Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر پرویز قزلباش روز پنجشنبه در جلسه ستاد استانی پیشگیری از بیماری کرونا که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، در ارتباط با آخرین  وضعیت استان به لحاظ این بیماری افزود: هم اکنون استان در اوج بیماری کرونا قرار دارد اما از حدود سه هفته گذشته روند ابتلا به بیماری کرونا به صورت خط صاف بوده و در مواقعی به طور قطره چکانی در حال کاهش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: هم اکنون ۴۹۹ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند و تعداد بیماران بستری طی روز گذشته ۶۹ نفر ثبت شد که همانند روزهای قبل با وجود نوساناتی ثابت بوده و روند خطی در آمار بستری‌ها حاکم است.

این مسؤول ادامه داد: بستری بیماران کرونایی در آی سی یو بیمارستان‌های استان کاهش محسوس نشان نمی دهد و تعداد جدید بستری ها در این بخش روزانه به طور متوسط به ۱۴ تا ۱۵ نفر رسیده است و این موضوع هشدار برای افرادی است که با تصور کاهش شمار مبتلایان نسبت به رعایت توصیه های بهداشتی بی توجهی می کنند. 

وی با اشاره به افزایش بیماران بدحال کرونایی در پیک دوم بیماری کرونا نسبت به دوران گذشته، اظهار داشت: میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری افزایش پیدا نکرده اما طبیعی است که با افزایش بیماران بدحال در روزهای آتی افزایش تعداد مرگ و میر در این استان به وقوع خواهد پیوست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در ارتباط با مراجعه بیماران سرپایی به مراکز ۱۶ ساعته و درمانگاه‌های استان نیز ادامه داد: میزان مراجعه‌کنندگان به بخش سرپایی بطور تقریبی به ۵۰۰ نفر در روز رسیده که ثابت بوده و مراجعه به درمانگاه‌ها نیز در حال نوسان است.

وی اضافه کرد: هر چه میزان بستری بیماران کرونایی در بیمارستان های استان افزایش پیدا کند عوارض بیشتری رخ خواهد داد و طبیعی است که روند فوتی‌ها افزایش قابل توجهی پیدا کند زیرا با افراد بستری در بیمارستان‌ها تناسب دارد.

این مسؤول ادامه داد: با شیوع کرونا مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند اما پس از کاهش شمار مبتلایان زندگی به روند عادی باز می گردد که به همین دلیل حالت مواج بودن بیماری تا وقتی که واکسن و درمان موثری برای آن پیدا نشود ادامه پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به چگونگی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات و سازمان‌های استان و فاصله گذاری اجتماعی در مراکز مختلف، خاطرنشان کرد: رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مکان های مختلف به ویژه مراکز تجمعی اهمیت زیادی دارد که این موضوع همچنن با جدیت از سوی بازرسان پیگیری و موارد تذکر داده می شود.

برچسب‌ها کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان فاصله گذاری اجتماعی زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان فاصله گذاری اجتماعی زنجان کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان فاصله گذاری اجتماعی زنجان بیماری کرونا بیمارستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۲۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری‌های صعب العلاج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ رئیس گروه خدمات پاراکلینیکی، توانبخشی و پیراپزشکان بیمه سلامت گفت: سازمان بیمه سلامت ایران وظیفه پوشش بیمه افراد کم توان را متناسب با اختلال عملکردی آنها بر عهده دارد.
سید سعید انوری افزود: افراد کم توان بر اثر بیماری هایی، چون سکته مغزی، اتیسم و اس ام‌ای از پوشش بیمه خدمات توانبخشی برخوردار می‌شوند بدین صورت که از طریق سازمان بهزیستی به بیمه سلامت معرفی شوند.
او ادامه داد: بر این اساس، این افراد در گفتار درمانی، فیزیو تراپی، کاردرمانی از ۵۹ کد خدمتی ستاره دار که سایر افراد برخوردار نیستند استفاده می‌کنند و از بسته خدمات وزارت بهداشت در این صندوق بهره‌مند شود در این صورت ۷۰ درصد هزینه مراکز با هر نوع مالکیتی رابیمه پرداخت می‌کند و اگر از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج بهره‌مند شوند در مراکز دولتی کاملا رایگان و در مراکز غیر دولتی تا ۸۰ درصد تعرفه خدمات توانبخشی را بیمه سلامت پرداخت می‌کند.

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی به زودی امکان درمان در خانه را فراهم خواهد کرد
  • سونامیِ بستری کودکان و نوجوانان انگلیسی به خاطر عوارض سیگار الکترونیکی
  • دلیل اصلی بستری شدن ترانه علیدوستی در بیمارستان
  • ارائه داروهای بیماران خاص و صعب العلاج در داروخانه هلال احمر
  • ترانه علیدوستی در بیمارستان بستری شد
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری‌های صعب العلاج
  • بیش از ۳ هزار خدمت در بیمارستان سوانح و سوختگی گناوه ارائه شد
  • ترانه علیدوستی درگیر با بیماری سخت ؛ بستری در بیمارستان
  • بیش از ۲ میلیون خدمت سرپایی درمان تامین اجتماعی زنجان ثبت شد
  • ثبت بیش از ۲ میلیون خدمت سرپایی درمان تأمین اجتماعی در زنجان