Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها: رئیس کل دادگستری مازندران با تشریح جزئیات وقف اراضی قله دماوند از نگاه اوقاف و ثبت اسناد مازندران، گفت: مستندسازی اراضی ملی مازندران تسریع شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری به نقل از روابط عمومی دادگستری مازندران، حجت الاسلام صادق اکبری در جلسه شورای حفظ حقوق بین‌المال مازندران اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی و متولیان امر در استان، سنددار کردن اراضی ملی و ثبت و اخذ سند برای املاک دولتی را اولویت مهم خود قرار داده و در این کار شتاب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متاسفانه بخش زیادی از وقت و سرمایه در استان صرف مقابله با فساد، نزاع و اختلافات بر سرعرصه‌های ملی، کشاورزی و حفظ املاک دولتی می‌شود.

رئیس کل دادگستری مازندران بیان داشت: سند دار کردن اراضی ملی، مهم ترین گام در تثبیت حاکمیت دولت بر این عرصه‌های مهم است و امروز سند دار کردن املاک ملی جنگلی، مرتع و سواحل دریای خزر و املاک دولتی در مازندران خواسته به حق حاکمیت است.

اکبری افزود: به طور یقین هر چه زودتر تثبیت املاک ملی و دولتی در مازندران عملیاتی شود، بیشتر جلوی تجاوز و تصرف، نزاع و درگیری و اختلافات در این مقولات گرفته می‌شود و پرونده‌های قضایی مرتبط کاهش می یابد.

برخورد قانونی با مرتع‌خواری در البرز؛ اراضی ملی رفع تصرف می‌شود1200 مورد ساخت‌وساز غیرمجاز فقط در 4 روستا/ 80 میلیون هکتار اراضی ملی و طبیعی سند ندارندتداوم تعرض به اراضی ملی و طبیعی با اجرای قانون فعلی ماده 100 / 250 هزار حکم تخریب اجرا نشده است

رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال دادگستری مازندران افزود: اگرچه طبق قانون مهلت پنج ساله طرح حدنگاری در مازندران به اتمام رسیده، اما توقع داریم طبق تفاهم‌های منعقده بین اداره کل ثبت اسناد و املاک استان با دستگاه‌های اجرایی؛ این طرح تا پایان سه ماهه سال آینده به اتمام برسد.

رئیس کل دادگستری مازندران از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست تا برنامه‌ها و مشکلات اجرای این طرح را به صور رسمی به دبیرخانه شورای حفظ حقوق بیت المال اعلام کنند.

اکبری گفت : اجرای کامل تثیبت عرصه‌های ملی و املاک دولتی در مازندران افتخاری برای مدیران وقت دستگاه‌های اجرایی استان است و این فرصت برای خدمت ماندگار به مردم استان و کشور محسوب می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان مازندران افزود: بررسی‌ها و اظهارات مدیران دستگاه‌های اجرایی مازندران نشان می‌دهد که یکی از مشکلات و موانع اجرای طرح حدنگاری یا کاداستر کمبود اعتبار است که این موضوع از طرف شورای حفظ حقوق بیت المال مازندران در سطح ملی مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ 681/ی

R41358/P/S6,74/CT12 بیشتر بخوانید... رادیو| رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی ملی در بندرعباس برخورد قانونی با مرتع‌خواری در البرز؛ اراضی ملی رفع تصرف می‌شود ۱۲۰۰ مورد ساخت‌وساز غیرمجاز فقط در ۴ روستا/ ۸۰ میلیون هکتار اراضی ملی و طبیعی سند ندارند قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... رادیو| رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی ملی در بندرعباس برخورد قانونی با مرتع‌خواری در البرز؛ اراضی ملی رفع تصرف می‌شود ۱۲۰۰ مورد ساخت‌وساز غیرمجاز فقط در ۴ روستا/ ۸۰ میلیون هکتار اراضی ملی و طبیعی سند ندارند پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ عضو کمیسیون آموزش مجلس: کنکور ۹۹ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود ۲ واردات با ارز نیمایی سبب گرانی کالاهای اساسی شد ۳ چگونه از خطر ابتلا به کووید-۱۹ در امان بمانیم+ پاسخ متخصص بیماری‌های عفونی ۴ مدرس‌خیابانی: افزایش صادرات غیرنفتی از راهکارهای جهش تولید است ۵ دعای عرفه در استان کرمان در فضای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود ۶ ورود قرارگاه سازندگی خاتم‌‌ به اکتشافات معدنی / شتاب در استخراج معا‌دن "سرب، روی، آهن، مس، منگنز و کرومیت" ۷ دعای عرفه و نماز عید قربان در یک شهرستان استان اصفهان برگزار می‌شود ۸ لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم دعای عرفه حرم مطهر رضوی + فیلم مهمترین اخبار استانها خودکفایی ایران در زمینه طراحی و ساخت پروژه‌های مترویی/کلنگ خط ۳ مترو شیراز زمین زده شد لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم دعای عرفه حرم مطهر رضوی + فیلم معاون وزیر صمت: شاهد توسعه سرمایه‌گذاری در مناطق مختلف مازندران هستیم کرمان| بیش از ۹۰۰ رأس دام در پویش "نذر قربانی به یاد سردار دل‌ها" جمع‌آوری شد مهمترین اخبار تسنیم رئیس جمهور: در حال عبور از پیک کرونا هستیم گفتگوی اختصاصی| سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر: اگر زندانیان ما آزاد نشوند مذاکره نمی‌کنیم خودکفایی ایران در زمینه طراحی و ساخت پروژه‌های مترویی/کلنگ خط ۳ مترو شیراز زمین زده شد رهبر معظم انقلاب فردا با مردم سخن خواهند گفت وزارت خارجه ایران خواستار آتش‌بس دائمی در افغانستان شد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس کل دادگستری مازندران رعایت پروتکل های بهداشتی دستگاه های اجرایی اراضی ملی و طبیعی شورای حفظ حقوق املاک دولتی دعای عرفه رفع تصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۳۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از هزار و ۲۰۰ سندمالکیت‌زراعی در اشنویه صادر شد

سیدعلی ترابی فرماندار اشنویه در نشست شورای حفاظت از حقوق بیت‌المال با موضوع تثبیت اراضی‌کشاورزی، گفت: پارسال هزار و ۲۴۰ سندمالکیت‌زراعی در این شهرستان صادر شده است.

وی افزود: در این مدت ۳ هزار و ۷۸ پرونده ثبت و ۲ هزار و ۱۵۰ رأی هیئت قانون صادر شده که منجر به صدور هزار و ۲۴۰ سندمالکیت شده است.

ترابی بر اهمیت و اولویت صدور اسناد اراضی‌کشاورزی تأکید کرد و تعامل بیشتر اداره‌های جهادکشاورزی و ثبت شهرستان را برای تسریع در فرآیند صدور اسناد خواستار شد.

وی با اشاره به رفع موانع سنددارکردن اراضی‌کشاورزی به‌منظور ترغیب و تشویق کشاورزان برای دریافت سندرسمی، به تسریع در تشکیل پرونده، حذف هزینه‌های زائد و تسریع در پاسخ به استعلامات معموله تأکید نمود.

اقبال‌جو دادستان عمومی و انقلاب اشنویه هم در این جلسه توجه به حقوق‌بیت‌المال را از اولویت‌های اساسی عنوان کرد و گفت: باید مدیران و مسئولان از حقوق‌بیت‌المال صیانت کنند.

در این جلسه بخشداران مرکزی و نالوس، رؤسای جهادکشاورزی، ثبت اسناد و شورا‌های اسلامی و دهیاران نیز گزارشی از اقدامات صورت گرفته و موانع و مشکلات موجود در فرآیندکاری صدور اسنادکشاورزی را مطرح کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف اراضی دولتی کرمان
  • بیش از هزار و ۲۰۰ سندمالکیت‌زراعی در اشنویه صادر شد
  • صدور اسناد مالکیت جزایر استان بوشهر تسریع می‌شود
  • رفع تصرف ۴ هزار مترمربع از اراضی ملی سوادکوه
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری
  • آزادسازی ۳۰ هکتار از اراضی ملی در تهران در فروردین
  • ۳۰ هکتار از راضی ملی و دولتی در فروردین رفع تصرف شد
  • ۸۰ درصد از اراضی موقوفه تثبیت و مستند سازی شده است