Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام سبزه کار گفت: کانون های فرهنگی و هنری دانشگاهی و حوزوی خراسان جنوبی با توجه به اینکه در دو قطب علمی مستقر هستند در زمینه مباحث دانش بنیان و پژوهشی ورود پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «ابراهیم سبزه کار» پیش از ظهر امروز (۹ مرداد) در سلسله نشست های مجازی مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با تشریح طرح ملی سه شنبه های تکریم، اظهار کرد: این طرح همزمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس با هدف آشنایی بیشتر نسل جدید با فرهنگ ایثار و شهادت و باز نشر تفکر ایثار و از خودگذشتگی و حفظ خاک و استقلال کشور با موضوع بازدید و تکریم خانواده های شهداء و ایثارگران در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری جشنواره بین المللی «روح مقاومت» گفت: در این رویداد فرهنگی نیز وصیت‌نامه شهدا در قالب‌های متنوع هنری بازخوانی و منعکس می‌شود.

 

وی با تاکید بر اینکه هدف از برگزاری جشنواره «روح مقاومت» ترویج روحیه مقاومت و آشنایی با وصایای شهدا که گنجینه‌های معنوی هستند در سطح ملی و بین المللی است، ادامه داد: علاقه‌مندان به شرکت در این رویداد تا ۳۱ شهریور سال جاری فرصت دارند آثار خود را در قالب دل نوشته، خاطره، عکس، صوت، نماهنگ، فیلم موبایلی، عکس‌نوشت از وصیت‌نامه شهدا را از طریق فضای مجازی به آدرس bachehayemasjed.ir ارسال کنند.

 

حجت الاسلام سبزه کار از برگزاری طرح ملی تابستانه «فهما» در مساجد خراسان جنوبی خبر داد و عنوان کرد: این طرح ملی مختص برنامه های غنی سازی اوقات فراغت اعضای کانون ‌های فرهنگی، هنری مساجد و با موضوعات قرآن، عترت، احکام، اخلاق، عقاید، اطلاع رسانی و ارتباطات، سلامت و تندرسی، تولید علم، قرآنی و ارزش و مناسبت های ملی و مذهبی، تولید و اشتغال و تکنولوژی ارتباطات با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی است.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی در ادامه درخواست کرد کانون های فرهنگی و هنری دانشگاهی و حوزوی سطح استان خراسان جنوبی با توجه به اینکه در دو قطب علمی مستقر هستند در زمینه مباحث دانش بنیان و پژوهشی ورود پیدا کنند.

 

وی همچنین تاکید کرد: متقاضیان راه اندازی کانون فرهنگی هنری جهت ثبت و ایجاد کانون در هر نقطه ای از استان باید اطلاعات و فرم‌های موجود در سایت بچه های مسجد را تکمیل کنند.

 

حجت الاسلام سبزه کار با اشاره به شرایط حاکم بر جامعه مبنی بر شیوع کرونا ویروس از مدیران کانونها خواست برنامه های و پیشنهادات خود را در راستای برگزاری هرچه بهتر اربعین حسینی در داخل کشور و به ویژه فضای مجازی را به ستاد استان ارسال کنند.


مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی همچنین در این نشست مجازی به سوالات مدیران کانون‌های فرهنگی هنری در زمینه های طرح اوقات فراغت، سامانه بچه های مسجد، سه شنبه های تکریم و ... پاسخ داد.

 

گفتنی است در حال حاضر ۶۷۳ باب کانون فرهنگی هنری در خراسان جنوبی فعالیت دارند که ۶۰ درصد این مراکز در روستاها، مناطق عشایری و مرزی استان راه اندازی شده اند.

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح ملی سه شنبه های تکریم کانون های دانشگاهی دانش بنیان کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی خراسان جنوبی حجت الاسلام سبزه کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۲۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان رسالت بزرگی در احیای حرکت‌های فرهنگی و هنری دانشگاه‌ها دارند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، جمعی از دانشجویان فعال فرهنگی، مسئولان کانون‌ها، مدیران مسئول و سردبیران نشریات دانشجویی با رئیس و اعضای شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت دیدار کردند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت در این مراسم ضمن قدردانی از تلاش و نقش‌آفرینی دانشجویان در تحول کانون‌های فرهنگی و نشریات دانشجویی به تبیین ضرورت‌های گسترش فعالیت کانون‌ها و نشریات دانشجویی پرداخت.

سیروس فارسی عنوان کرد: کانون‌های فرهنگی و نشریات دانشجویی به‌عنوان یکی از شاخص‌ترین نمادهای مشارکت دانشجویی، دارای نقش غیرقابل انکاری در تحقق امر توسعه فرهنگی بوده و بستر مناسبی برای به فضیلت درآمدن خلّاقیت‌ها، بروز و ظهور استعدادها و بالندگی فرهنگی را فراهم می‌کند، از این رو همواره مرکز توجه قشر فرهیخته دانشجو است.

وی افزود: دانشجویان رسالت بزرگی را در احیای حرکت‌های فرهنگی و هنری در میان دانشجویان و نقش مهمی در  ایجاد نشاط و پویایی در فضای فرهنگی دانشگاه با بهره‌گیری از استعدادهای بالقوه و بالفعل تمامی دانشجویان بر عهده دارند، بنابراین از این فرصت به‌وجود آمده نهایت بهره‌مندی درراستای رشد و شکوفایی خود و سایر دانشجویان دانشگاه را ببرند.

به گزارش آنا، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت دارای ۱۵ کانون فعال فرهنگی و ۶ نشریه فعال دانشجویی است.

در پایان از دانشجویان فعال فرهنگی، کانون‌ها و نشریات دانشجویی (مدیر مسئول، سردبیر، هیئت تحریریه و طراح نشریات دانشجویی) و همچنین دبیر کانون ستاد شاهد و ایثارگر و مدیر مسئول، سردبیر نشریه ایثار به صاحب امتیازی کانون شاهد و ایثارگر با لوح تقدیر و تخفیف شهریه و کارت هدیه تجلیل شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جهاددانشگاهی باید مهم‌ترین بازیگر فعالیت‌های فرهنگی و دانشگاهی باشد
  • حمایت از طرح ها و برنامه های جهاد دانشگاهی
  • دانشجویان رسالت بزرگی در احیای حرکت‌های فرهنگی و هنری دانشگاه‌ها دارند
  • فعالیت ۴۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سلماس
  • پیوند مسجد و جوانان نقطه مثبتی در احیای کارکردهای مسجد است
  • برگزاری نشست‌های «گفتگوی بین نسلی» در کانون های مساجد مرکزی
  • پرورش نیروهای انقلابی در برنامه‌ریزی‌های کلان مدنظر قرار بگیرد
  • دغدغه حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجد محور است
  • شبکه گسترده رسانه‌ای توسط نوجوانان در محلات اردبیل ایجاد می‌شود
  • نقش ویژه مساجد در تحقق آرمان‌های فرهنگی در جامعه