعتبار ۸۳۱ میلیارد ریال در حال احداث است و سه پروژه بهداشتی، پانسیون پزشکان دالکی، پایگاه سلامت شهید فرهی و پانسیون پزشکان رود فاریاب با اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریال عملیات اجرایی آن‌ها آغازشده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: سه پروژه مرکز خدمات جامع سلامت کلمه، رود فاریاب و امیرالمؤمنین شهر برازجان با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد به‌زودی افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسند.

کد خبر 6088254

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی واحد‌های مسکن ملی خبرنگاران
  • آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت دشتستان
  • عملیات اجرایی منوریل قم پس از ۱۰ سال توقف آغاز می‌شود
  • آغاز عملیات تکمیل مونوریل قم همزمان با دور دوم سفر رییس جمهور
  • عملیات اجرایی طرح رود دره خرداد ماه آغاز شود
  • آغاز عملیات اجرایی انتقال آب غیرشرب به پارک علم و فناوری خراسان شمالی
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر
  • عملیات اجرایی میدان ورودی رزن آغاز شد
  • آغاز ساخت عملیات اجرایی مرکز بهداشت امام سجاد (ع) در همدان
  • آغاز عملیات اجرایی فاز ‌سوم طرح آبرسانی رینگ جنوبی اراک