Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) با اعلام آمادگی برای همکاری تمام و کمال با دولت پیرامون خطوط مترو شیراز گفت: سیویل خط دو مترو شیراز به ما سپرده‌شده که با پیشرفت قابل‌قبول ۶۰ درصدی در حال انجام هست و انجام خط سه نیز به ما واگذارشده که لبیک گفتیم.

سرویس اقتصادی خبرگزاری فارس؛ شیراز | با حضور رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور در شهرک گلستان، کلنگ توسعه غربی خط یک مترو بر زمین زده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق آمار شهرداری شیراز روزانه در مسیر بلوار دکتر حسابی حدود ۲۰۰ هزار خودرو رفت‌وآمد دارند که با پروژه توسعه غربی خط یک مترو (خط سه) با هشت ایستگاه به‌صورت زیرزمینی بخش عظیمی از این ترافیک دیگر نخواهد بود. پیش‌بینی‌شده فاز اول این پروژه طی پنج سال به بهره‌برداری خواهد رسید و هزار نفر اشتغال‌زایی به‌صورت مستقیم خواهد داشت.

برای شیراز شش خط مترو پیش‌بینی‌شده که خط یک آن به بهره‌برداری رسیده است

مدیرعامل سازمان مترو شهرداری شیراز در ابتدای مراسم افتتاحیه و کلنگ زنی پروژه توسعه غربی خط یک مترو گفت: برای شیراز شش خط مترو پیش‌بینی‌شده که خط یک آن به بهره‌برداری رسیده و پیش از کرونا روزانه ۱۱۰ سفر انجام می‌شد.

وی ادامه داد: خط دو مترو شیراز پیشرفت قابل قبولی داشته و امروز عملیات اجرایی خط سوم قطار شهری شیراز آغاز خواهد شد.

نیاز به احداث خط مترو در غرب و شمال غرب شیراز

حسن مرادی در خصوص نیاز به احداث خط مترو در غرب و شمال غرب شیراز عنوان کرد: تراکم شهرک‌ها در غرب و شمال غرب شیراز باعث تردد جمعیت بسیاری به این قسمت شده و طبق مطالعات انجام‌شده خط سه در فاز اول نیاز به ۹ کیلومتر با ایستگاه خواهد بود که به‌صورت پنج‌ساله به بهره‌برداری خواهد رسید.

قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) پیمانکار خط سه مترو شیراز است

وی با بیان اینکه پیمانکار خط سه مترو شیراز قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) خواهد بود، اظهار داشت: رقم دو هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار به رقم امروز برای این پروژه موردنیاز است.

رئیس شورای شهر شیراز با اشاره به مسئولیت دولت در مقابل مردم گفت: دولت از همه فرصت‌ها و مزیت‌های شهر شیراز بهره ببرد و بداند که توسعه شیراز برابر توسعه کشور خواهد بود.

عبدالرزاق موسوی در خصوص بودجه خط سه مترو اذعان داشت: نقش شما در تخصیص بودجه بسیار قابل‌توجه و مهم بوده و خواهشمندیم توجه ویژه به آن داشته باشید.

وی در پایان سخنانش تصریح کرد: شهرداری شیراز با همکاری و همراهی نماینده عالی دولت، شورای شهر و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) عملکرد موفق و قابل‌تقدیر در خصوص انجام پروژه‌های مترو داشته است.

 اعلام آمادگی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) برای همکاری با دولت پیرامون خطوط مترو شیراز 

 فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) نیز با اعلام آمادگی این قرارگاه برای همکاری تمام و کمال با دولت پیرامون خطوط مترو شیراز گفت: سیویل خط دو مترو شیراز به ما سپرده‌شده که با پیشرفت قابل‌قبول ۶۰ درصدی در حال انجام هست و انجام خط سه نیز به ما واگذارشده که لبیک گفتیم.

سعید محمد ادامه داد: شیراز حول محور غرب توسعه‌یافته که خط سه مترو می‌تواند ترافیک منطقه را کنترل کرده و مسافرین را در سطح شهر توزیع می‌نماید.

 قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) ۲۹۰ کیلومتر پروژه خط مترو در سطح کشور داشته است

وی اضافه کرد: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) ۲۹۰ کیلومتر پروژه خط مترو در سطح کشور داشته و تاکنون در شهرهای مشهد، تبریز، تهران، قم و شیراز سابقه کار در حوزه احداث مترو داریم.

 فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) با اشاره به بهره‌گیری از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های داخلی خاطرنشان کرد: بخش اعظمی از تجهیزات و سایر کارها و فعالیت‌ها به خودکفایی کامل رسیده‌ایم تا مانع از خروج ارز از کشور نشویم.

اراده شهرداری شیراز این است که خط دو مترو با سه ایستگاه تا پایان سال به بهره‌برداری برسد

شهردار شیراز نیز در آیین افتتاح خط سه مترو شیراز اذعان داشت: خط یک و دو مترو شیراز به‌صورت هم‌زمان باهم اجراشده که خط یک تقریبا تمام‌شده و خط دو نیز در شرایط پیشرفت خوبی به سر می‌برد.

حیدر اسکندر پور افزود: برنامه و اراده شهرداری شیراز این است که خط دو مترو با سه ایستگاه تا پایان سال به بهره‌برداری برسد اما محتاج مقدماتی هست.

وی با اشاره به اوراق مشارکت تصریح کرد: سال ۹۷ معادل ۶۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به شهرداری شیراز و مترو اختصاص یافت که نمود آن را در سال ۹۸ در پیشرفت محسوس مترو دیدیم اما اوراق دوم با کسری ۳۰۰ میلیارد تومانی همراه بود که هنوز برای همه جای سؤال دارد.

شهردار شیراز خط سه مترو شیراز را از مهم‌ترین پروژه‌های شهرداری عنوان کرد و افزود: بدون هیچ مشکلی ۵۰ درصد اعتبار لازم برای این خط را شهرداری سرموعد تأمین خواهد کرد.

اسکندرپور گفت: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) در خط دو مترو شیراز نشان داد اگر حمایت شود می‌تواند با سرعت بسیار بالایی پروژه را پیش ببرد و امید داریم با حمایت خوب و به‌موقع از پروژه خط سه مترو نیز پیش از موعد مقرر پنج ساله عملیات سیویل آن به اتمام برسد.

اولین کلنگ خط مترو سال ۷۹ در شیراز به زمین خورد

استاندار فارس نیز در مراسم توسعه بی‌خط یک مترو شیراز با بیان اینکه شیراز یک شهر طولی بوده و پراکندگی جمعیت در آن بالا و به‌صورت شرقی غربی توسعه پیداکرده، گفت: اولین کلنگ خط مترو سال ۷۹ در شیراز به زمین خورد و خط یک با ۲۳ ایستگاه خدمات تاکنون خوبی را ارائه به مردم می‌دهد.

عنایت‌الله رحیمی افزود: با احداث خط دوم مترو و اتصال مناطق جنوبی به شمالی، موضوع عدالت اجتماعی بیشتر محقق خواهد شد.

خط سه مترو نیز بیش از ۳۵۰ هزار نفر در شهرک‌های منطقه را پوشش خواهد داد 

وی گفت: خط سه مترو نیز بیش از ۳۵۰ هزار نفر در شهرک‌های منطقه را پوشش خواهد داد و مزایای بسیاری در حوزه‌های مختلف نیز خواهد داشت.

استاندار فارس تصریح کرد: دولت در زمینه مترو و قطار شهری به همه تعهدات خود عمل کرده و همانند گذشته امیدواریم قول مساعدت شما را داشته باشیم.

رحیمی بیان داشت: با همکاری و همراهی دستگاه‌های مختلف و نمایندگان شیراز امیدواریم شاهد پیشرفت روزافزون شهر شیراز باشیم.

رهبر معظم انقلاب بر اصل ۴۴ تأکید ویژه دارند

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: تقسیم‌کاری در امور وجود دارد، بخشی از کارها به‌صورت کامل در اختیار دولت است و قسمت دیگری از فعالیت‌ها از دولت به مردم واگذارشده که طبق قانون اساسی ما است.

محمدباقر نوبخت  با تاکید بر اصل ۴۴ قانون اساسی بیان داشت: اولین سؤال رهبر معظم انقلاب از ما در هر دیدار این است که به چه میزان از امور دولت به مردم واگذارشده و بر اصل ۴۴ تأکید ویژه دارند.

وی با اشاره به‌قطار شهری اظهار داشت: قطار شهری ازجمله اموری است که به عهده شهرداری‌ها با مساعدت شوراها عملیاتی می‌شود.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور با اشاره به حضور و بازدید از پروژه آزادراه شیراز به اصفهان گفت: رسالت و مسئولیت اینجانب، پروژه‌هایی است که دولت می‌باید طبق قانون به انجام آن برسد و برای اجرای کامل پروژه آزادراه شیراز به اصفهان رقم ۱۲۰۰ میلیارد تومان به‌سرعت پرداخت شد.

استان فارس کارگاه بزرگ عمرانی است

 معاون رئیس‌جمهور در مورد استان فارس متذکر شد: استان فارس یک کارگاه بزرگی است که در جای‌جای آن‌کارهای بزرگ عمرانی در حال انجام است.

نوبخت با اشاره به مثلث بزرگ گردشگری شیراز، اصفهان و یزد بیان کرد: این پروژه بزرگ گردشگری باید تکمیل‌شده و هزینه لازم برای اجرای پروژه راه‌آهن شیراز به یزد پرداخت خواهد شد.

وی گفت: باوجود تحریم‌ها، همه تلاش این است که دولت برنامه داشته و باانرژی در حال ساخت‌وساز و عمران و آبادی کشور باشیم.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور در مورد ۵۰ درصد اعتباری که دولت برای خط سه مترو شهرداری باید بپردازد عنوان کرد: با تأیید استاندار ۵۰ درصد موظفی دولت به‌صورت سالانه پرداخت خواهد شد تا این پروژه زودتر به نتیجه برسد.

انتهای پیام/ م

منبع: فارس

کلیدواژه: محمدباقر نوبخت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا ص فارس سعید محمد رئیس سازمان برنامه وبودجه کشور مترو شیراز شهرداری شیراز شورای شهر شیراز قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا ص رئیس سازمان برنامه وبودجه کشور خط سه مترو شیراز خط دو مترو شیراز بهره برداری شهرداری شیراز اعلام آمادگی برای همکاری خط مترو قطار شهری خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۳۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی راه‌های توسعه همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان

ایسنا/فارس رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در سفر به شهر دوشنبه در کشور تاجیکستان که با دعوت رسمی وزارت تندرستی تاجیکستان انجام شده است، با مسئولان دانشگاه پزشکی ابوعلی سینا دیدار و گفت‌وگو کرد.

سید وحید حسینی رئیس دانشگاه با همراهی سید حسن سراج، معاون بین‌الملل و مهرداد شریفی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، ۵ اردیبهشت‌ماه با حضور در دانشگاه پزشکی ابوعلی سینا شهر دوشنبه به عنوان بزرگترین دانشگاه پزشکی این‌ کشور، ضمن بازدید از امکانات و توانمندی‌های این مرکز دانشگاهی، در جلسه‌ای با حضور مسئولان دانشگاه پزشکی ابوعلی سینا، راه‌های توسعه همکاری‌های مشترک را بررسی کرد.

در ادامه برنامه‌های سفر، هیئت دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز از قسمت‌های مختلف بزرگترین بیمارستان جمهوری تاجیکستان با نام بیمارستان استقلال بازدید کردند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بازدید از بخش پیوند این بیمارستان که با کمک علمی و آموزشی اساتید دانشگاه علوم پزشکی شیراز راه‌اندازی شده است، از دیگر برنامه‌های نخستین روز سفر مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بررسی راه‌های توسعه همکاری علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • بررسی راه‌های توسعه همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • مجتمع کُک طبس باید به حداکثر ظرفیت تولید برسد
  • آمادگی استانداری تهران در انعقاد تفاهمنامه فرهنگی،اجتماعی و سلامت
  • لزوم استفاده از ظرفیت قرارگاه خاتم‌الانبیا در حل مشکلات بندرعباس
  • بسته شدن پرونده ایستگاه خط ۷ مترو تهران
  • آمادگی برای همکاری با سایر دستگاه‌ها جهت ترویج گفتمان علم، فناوری
  • پرونده ایستگاه های اصلی خط ۷ مترو امسال بسته می شود
  • برنامه عملیاتی شرکت مترو تهران برای خط ۷
  • برنامه عملیاتی شرکت مترو تهران برای خط ۷ در سال جاری