Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار کرمان با بیان اینکه ارباب رجوع را باید راضی نگه داشت گفت: دستگاه‌های اداری استان کرمان میزان رضایت‌مندی ارباب رجوع را بررسی کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، محمدجواد فدائی صبح امروز در شورای اداری استان کرمان که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان برگزار شد با تبریک عید قربان اظهار داشت: امروز روز عرفه روز دعا و نیایش است و امیدواریم خداوند این روز را بر ما مبارک قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه بحث جلسات گذشته شورای اداری استان پیرامون کارآمدی سیستم اداری افزود: بروکراسی اداری در لغت معنی مثبتی است و معنی ناکارآمدی ندارد.

استاندار کرمان با بیان اینکه آنچه که متداول شده این است که از کلمه بروکراسی به‌عنوان ناکارآمدی سیستم و دستگاه استفاده می‌شود گفت: سیستم اداری اجرای مقررات و قوانین در هر اداره است.

وی با اشاره به اینکه یک بعد سیستم اداری قوانین و مقررات و بعد دوم آن اجرای مقررات است ادامه داد: همیشه و لزوما ناکارآمدی ادارات به معنی اجرای ضعیف نیست و ممکن است قوانین و مقررات مشکل داشته باشند و ناکارآمدی سیستم اداری به‌دلیل قوانین ضعیف باشد.

استاندار کرمان: تجمیع ساختمان‌های اداری دستگاه‌های دولتی استان کرمان ضرورت داردانتقاد استاندار کرمان از عدم جذب تسهیلات تبصره 18/ از برنامه زمان‌بندی ایجاد اشتغال عقب هستیماستاندار کرمان: منابع جبران خسارات اقتصادی ویروس کرونا در این استان هنوز تامین نشده است

فدائی با تبیین شاخص و معیار ناکارآمدی سیستم افزود: در تاریخ داریم که فردی به امام صادق مراجعه کرده و عرض می‌کند حاکم اهواز و فارس فردی است که دوستدار شما بوده و به شما ارادت دارد خواهش می‌کنم من را نزد او سفارش کنید و امام صادق (ع) در نامه‌ای خطاب به حاکم اهواز و فارس می‌نویسد "برادرت را خوشحال کن تا خداوند متعال تو را خوشحال کند."  

استاندار کرمان با بیان اینکه ارباب رجوع را باید راضی نگه داشت افزود: مردم باید از عملکرد دستگاه مطلع باشند و شدنی بودن و یا نشدنی بودن را برای آنها توضیح بدهید.

وی با بیان اینکه در فرهنگ اسلامی آمده فردی که به تو مراجعه می‌کند را برادر خودت بدان گفت: اگر ما همه ارباب رجوع‌ها را برادر خود بدانیم حتما ته دلمان می‌خواهد مشکل او را به هر شکلی که شده حل کنیم.

فدائی با اشاره به اینکه دستگاه‌های اداری میزان رضایت‌مندی ارباب رجوع را بررسی کنند بیان کرد: هنگام خروج ارباب رجوع از اداره فردی را بگذارید و میزان رضایتمندی را از آن اداره سوال کنید.

انتهای پیام/511/ی

R7860/P/S6,67/CT11 واژه های کاربردی مرتبط عید قربان استان کرمان قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان واژه های کاربردی مرتبط عید قربان استان کرمان پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ عضو کمیسیون آموزش مجلس: کنکور ۹۹ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود ۲ چگونه از خطر ابتلا به کووید-۱۹ در امان بمانیم+ پاسخ متخصص بیماری‌های عفونی ۳ مدرس‌خیابانی: افزایش صادرات غیرنفتی از راهکارهای جهش تولید است ۴ دعای عرفه و نماز عید قربان در یک شهرستان استان اصفهان برگزار می‌شود ۵ ورود قرارگاه سازندگی خاتم‌‌ به اکتشافات معدنی / شتاب در استخراج معا‌دن "سرب، روی، آهن، مس، منگنز و کرومیت" ۶ هشدار فرماندار زنجان به مجتمع‌های تجاری/ جریمه ۵۰۰ هزار تومانی در انتظار رانندگان متخلف ۷ واردات با ارز نیمایی سبب گرانی کالاهای اساسی شد ۸ همدان| تأکید جهادگر شهید حسین مهدوی‌آرا بر کمک مؤمنانه/ فقرا و یتیمان را همواره بر خود مقدم سازید مهمترین اخبار استانها لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم دعای عرفه حرم مطهر رضوی + فیلم وسعت دریاچه ارومیه کوچکتر شد عضو کمیسیون بودجه مجلس: کسری بودجه ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی دولت تا پایان سال؛ استقراض از بانک مرکزی صلاح نیست مشکل مالکیت ۴۰ ساله اهالی ۶۰۰ روستا و ۱۷ شهر استان گلستان برطرف می‌شود مهمترین اخبار تسنیم الفیاض: کمر داعش در عراق شکسته شد/ تجاوزات اسرائیل علیه کشورهای عربی ادامه دارد/ روابط ایران و عراق در بهترین شرایط خود به‌سر می‌برد رهبر معظم انقلاب فردا با مردم سخن خواهند گفت وزیر خارجه لبنان: طی دو روز آینده شکایت از اسرائیل را تقدیم شورای امنیت می‌کنیم واردات با ارز نیمایی سبب گرانی کالاهای اساسی شد وزارت خارجه: دعوی ایران علیه بانک‌های مختلف کره‌ای در دست پیگیری است درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عید قربان استان کرمان عید قربان استان کرمان استاندار کرمان ارباب رجوع استان کرمان سیستم اداری عید قربان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۲۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی دلایل لاستیک سایی خودرو

لاستیک سایی خودرو به طور طبیعی و بر اثر حرکت چرخ‌ها بر روی جاده و ایجاد اصطکاک رخ می‌دهد و باعث می‌شود تا قسمتی از آج لاستیک از بین رفته و تایر به شکل صاف دیده شود. 

هنگام رانندگی کردن بر روی جاده، بین لاستیک و جاده اصکاک ایجاد می‌شود و گرما تولید می‌شود. گرمای تولید شده به ساییده شدن لاستیک‌ها کمک می‌کند. هر چه سرعت رانندگی بیشتر باشد و سطح جاده ناهموار‌تر باشد لاستیک سایی خودرو بیشتر می‌شود. 

ساییده شدن لاستیک‌ها باعث ایجاد مشکلات زیادی برای خودرو و سرنشینان می‌شود. در صورت از بین رفتن کامل آج لاستیک‌ها ممکن است خودرو در جاده‌های لغزنده سر بخورد و یا در پیچ‌ها از مسیر منحرف شود. در برخی موارد نیز این حالت بر روی فرمان پذیری خودرو تاثیر می‌گذارد و در حین رانندگی احساس می‌کنید که ماشین به یک طرف کشیده می‌شود.

علت‌های لاستیک سایی خودرو
اگر چه لاستیک به طور طبیعی و خود به خود بر اثر حرکت بر روی مسیر جاده دچار سائیدگی می‌شود، اما به جز این موارد دیگری نیز در ایجاد این حالت بسیار موثر هستند که شامل موارد زیر است:

نقص سیستم فرمان و ساییدگی لاستیک
 سیستم فرمان از مهم‌ترین قسمت‌های خودرو است که به وسیله آن ماشین هدایت می‌شود. در صورت وجود نقص در این قسمت ممکن است در هنگام رانندگی ماشین به یک سمت کشیده شود. این امر باعث می‌شود که لاستیک‌های همان طرف دچار سائیدگی شوند؛ بنابراین در صورت وجود هر گونه مشکل در سیستم فرمان باید فورا اقدام به برطرف کردن آن کنید. ابتدا بهتر است باد لاستیک‌ها را بررسی کنید. اگر یکی از چرخ‌ها کم باد باشد ماشین به همان سمت کشیده می‌شود. اگر مشکلی در باد لاستیک‌ها نبود پس ممکن است علت کشیده شدن ماشین به یک سمت وجود نقص در سیستم فرمان باشد. برای بر طرف کردن این مشکل باید به یک مکانیک مراجعه کنید.

بالانس نبودن چرخ‌ها و ساییدگی لاستیک

بالانس بودن چرخ‌ها به معنی توزیع وزن به طور مساوی در هر چرخ و همچنین یکسان بودن وزن هر چرخ با بقیه چرخ‌ها می‌باشد. در صورتی که وزن یکی از چرخ‌ها نسبت به چرخ دیگر کمی سنگین‌تر باشد هنگام حرکت با سرعت بالا این عدم توازن باعث ایجاد لرزش شده و این لرزش به جلوبندی و پلوس‌های خودرو آسیب می‌رساند و متعاقب آن، لاستیک‌های خودرو نیز دچار سائیدگی می‌شود. 

بالانس نبودن چرخ‌ها با لرزش خودرو قابل تشخیص است. اگر متوجه لرزش خودرو شدید باید به مکانیکی مراجعه کرده و بالانس بودن چرخ‌ها را بررسی کنید. برای بالانس کردن چرخ‌ها می‌توان با استفاده از وزنه‌های کوچک که قابل نصب بر روی رینگ هستند وزن آن‌ها را متوازن کرد.

نقص در فنر بندی خودرو و ساییدگی لاستیک
فنر‌ها و سیستم تعلیق خودرو از انتقال ارتعاشات و نوسانات شدید ایجاد شده در چرخ‌ها به بدنه خودرو جلوگیری می‌کند. این سیستم از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده است و همه قسمت‌ها باید به درستی و به طور هماهنگ کار کنند. در صورت ایجاد نقص در این سیستم و از بین رفتن عملکرد آن، به قسمت‌های دیگر خودرو آسیب جدی وارد می‌شود. یکی از این مشکلات که در نتیجه‌ی نقص در فنر بندی ایجاد می‌شود سائیدگی لاستیک‌ها می‌باشد.

نقص در جلوبندی و ساییدگی لاستیک
جلوبندی خودرو ارتباط مستقیمی با چرخ‌ها دارد و ایجاد هر گونه نقص و مشکلی در این قسمت مستقیما بر روی عملکرد چرخ‌ها تاثیر می‌گذارد و در نهایت باعث سائیدگی تایر‌ها می‌شود؛ بنابراین توصیه می‌شود هر بار از قسمت جلوبندی خودرو صدای غیر عادی مانند تق تق شنیده شد باید فورا به مکانیک مراجعه کنید و از ایجاد مشکلات بعدی جلوگیری کنید. به عنوان مثال وجود مشکل در این بخش باعث می‌شود تا چرخ جلو در برخی از خودرو‌ها کج شود.

انواع سائیدگی لاستیک

سائیدگی لاستیک انواع مختلفی دارد:

• گاهی اوقات این حالت مربوط به سائیده شدن لاستیک از کناره هاست و زمانی پیش می‌آید که تایر‌ها تماس بیشتری با سطح جاده دارند و به همین علت زودتر سائیده می‌شوند.
• سائیدگی لاستیک از وسط زمانی ایجاد می‌شود که لاستیک پر باد بوده و بخش مرکزی آن در تماس بیشتری با زمین باشد.

• سائیدگی در لبه بیرونی زمانی ایجاد می‌شود که چرخ‌ها دارای زاویه کمبر مثبت باشند.

• سائیدگی در لبه درونی زمانی ایجاد می‌شود که چرخ‌ها دارای زاویه کمبر منفی باشند.

• همچنین حمل بار‌های سنگین و یا مشکلات مربوط به سیستم فنربندی باعث ایجاد چنین سایشی می‌شود.

• پله پله شدن لاستیک در اثر سیستم فنر بندی و نیز بالانس نبودن چرخ‌ها ایجاد می‌شود.

• پله پله شدن تایر عقب خودرو به علت وجود ایراد در کمک‌های عقب می‌باشد.

راه‌های جلوگیری از لاستیک سایی
برای جلوگیری از این مشکل راه‌هایی وجود دارد که در این قسمت به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

بررسی مرتب تایر‌ها
برای جلوگیری از سایش در چرخ‌ها توصیه می‌شود تایر‌ها را به طور منظم بررسی کنید تا میزان کاهش آج را به مرور مشاهده کنید و در صورت نیاز آن را تعویض کنید تا از مشکلات جدی تری پیشگیری کنید.

چک کردن میزان باد لاستیک‌ها
توصیه می‌شود هر چند ماه یک بار میزان باد لاستیک‌ها را بررسی کنید. همچنین در آغاز هر فصل باید میزان باد لاستیک‌ها را تغییر دهید. زیرا در هر فصلی به علت تغییرات دمایی لاستیک‌ها دچار انقباض و یا انبساط می‌شوند و در صورت میزان نبودن ممکن است مشکلاتی پیش بیاید.

مطالعه دفترچه راهنما
تقریبا تمامی کارخانه‌های تولید لاستیک دفترچه راهنمایی را به همراه محصولات خود به مشتری ارائه می‌کنند تا مشتریان بتوانند در زمان‌های مختلف از میزان باد کردن لاستیک‌ها آگاه شوند. مثلا اگر لاستیک بیش از حد باد شود ممکن است بیشتر در معرض خطر ترکیدن قرار بگیرد و منجر به حادثه و هزینه‌های زیادی شود.

از رانندگی با سرعت زیاد بپرهیزید
 رانندگی با سرعت زیاد سبب می‌شود تا هنگام ترمز گرفتن اصطکاک زیادی میان لاستیک و زمین ایجاد شود و برای توقف کامل زمان زیادی صرف شود. در این صورت عمر لاستیک‌ها کمتر می‌شود. در نتیجه توصیه می‌شود همیشه با سرعت مناسب رانندگی کنید تا بتوانید اتومبیل را به خوبی کنترل کرده و از اصطکاک زیاد میان چرخ‌ها و زمین جلوگیری کنید.

جابجایی چرخ‌های جلو و عقب
لاستیک‌های جلویی برای ترمز به وسیله دیسک و لنت و لاستیک‌های عقبی برای ترمز دستی استفاده می‌شوند. از این رو لاستیک‌های جلویی ممکن است زودتر دچار سائیدگی شوند؛ بنابراین توصیه می‌شود برای جبران این امر هر دو سال یک بار چرخ‌های عقب را با چرخ‌های جلو جا به جا کنید تا عمر لاستیک‌ها افزایش یابد.

منبع: بیتوته

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • بررسی دلایل لاستیک سایی خودرو
  • بازدید استاندار ایلام از بیمارستان رازی و گلایه‌های بیماران
  • لزوم ارتقای وضعیت رشت و جلب رضایت رشتوندان
  • اهمیت نظارت درون سازمانی و مبارزه با فساد/ لزوم کاهش زمان دادرسی و تکریم ارباب رجوع
  • بهره مندی بیش از ۸۱ هزار مسافر از خدمات پست‌های نوروزی هلال احمر کرمان 
  • شادی و نشاط در کمال امنیت، حق قانونی مردم است
  • تغییر ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان 
  • تسریع، تسهیل و تکریم سه اصل تحقق شعار سال
  • تغییرساعت کار ادارات کرمان از فردا
  • ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد