Web Analytics Made Easy - Statcounter

تابش گفت: نرخ فروش مصرف کننده برای هر پاکت سیمان خاکستری حداکثر ۱۷.۵۰۰ تومان و برای هر تن سیمان فله ۲۹۰.۰۰۰ تومان است و هرگونه فروش سیمان بالاتر از سقف قیمت تعیین‌ شده توسط واحدهای تولیدی و توزیعی سیمان، تخلف محسوب گردیده و با متخلفین برخورد می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «عباس تابش» پیرو تصمیمات جلسه ششم مردادماه سال جاری در مجلس شورای اسلامی و به منظور تعیین قیمت فروش سیمان، امروز چهارشنبه 8 مردادماه 1399 در نشستی مشترک با انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان مقرر شد تا تحویل سیمان توسط واحدهای تولیدی منحصراً به عاملین توزیع رسمی و مطابق دستورالعمل مربوطه صورت پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان حساست های سیمان در صنعت ساختمان تصریح کرد: مطابق توافق اعضای جلسه برای تامین بهنگام سیمان مورد نیاز انبوه سازان، پروژه های عمرانی و سایر مصارف عمده، واحدهای تولیدی مکلف به تحویل بار به قیمت مصوب درب کارخانه به انبوه سازان، پروژه های عمرانی و سایر مصارف عمده با معرفی‌نامه رسمی می باشند و انجمن مکلف است با هماهنگی اعضا بر عاملین فروش نظارت نماید.

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: سازمان های صنعت، معدن و تجارت نسبت به نظارت جدی به عاملین توزیع سیمان اقدام و متخلفین برای ابطال عاملیت فروش و قطع تحویل سیمان به سازمان حمایت و انجمن مربوطه معرفی خواهند شد.

تابش تأکید کرد: انجمن موظف است با هماهنگی تولید کنندگان در صورت مشاهده تخلف عاملان یا پس از اعلام سازمان حمایت برای ابطال عاملیت اقدام نماید.

شایان ذکر است، سیمان مشمول اعلام موجودی و الزام به ثبت در سامانه جامع انبار توسط کلیه واحدای تولیدی، توزیعی و خریداران عمده (انبوه سازان) می باشد و این بنگاهها بایستی فرآیند تولید، توزیع و انبارش انواع سیمان را از طریق سامانه مذکور ثبت نمایند.

با توجه به مصوبات این جلسه، انجمن بر کلیه اعضای خود و همچنین از طریق اعضا بر کلیه نمایندگی ها نظارت جدی معمول خواهد داشت. ضمناً نرخ فروش مصرف کننده برای هر پاکت سیمان خاکستری حداکثر 17.500 تومان و برای هر تن سیمان فله 290.000 تومان تعیین گردیده است. لذا فروش بالاتر از نرخ ها مذکور برای خرده فروشی ها تخلف محسوب و با متخلفین علاوه بر اعمال قانون تعزیری از طریق قطع سهمیه و ابطال مجوز نمایندگی برخورد می گردد.

مصوبات این جلسه به حاضرین برای برنامه ریزی و اقدام موثر، ابلاغ شده است./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: وزارت صنعت وزارت صنعت معدن و تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۴۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۹۵ هزار شغل در کشور تثبیت شد

به گزارش خبرنگار مهر، امیر حسین مدنی صبح پنجشنبه در جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد تولیدی استان سمنان با حضور رئیس جمهور در شهرک صنعتی سمنان، با بیان اینکه هشت هزار واحد راکد در کشور احیا شده است، گفت: ۱۹۵ هزار شغل در این زمینه تثبیت شده است.

وی افزود: ۲۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌های مردمی با احیای این واحدهای تولیدی در کشور، احیا شده است.

معاون رئیس جمهور همچنین به احیای ۲۰۱ واحد تولیدی راکد در استان سمنان اشاره کرد و گفت: چهار هزار و ۵۰۰ شغل در این استان تثبیت شده است.

‌مدنی حمایت از تولید را اولویت امسال دولت دانست و تاکید کرد: امیدواریم در سال جدید که مزین به شعار جهش تولید با مشارکت مردم است، کارنامه موفق تری را در راستای حمایت از تولیدی ارائه دهیم.

کد خبر 6081703

دیگر خبرها

  • سالانه ۳ هزار و ۵۰۰ تن قارچ‌خوراکی در آذربایجان‌غربی تولید می‌شود
  • عکس/ سفر رئیسی به سمنان
  • تعیین مجازات برای خرید و فروش سلاح در فضای مجازی
  • احیای ۱۰ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه مردم استان سمنان
  • ۱۹۵ هزار شغل در کشور تثبیت شد
  • محکومیت یک واحد عرضه کننده لاستیک خودرو به دلیل گرانفروشی
  • تازه‌ترین اوضاع شرکت‌های تولیدی صندوق‌ بازنشستگی صنعت نفت بررسی شد
  • دوره آشنایی با اصول و مبانی بازاریابی و فروش در حمل و نقل دریایی
  • برخورد قانونی با فروشندگان متخلف گوشت قرمز
  • با فروشندگان متخلف گوشت قرمز برخورد قانونی می‌شود