Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام پارلمانی روسیه تأکید کرد که قصد آمریکا برای استقرار نظامیان در نزدیکی مرزهای این کشور، مغایر با توافقات اصولی بین بروکسل و مسکو بوده و اقدامی تحریک آمیز و خطرناک خواهد بود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "آلکسی پوشکوف" عضو ارشد کمیته سیاست اطلاعاتی شورای فدراسیون (سنای) روسیه دیدگاه خود درباره برنامه‌های آمریکا برای انتقال بخشی از نیروهای نظامی این کشور به نزدیکی مرزهای روسیه را بیان کرده و آن را اقدامی تحریک آمیز و خطرناک نامید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سناتور روس در صفحه توئیتر خود در این رابطه نوشت: «خارج کردن 12 هزار سرباز آمریکایی از خاک آلمان تأثیری بر نقش و وزنه برلین در قاره اروپا نخواهد گذاشت، آنطور که در ایالات متحده فکر می کنند. مسائل دیگری در تعیین وزنه کشورها موثر است.»

پوشکوف در عین حال، یادآور شد که انتقال سربازان آمریکایی به خاک لهستان و کشورهای حوزه بالتیک نقض توافقات کلی روسیه - ناتو مربوط به سال 1997 خواهد بود. این سناتور هشدار داد: «این یک اقدام تحریک آمیز و خطرناک خواهد بود که روسیه قطعاً به آن واکنش مناسب نشان می‌دهد.»

لازم به یادآوری است که بر اساس "قانون اصولی ناتو- روسیه" که در سال 1997 مورد توافق دو طرف قرار گرفت، استقرار دائمی نیروهای مسلح قابل توجه و تسلیحات نظامی پیمان آتلانتیک شمالی در خاک کشورهای اروپای شرقی است که پس از سال 1997 به این بلوک ‌پیوسته‌اند، بطور مستقیم ممنوع اعلام شده است.

روز گذشته، "مارک اسپر" رئیس پنتاگون اعلام کرد که واشنگتن بخشی از نیروهای نظامی خود در اروپا را به نزدیکی مرزهای روسیه منتقل می کند تا توان بالقوه "بازدارندگی" این کشور را در اختیار داشته باشد، و یادآور شد که ایالات متحده در آینده ممکن است نیروهای نظامی بیشتری را در خاک لهستان و جمهوری‌های بالتیک مستقر کند.

اسپر همچنین گفت که درمجموع تقریباً 12 هزار نیروی نظامی آمریکایی از خاک آلمان خارج می‌شوند. 6 هزار و چهار صد نفر از آنها به خانه باز خواهند گشت و حدود 5 هزار و 600 سرباز به کشورهای ایتالیا و بلژیک اعزام می‌شوند. بر اساس گزارش برخی رسانه‌های گروهی، ستاد نیروهای آمریکایی در اروپا نیز به آنجا منتقل خواهد شد.

وزیر دفاع آمریکا: 12 هزار نیروی آمریکایی از آلمان خارج می‌شوندامیدواری آلمان به شکست طرح ترامپ برای خروج نیروهای آمریکاییآمریکا جزئیات طرح خروج نیروها از آلمان را اعلام می‌کند

انتهای پیام/

R7535/P/S8,89,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آلمان" اخبار "آمریکا" اخبار "روسیه" بیشتر بخوانید... دیپلمات روس: خروج آمریکایی‌‌ها به نفع آلمان خواهد بود علت استقرار موشک‌های اس-۴۰۰ در مناطق قطب شمال روسیه فعال شدن طرح دفاعی ناتو برای کشورهای حوزه بالتیک قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... دیپلمات روس: خروج آمریکایی‌‌ها به نفع آلمان خواهد بود علت استقرار موشک‌های اس-۴۰۰ در مناطق قطب شمال روسیه فعال شدن طرح دفاعی ناتو برای کشورهای حوزه بالتیک واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آلمان" اخبار "آمریکا" اخبار "روسیه" پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ بازداشت ۹۳۶ حاجی در عربستان سعودی ۲ سی‌ان‌ان: نیروهای آمریکایی در منطقه از ترس رزمایش سپاه در پناهگاه خوابیدند ۳ تلاش ژاپن برای شکست کرونا با کمک غنا ۴ الفیاض: کمر داعش در عراق شکسته شد/ تجاوزات اسرائیل علیه کشورهای عربی ادامه دارد/ روابط ایران و عراق در بهترین شرایط خود به‌سر می‌برد ۵ یمن: جلوگیری از ادای مناسک حج تحت هرگونه توجیهی، جنایت محسوب می شود ۶ عدنان منصور: پاسخ حزب‌الله قطعی است/ دوران بزن‌دررو برای اسرائیل پایان یافته است ۷ ترامپ وضعیت اضطراری ملی در قبال لبنان را تمدید کرد ۸ برایان هوک: نیاز به تحریم تسلیحاتی جهانی علیه ایران داریم مهمترین اخبار بین الملل گزارش| آمریکا آمار واقعی کشته‌های اعتراضات مردمی را چگونه کتمان می‌کند؟ الفیاض: کمر داعش در عراق شکسته شد/ تجاوزات اسرائیل علیه کشورهای عربی ادامه دارد/ روابط ایران و عراق در بهترین شرایط خود به‌سر می‌برد ادامه تظاهرات در آمریکا/ استقرار نیروهای فدرال در چند شهر دیگر وزیر خارجه لبنان: طی دو روز آینده شکایت از اسرائیل را تقدیم شورای امنیت می‌کنیم مهمترین اخبار تسنیم الفیاض: کمر داعش در عراق شکسته شد/ تجاوزات اسرائیل علیه کشورهای عربی ادامه دارد/ روابط ایران و عراق در بهترین شرایط خود به‌سر می‌برد رهبر معظم انقلاب فردا با مردم سخن خواهند گفت وزیر خارجه لبنان: طی دو روز آینده شکایت از اسرائیل را تقدیم شورای امنیت می‌کنیم واردات با ارز نیمایی سبب گرانی کالاهای اساسی شد توضیحات وزارت خارجه ایران درباره تحولات اخیر پیرامون روابط تهران-سئول درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آلمان اخبار آمریکا اخبار روسیه اخبار آلمان اخبار آمریکا اخبار روسیه نزدیکی مرزهای بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۱۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید تنش در مرز لبنان و اراضی اشغالی؛ سفارت آمریکا به شهروندان خود در لبنان هشدار داد

به گزارش قدس آنلاین سفارت آمریکا در بیروت همزمان با ادامه تنش‌ها در فلسطین اشغالی و مرز لبنان به شهروندان خود در این کشور هشدار داد.

در پیام سفارت آمریکا از شهروندان این کشور خواسته شده است تا به دلیل تنش‌های زیاد، جانب احتیاط را رعایت کرده و از نزدیک شدن به مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی خودداری کنند.

همچنین از شهروندان آمریکایی خواسته شده است تا از حضور در محل‌های برگزاری تظاهرات در سراسر لبنان اجتناب و در صورت حضور در محل تجمعات و اعتراضات گسترده، احتیاط کنند.

حزب‌الله لبنان در چندماه گذشته و در پی جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در نوار غزه و به خاک و خون کشیده شدن شمار زیادی از فلسطینی‌ها در این منطقه، مواضع نظامی این رژیم را در شمال سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده است؛ موضوعی که سبب هراس صهیونیست‌های شهرک نشین در این مناطق شده است.

تاکنون ده‌ها هزار صهیونیست از ترس حملات مقاومت از شهرک‌های نزدیک مرزهای لبنان خارج شده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • سناتور آمریکایی: دولت بایدن درگیری با ایران را خط قرمز بداند
  • بایدن در اوکراین شکست خورده است
  • تظاهرات ضد آمریکایی در نیجر
  • سناتور آمریکایی: در سیاست‌ خارجی خود شکست خورده‌ایم/ بایدن عمدا جنگ اوکراین را طولانی کرده
  • وزیر خارجه روسیه هدف قرار دادن نمایندگی‌های دیپلماتیک را غیرقابل قبول دانست
  • تشدید تنش در مرز لبنان و اراضی اشغالی؛ سفارت آمریکا به شهروندان خود در لبنان هشدار داد
  • سناتور آمریکایی: اوکراین پیروز نمی‌شود؛ آمریکا هیچ نقشه‌ای ندارد
  • ادعای رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا: دنبال اجتناب از جنگ هستیم
  • پاسخ نظامی ارشد آمریکایی به احتمال ورود نیروهای آمریکا به درگیری احتمالی میان ایران و اسرائیل
  • سندرز: باید روابط آمریکا و اسرائیل تغییر اساسی کند