Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامحسین شافعی با ارسال نامه‌ای به سید ابراهیم رئیسی از ابلاغ بخشنامه اخیر این قوه در مورد خودداری مراجع قضایی از صدور حکم مازاد بر مصوبات بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار قدردانی کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، نامه شافعی به بخشنامه‌ای اشاره دارد که اخیرا از سوی رییس قوه قضائیه صادر شده و در آن خطاب به مراجع قضایی سراسر کشور، بر خودداری از صدور حکم مازاد بر مصوبات بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار در پرونده‌های مربوط به اخذ سود و جریمه تسهیلات بانکی تاکید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شافعی در این نامه تأکید کرده است که بخشنامه مذکور تاثیر بسیار زیادی در جهت پیاده‌سازی مؤثر قانون بهبود مستمر فضای محیط کسب‌وکار، رونق و جهش تولید دارد.

متن کامل نامه رئیس اتاق ایران به شرح زیر است:

حضور محترم حضرت آیت‌الله جناب آقای دکتر سید ابراهیم رئیسی

ریاست محترم قوه قضائیه

سلام‌علیکم؛

احتراماً، با آرزوی توفیق الهی برای حضرت‌عالی و همکاران محترمتان به استحضار می‌رساند بخشنامه اخیر جنابعالی به مراجع محترم قضائی سراسر کشور در خصوص اخذ سود و جریمه تسهیلات بانکی بیشتر از نرخ سود اعلامی بانک مرکزی توسط بانک‌ها و مؤسسات اعتباری از مشتریان که بخش اعظمی از آن فعالان اقتصادی هستند و دستور اکید مبنی بر رعایت این مقررات و خودداری از صدور حکم مازاد بر مصوبات بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار، سبب خرسندی فعالان اقتصادی شد.

این تصمیم تأثیر بسیار زیادی در جهت پیاده‌سازی مؤثر قانون بهبود مستمر فضای کسب‌ و کار، رونق و جهش تولید که مورد تأکید مقام معظم رهبری در سال جاری است، خواهد داشت.

اینجانب بر خود وظیفه می‌دانم به نمایندگی از رؤسا و اعضای اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سراسر کشور و تشکل‌های اقتصادی عضو اتاق مراتب سپاس و امتنان تمام فعالان اقتصادی را به محضر حضرت‌عالی ابراز داشته و از توجهات خاص و اشراف کامل آن برادر ارزشمند به مسائل موجود حوزه‌های اقتصادی که رفع آن‌ها سبب رشد و بالندگی این بخش مهم کشور می‌شود، تشکر و قدردانی کنم.

مزید تأییدات جنابعالی را از خداوند قادر سبحان مسئلت دارم.

بخشنامه جدید رئیسی؛‌ قوه قضائیه دیگر به شکایات بانک‌ها ناشی از سود و جریمه نامتعارف وام‌ها ورود نمی‌کند

انتهای پیام/

R1014142/P/S2,20/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اتاق ایران قوه قضائیه قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان واژه های کاربردی مرتبط اتاق ایران قوه قضائیه پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی ۱ نمکی: درباره واکسن کرونا خبرهای خوشی داریم اما نمی‌خواهیم توهم‌آمیز حرف بزنیم ۲ تصادف زنجیره‌ای در بزرگراه امام علی به خاطر ضایعات مرغ + تصاویر ۳ روش ساخت یک ترکیب گیاهی ساده برای جلوگیری از "ریزش مو" ۴ شرایط برگزاری مراسم عرفه و اعیاد قربان و غدیر اعلام شد ۵ آخرین وضعیت "مراسم اربعین حسینی امسال" تشریح شد ۶ حریرچی: فرض لغو کنکور را کنار بگذاریم/تعداد نفرات آزمون دکتری اندازه ورودی پاساژ علاءالدین نیست ۷ بازداشت خرده‌فروش مواد مخدر با ۶ میلیون تومان درآمد روزانه! + تصاویر ۸ ۲ واکسن کرونا در ایران از مرحله تست حیوانی عبور کردند مهمترین اخبار اجتماعی قاضی پرونده شهدای فاجعه منا: از نظر سیاسی خوب پیگیری نکردیم گزارش |چرا دوچرخه و دوچرخه سواری در تهران مهجور است؟!/ انجام ۲۵ درصد سفرهای کاری "هلندیها" با دوچرخه! آخرین آمار کرونا در کشور| فوت ۱۹۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته/نیمی از کشور در وضعیت قرمز آخرین وضعیت "مراسم اربعین حسینی امسال" تشریح شد مهمترین اخبار تسنیم روحانی:اعتراف می کنم هنوز مشکلاتی در راه تولید داریم رهبر معظم انقلاب فردا با مردم سخن خواهند گفت وزیر خارجه لبنان: طی دو روز آینده شکایت از اسرائیل را تقدیم شورای امنیت می‌کنیم وزارت خارجه: دعوی ایران علیه بانک‌های مختلف کره‌ای در دست پیگیری است الفیاض: کمر داعش در عراق شکسته شد/ تجاوزات اسرائیل علیه کشورهای عربی ادامه دارد/ روابط ایران و عراق در بهترین شرایط خود به‌سر می‌برد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتاق ایران قوه قضائیه اتاق ایران قوه قضائیه قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۲۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح سیاست‌های ارزی در بانک مرکزی/ التهابات کاهش خواهد یافت

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با اصلاح و تغییر سیاست‌های ارزی که در حوزه بانک مرکزی در حال انجام است، شاهد کاهش التهابات ارزی خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدرضا پورابراهیمی در جلسه امروز _یکشنبه دوم اردیبهشت_ مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی، اظهار کرد: از رئیس مجلس به جهت پیگیری وضعیت ارزی کشور تشکر می‌کنم. این روزها جلسات متعددی برای افزایش تفاهم میان مجلس و دولت در راستای کاهش التهابات ارزی برگزار می‌شود.

وی افزود: از رئیس مجلس شورای اسلامی درخواست دارم بعد از بررسی‌های کارشناسی در حوزه ارز، نشست مشترک نمایندگان مجلس در این حوزه نیز در دستورکار قرار گیرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: از رئیس مجلس درخواست دارم در صورت صلاحدید بعد از نشست کمیسیون اقتصادی و رؤسای برخی از کمیسیون‌های با رئیس کل بانک مرکزی و مجموعه وزارت اقتصاد و وزیر اقتصاد درباره مباحث ارزی، گزارشی در صحن مجلس در این مورد ارائه شود.

پورابراهیمی اظهار کرد: با اصلاح و تغییر سیاست‌های ارزی که در حوزه بانک مرکزی در حال انجام است، شاهد کاهش التهابات ارزی خواهیم بود.

کد خبر 746528

دیگر خبرها

  • برگزاری سومین نشست معاون اول رئیس جمهور با فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی و تعاون
  • بانک مرکزی پدر تولید و تولیدکننده را درآورده است؛ به داد بخش خصوصی برسید!
  • تعیین تکلیف تعطیلات پایان هفته
  • تمرکز جدی بر اجرای طرح مولدسازی اموال مازاد دولت و مصوبات سفر رئیس جمهور
  • چشم انتظاری پنج ماهه فعالان اقتصادی برای تامین ارز واردات
  • عضو اتاق بازرگانی: بانک مرکزی مسئول قیمت نهایی کالاها نیست
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها بالاخره به کجا رسید؟
  • بحث تعطیلی شنبه یا پنجشنبه در کمیسیون اجتماعی مراعا ماند
  • اصلاح سیاست‌های ارزی در بانک مرکزی/ التهابات کاهش خواهد یافت
  • کارگروه مشترک همکاری اتاق بازرگانی و وزارت کار تشکیل می‌شود