Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از شین‌هوا، بانک مرکزی چین روز پنجشنبه برای حفظ نقدینگی مناسب در بازار، حجم بزرگی از پول نقد را به سیستم بانکی این کشور تزریق کرد.

طبق بیانیه این بانک که در وب‌سایت آن منتشر شده است، بانک خلق چین ۵۰ میلیارد یوآن (معادل ۷.۱۵ میلیارد دلار) پول نقد را از طریق قراردادهای ۷ روزه خرید اوراق قرضه ذخیره بانک‌های تجاری، با نرخ بهره ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ درصدی، به بازار مالی این کشور تزریق کرد.

طی این توافق بانک مرکزی در ازای خرید اوراق قرضه بانک‌های تجاری به آنها پول پرداخت می‌کند (تزریق نقدینگی) اما با این بانک‌ها قرارداد می‌بندد که در زمان معینی این اوراق را به آنها باز پس بفروشد (بیرون کشیدن نقدینگی).

با تزریق این میزان نقدینگی در روز پنجشنبه که موعد بازپرداخت قراردادهای قبلی بانک‌ها به ارزش ۵۰ میلیارد یوآن بود، در واقع نقدینگی بازارهای مالی چین ثابت ماند.

کد خبر 4986906

منبع: مهر

کلیدواژه: چین بانک مرکزی چین یوآن چین ویروس کرونا قیمت دلار بورس بانک مرکزی ایران قیمت طلا قیمت نفت وام ودیعه مسکن ایالات متحده آمریکا مصرف برق تولید نفت وزارت صنعت معدن و تجارت وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی وزارت جهاد کشاورزی شاخص کل بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۳۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین مالی ۲.۶ همتی شرکت‌های کوچک از بازار سهام در ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری مهر، طبق آمار موجود تأمین مالی دولتی از طریق صکوک تا بهمن ماه ۱۴۰۲ رقمی حدود ۲۰۸ همت بود، انتشار این اوراق برای شهرداری‌ها پنج همت و شرکت‌ها ۵۲ همت بوده است.

۵۳ درصد از این رقم اوراق منتشر شده متعلق به اوراق مرابحه، ۲۸ درصد اوراق اجازه، ۱۲ درصد اوراق سلف و هفت درصد مربوط به اوراق گام بوده است.

از ۲۰۸ همت اوراقی که برای دولت منتشر شد، ۵۹ درصد مربوط به اوراق مرابحه عام و ۴۱ درصد هم متعلق به اسناد خرانه اسلامی بوده است.

مجموع انتشار اوراق صکوک اجازه و مرابحه ۸۱ درصد بوده است که این آمار نشان از آن دارد که اکثر انتشار اوراق‌ها در بخش خصوصی مربوط به اوراق اجاره و مرابحه بوده است.

همچنین در سال ۱۴۰۱ رقمی بالغ بر ۶۲۴ میلیارد تومان تأمین مالی از طریق کرادفاندینگ‌ها انجام شد که این رقم در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۲ به ۲ هزار و ۶۵۱ میلیارد تومان رسید که این عدد نشان دهنده رشد ۳۲۳ درصدی تأمین مالی جمعی در سال ۱۴۰۲ بوده است.

به ترتیب صنایعی مانند ماشین‌آلات و تجهیزات با رقم ۵۰۵ میلیارد تومان، محصولات شیمیایی با عدد ۳۴۸ میلیارد تومان، محصولات دارویی با رقم ۲۲۸ میلیارد تومان، عمده فروشی با ۲۶۰ میلیارد تومان و خودرو و ساخت قطعات با ۲۱۸ میلیارد تومان بیشترین جذب سرمایه را از روش تأمین مالی جمعی داشتند.

کد خبر 6062020 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • ارزیابی ۱۱۵ چهره اقتصادی از عملکرد بانک مرکزی در سال ۱۴۰۲
  • افزایش بیش از ۱۱ هزار واحدی شاخص کل/ حقیقی‌ها نقدینگی تزریق بازار سهام کردند
  • افزایش چند برابری جریمه‌ها برای تخلفات نهادهای مالی
  • بهترین ابزار مهار نوسان اخیر ارزی، اوراق گواهی بود
  • عامل تورم در سال ۱۴۰۲ چگونه مهار شد؟
  • نرخ رشد نقدینگی در پایان ۱۴۰۲ به ۲۵٫۶ درصد کاهش یافت
  • نرخ رشد نقدینگی در پایان ۱۴۰۲ به ۲۵.۶ درصد کاهش یافت
  • نتیجه آخرین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی اعلام شد
  • نرخ رشد نقدینگی در پایان 1402 به 25.6 درصد کاهش یافت
  • تامین مالی ۲.۶ همتی شرکت‌های کوچک از بازار سهام در ۱۴۰۲