Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیفیت پایین

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

کیفیت خوب

 

عصر ایران؛ زینب رحیمی ــ حسن ظهوری ــ شاید به جرات بتوان گفت روزی نیست که در دماوند، تخلفی صورت نگرفته باشد. برای همین است که ردپاهای مشکوک متخلفین همیشه در این کوه تازه است. نمونه‌اش معدن ملار است و درست در محدوده‌ای واقع شده که سازمان اوقاف ادعای مالکیت آن را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معدنی که سال‌ها پیش خود اوقاف آن را اجاره داد، از برداشت بی‌رویه‌اش حمایت کرد و حتی در مقابل حکم بسته شدن آن ایستاد.

کوه دماوند در تیرماه ۱۳۷۸ به عنوان یک اثر طبیعی در فهرست میراث ملی به ثبت رسیده‌است. طبق قانون، آثار طبیعی ثبت شده متعلق به همه مردم ایران است. اینجا بخش جنوب شرقی کوه دماوند است. معروف به یال ملار. از این پشته تا آن پشته بلند را یال می‌گویند. یک تکه از کوه در میان دو دره. جایی که این روزها به دلیل ادعای مالکیت‌اش از سوی اوقاف بحث برانگیز شده‌است. همه چیز به این وقف‌نامه متعلق به سال ۱۳۲۵ باز می‌گردد که از نوک قله تا دامنه که شامل مراتع ملار می‌شود را وقف کرده‌است. چه کسی یا چه کسانی این وقف را کرده‌اند، به درستی نمی‌دانیم ولی احتمالا شخصی به نام مرادعلی ملاری در این وقف نقش داشته‌است. اما این وقف‌نامه قدیمی تا به حال کجا بوده و چرا حالا سر و کله‌ آن و اوقاف پیدا شده‌است؟

 

بیشتر بدانید:

2 پلاک کوه دماوند همچنان وقف هستند واکنش اوقاف به وقف بخشی از کوه دماوند ماجرای وقف دماوند از زبان مدیرکل محیط زیست مازندران: کذب است بخشی از کوه دماوند وقفی شد وقف دماوند؟ یک خبر، چند پرسش محدوده وقفی دماوند داخل عرصه اثر ملی است لینک کوتاه: asriran.com/0036W7

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: دماوند کوه دماوند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۱۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق

کیفیت هوا در کلان‌شهر تهران امروز با قرار گرفتن روی شاخص ۸۵ در وضعیت هوای سالم (زرد) ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه‌های سلامت و منطقه ۱۵ با شاخص ۱۵۳ در وضعیت هوای ناسالم برای عموم (قرمز) قرار دارد.

بر این اساس سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه‌های پاکدشت با شاخص ۱۱۳، شریف منطقه دو با شاخص ۱۱۹، شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۱۴۱، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۱۰۹، فرمانداری شهرری با شاخص ۱۴۸ و میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۱۱۰ در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد.

در همین راستا، دستگاه سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه‌های امام خمینی با شاخص ۶۲، باغستان شهریار با شاخص ۷۲، پارک رازی با شاخص ۷۶، پاسداران با شاخص ۸۶، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۸۳، پیشوا با شاخص ۸۸، چشمه با شاخص ۸۳، دانشگاه تهران با شاخص ۹۷،، رباط‌کریم با شاخص ۷۸، شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۶۸، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۷۴، ملارد با شاخص ۵۴ و وردآورد منطقه ۲۲ با شاخص ۸۴ در موقعیت هوای سالم (زرد) ثبت شدند.

به این ترتیب، سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های آتی‌ساز با شاخص ۴۹، اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۵۰، پردیس با شاخص ۲۳، پونک با شاخص ۳۴، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۴۷، دماوند با شاخص ۲۸، ژئوفیزیک با شاخص ۳۲، سرخه‌حصار با شاخص ۱۵، شهرداری منطقه دو با شاخص ۲۲، شهریار با شاخص ۳۴، علم و صنعت با شاخص ۲۱ و مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۴۹ در موقعیت هوای پاک (سبز) ثبت شدند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 747085

دیگر خبرها

  • تثبیت مالکیت و حد نگاری املاک و اراضی ادامه‌دار باشد
  • ثبت هوای پاک در ۶ منطقه تهران
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • فیلم/مشاهده پلنگ در دماوند
  • مشاهده پلنگ در دماوند
  • بازگشایی پاسگاه محیط بانی دریاچه تار/ ورود گردشگران و طبیعت‌گردان به منطقه ممنوع است
  • ممنوعیت ورود گردشگران به منطقه دریاچه تار دماوند
  • روانخواه: پارس جنوبی دیگر متعلق به تهران نیست!
  • ثبت هوای پاک در مناطق ۴ و ۱۱ پایتخت
  • توسعه پرورش دام سبک در گلستان با حمایت سازمان اوقاف