Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، طبق اعلام سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، محمدمهدی حاج محمدی در مراسم تکریم و معارفه فرمانده یگان حفاظت زندان‌های کشو، که در آن سرهنگ ذولفقار برفر به عنوان فرمانده یگان حفاظت زندان‌های کشور معرفی شد، گفت: امنیت و اصلاح دو روی یک سکه و دو بال حرکت جدی در امر زندانبانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور تاکید کرد: بنا به فرمایش بزرگان، مأموریت اصلی ما در زندانبانی، اصلاح و تربیت زندانیان است که بی شک این فرآیند باید در یک محیط امن و آرام انجام شود.

حاج محمدی تاکید کرد: یگان حفاظت در زندان‌ها تأمین کننده این پیش شرط برای اجرای برنامه‌های اصلاحی و تربیتی است.

رئیس سازمان زندان‌ها با اشاره به ضرورت فعالیت‌های پیش گیرانه یگان حفاظت در زندان‌ها گفت: آینده پژوهی و پیش بینی رخدادهای احتمالی برای تأمین امنیت در زندان‌ها گفت: زندان محل آزمون و خطا نیست و یگان حفاظت با اقتدار کامل و هوشیاری لازم باید برای تأمین امنیت در زندان‌ها آماده باشند و از اتفاقات گذشته عبرت بگیرند.

عضو شورای عالی قوه قضائیه گفت: تأمین امنیت صرفاً جلوگیری از فرار زندانی نیست بلکه باید متوجه تبعات رفتارمان در زندان‌ها نیز باشیم و مراقبت کنیم که به بهانه تأمین امنیت به زندانی و یا خانواده او آسیب روحی وارد نشود.

رئیس سازمان زندان‌ها گفت: در بخش تأمین امنیت؛ مأموریت اصلی یگان حفاظت، کنترل ورود و خروج‌ها، کنترل و مبارزه با ورود هرگونه اقلام ممنوعه به زندان‌ها و پیشگیری از وقوع هرگونه ناهنجاری در زندان هاست.

وی ادامه داد: در بخش فعالیت‌های اصلاحی نیز در راستای کنترل ورود و خروج زندانیان، باید تلاش کنیم نگرش و فکر زندانی موقع خروج از زندان بهتر از زمان ورودش باشد.

رئیس سازمان زندان‌ها نگاه امنیتی را توأم با فعالیت‌های فرهنگی دانست و گفت: سخت افزارها و نرم افزارها باید در کنار هم باشند و اگر فقط به سخت افزار فکر کنیم، فقط باید آجر روی آجر بگذاریم و سیم خاردار روی سیم خاردار اضافه کنیم، اما نگاه نرم افزاری، نگهبانی از دل زندانیان است.

وی گفت: ما به نگاه کسانی مثل شهید بزرگوار حاج ابراهیم همت نیاز داریم که می‌گفت: ما در قبال تمام کسانی که راه کج می‌روند مسئولیم. حق نداریم با آن‌ها برخورد تندی کنیم از کجا معلوم که ما در انحراف این‌ها نقش نداشته باشیم.

وی تاکید کرد: در امر زندانبانی باید توجه کنیم که چگونه به قلب‌های زندانیان نفوذ کنیم و از پابندها به پایبندی به تعهدات اخلاقی و کنترل‌های درونی برسیم.

حاج محمدی در ادامه سخنان خود گفت: شاید زدن پابند آسان‌ترین راه برای کنترل زندانی باشد، اما بالاتر از آن این است که بدون استفاده از پابند او را پای بند تعهدات اخلاقی کنیم.

وی اضافه کرد: وقتی توانستیم بر قلب زندانیان نفوذ کنیم و با رفتار خودمان کاری کنیم که آنان به کنترل درونی برسند در این صورت می‌توانیم ادعا کنیم که توانسته‌ایم امنیت واقعی را در زندان‌ها ایجاد نمائیم. چرا که محبت امنیت می‌آورد

رئیس سازمان زندان‌ها با تاکید بر اینکه زندان یک محیط فرهنگی است گفت: سلب امکان ارتکاب به جرم مهم و ضروری است، اما رسیدن به نقطه‌ای که بتوانیم فکر ارتکاب جرم را از ذهن زندانی دور کنیم مهمتر و ماندگارتر است.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور در ادامه با ذکر خاطره‌ای از شهید بزرگوار سید اسداله لاجوردی گفت: انشاالله خدمت در زندان فرصتی باشد برای دستگیری از زندانیان و اگر خداوند بواسطه ما به آن‌ها توفیق توبه بدهد در روزی که همه گرفتاریم همین زندانیان توبه کار از ما دستگیری خواهند کرد.

وی با تاکید بر اهمیت تأمین امنیت در زندان‌ها خاطر نشان کرد: زندان نماد اقتدار حاکمیت و تأمین کننده امنیت برای شهروندان است لذا اگر قصوری در انجام مأموریت‌ها و کوتاهی در انجام وظایف مان داشته باشیم فقط ناکارآمدی ما نیست بلکه خدشه به اعتبار و اقتدار نظام است که این مساله گناهی نابخشودنی است.

حاج محمدی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به رویکرد جدید سازمان زندان‌ها و طرح تحول در قوه قضائیه گفت: انتظار از یگان حفاظت این است که در کنار مأموریت‌های نظامی گری می‌توانند مربیان فرهنگی مؤثری باشند و البته بسترهای امن و آرام فعالیت‌های اصلاحی را بیش از گذشته فراهم کنند.

یگان‌های حفاظت از مصادیق مشارکت دستگاه‌ها در تأمین امنیت در کشور است

پیش از سخنان رئیس سازمان زندان‌ها، سردار معصوم بیگی رئیس پلیس پیشگیری ناجا نیز طی سخنانی اظهار داشت: امنیت در نظام اسلامی مردم پایه است و بسترهای قانونی آن مبنی بر مشارکت مردم و همچنین دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف در تأمین امنیت نیز فراهم است.

وی افزود: یگان‌های حفاظت از مصادیق مشارکت دستگاه‌ها در تأمین امنیت در کشور است.

سردار معصوم بیگی ادامه داد: یگان حفاظت زندان‌های کشور به لحاظ نوع مأموریت سازمان زندان‌ها باید از آمادگی و توان بالایی برخوردار باشد که الحمدالله شاهد این رویکرد در این یگان هستیم.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا اظهار داشت: راه اندازی مرکز نظارت و کنترل یکپارچه تحت عنوان مرفوک در ستاد مرکزی سازمان زندان‌ها، اصلاح و بازنگری در ساختار یگان حفاظت با هدف چابک سازی این یگان، افزایش توان عملیاتی یگان و تولیت زیرساخت‌های آموزشی از جمله اقدامات خوبی است که در سال‌های اخیر در یگان حفاظت زندان‌های کشور انجام شده است.

کد خبر 4986921

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان زندان ها یگان حفاظت از زندان وزارت آموزش و پرورش ویروس کرونا شورای شهر تهران شهرداری تهران کمیته امداد امام خمینی قوه قضاییه محسن حاجی میرزایی سازمان تامین اجتماعی ازدواج پیش بینی وضعیت هوا دستگیری سارق بنیاد شهید و امور ایثارگران قوه قضائیه زمین خواری رئیس سازمان زندان ها یگان حفاظت زندان سازمان زندان ها تأمین امنیت زندان ها حاج محمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۲۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمان کوراش جهان مدال خود را برای آزادی زندانیان اسفراین اهدا کرد

زندانیان جرایم غیرعمد از جمله افرادی هستند که به علت ناتوانی در پرداخت دیه حوادث رانندگی منجر به فوت یا جرح، ناتوانی در پرداخت مهریه و نفقه، چک‌های برگشتی غیرکلاهبرداری و حوادث کارگاهی، ناخواسته گرفتار میله‌های زندان شده‌اند.

علی اکبری در خصوص انگیزه این کار خود به خبرنگاران گفت: زندانیان جرایم غیرعمد کسانی هستند که به دلیل مشکلات مالی در زندان به سرمی برند و نیازمند کمک های ما برای بازگشت به آغوش خانواده های خود هستند.

وی افزود: نشان طلای خود را که در رقابت های جهانی کره جنوبی کسب کرده بودم به منظور کمک به آزادی این زندانیان به ستاد دیه شهرستان اهدا کردم تا مردم برای کمک بیشتر به این افراد نیازمند ترغیب شوند.

به گزارش ایرنا، کسب نشان برنز وزن منفی ۸۱ کیلوگرم در مسابقات جهانی کوراش در سال ۲۰۱۵، نشان طلای کوراش در مسابقات آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ و کسب عنوان بهترین کوراش‌کار در سال ۲۰۱۸ برخی از افتخارات ورزشی «الیاس علی اکبری» است.

 تعداد زندانیان خراسان شمالی حدود ۲ هزار نفر است که در سه زندان و یک کانون اصلاح تربیت تحمل حبس می کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • قهرمان کوراش جهان مدال خود را برای آزادی زندانیان اسفراین اهدا کرد
  • جمعیت وفاق ملی بحرین: ۵۵۶ زندانی سیاسی همچنان در زندان‌های آل خلیفه هستند
  • ۷ هزار و ۵۵۲ رای جایگزین حبس در کرمان صادر شده است
  • دستگیری بیش از ۵ هزار نفر از مجرمین و تعرض‌کنندگان به عرصه‌های ملی و جنگلی کشور
  • جشن گلریزان خیران فریدنی برای آزادی زندانیان
  • اشتغال به کار بیش از هزار و ۶۰۰ زندانی در قم
  • یک‌هزار و ۶۸۲ زندانی در قم مشغول کار هستند
  • مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز منصوب شد
  • منوچهر رحمانی مدیرعامل انجمن حمایت زندان مرکز شد
  • کار و مهارت‌آموزی ۲ هزار زندانی در زندان‌های خوزستان