Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@00:48:19 GMT

استقبال رو به رشد دانش آموزان از رشته‌های مهارتی

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۰۲۲۳۵

مصطفی آذرکیش مدیرکل دفتر آموزش متوسطه فنی، حرفه‌ای و کاردانش در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، درباره میزان استقبال دانش آموزان در ایام انتخاب رشته از رشته‌های مهارتی بیان کرد: با توجه به آمار‌هایی که تا امروز به دست ما رسیده است، روند نسبتا رو به رشدی را در استقبال از رشته‌های مهارتی شاهد هستیم.

او ادامه داد: حتی با وجودی که شرایط برای سال تحصیلی آینده ممکن است به طور غیرحضوری باشد، اما باز هم این عامل باعث نشد تا دانش‌آموزان از تحصیل در هنرستان منصرف شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آذرکیش در این باره که کدام رشته بیشترین نام نویسی را داشته است، گفت: رشته‌های کار دانش و فنی و حرفه‌ای متناسب با نیاز بازار کار و منطقه زندگی فرد شرایط متفاوتی دارد، بنابراین استقبال از یک رشته نشان از برتری آن رشته نیست در واقع در هر منطقه فراوانی ثبت نام متفاوت بوده البته تنوع و تعدد رشته‌های ما بر حسب که نیاز به بازار کار است.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه فنی، حرفه‌ای و کاردانش درباره تامین تجهیزات هنرستان‌ها گفت: امسال ۱۰۰ میلیارد تومان برای این موضوع در نظر گرفته شده است همچنین تامین اعتبارات دیگری هم در دستور کار قرار دارد.

او درباره زمان انجام هدایت تحصیلی اظهار کرد: این موضوع تانگ نیمه شهریور با توجه به اینکه بازگشایی از ۱۵ این ماه خواهد بود، ادامه دارد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۲۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه دستاوردهای فنی دانش آموزان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ نمایشگاه و جشنواره مهارتی دانش آموزی در کرج برپا شده تا با نمایش بخشی از توانمندی دانش آموزان، گرایش به رشته‌های فنی افزایش یابد. 

در این نمایشگاه دانش آموزان در رشته های مختلف آثارشان را معرفی می کنند، هم چنین فرهنگ و آداب و رسوم ایرانی هم در رشته ای جدید به علاقه مندان  معرفی  می شود.

مدیر کل  آموزش و  پرورش  استان  البرز گفت: آموزش دانش  آموزان  در رشته های فنی  و حرفه ای  یکی از  راهکارهای  موثر در  کاهش بیکاری فارغ التحصیلان است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه دانش آموزان فنی و حرفه‌ای و کارودانش کیش
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرامی‌گیرند
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرا می‌گیرند
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد + فیلم
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین فنی‌وحرفه‌ای و دانشگاه صنعتی همدان
  • اردوی مهارتی دانش آموزان در آباده
  • برگزاری المپیاد دانش آموزی و دانشجویی صنعت فرش دستباف گلستان
  • گشایش نمایشگاه هفته مشاغل در فیروزه
  • برپایی نمایشگاه دستاوردهای فنی دانش آموزان