Web Analytics Made Easy - Statcounter

تشکیل گروه‌های جهادی و داوطلبانه با شدت یافتن شیوع بیماری کرونا در جای‌جای استان فارس همچون سطح کشور رخداد بزرگی بود که برای همیشه در تقویم تاریخ خواهد ماند.

سرویس اجتماعی خبرگزاری فارس؛ شیراز | در میان سیل مشکلاتی که این روزها بشر با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند، اعم از گرفتاری‌های مالی و اقتصادی، آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی، مشکلات و معضلات روحی و روانی و چند ماه اخیر هم با پیدا شدن سروکله کرونا و همه مسائلی که امید به زندگی را کم‌سو و زندگی را در تنگنا قرار می‌دهد، گاهی چیزهایی مشاهده می‌شود که همچون آبی بر آتش می‌ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خستگی را از جان می‌کاهد و روح را صیقل می‌بخشد. به دل‌ها آرامش می‌دهد و روزنه امید را باز نگه می‌دارد.

در جای‌جای کشور ما و به‌ویژه در گوشه و کنار استان فارس و شهر شیراز باوجود محرومیت‌ها و محدودیت‌ها قلب‌های مهربان و پاکی وجود دارند که محرومیت‌زدایی را سر‌لوحه کارشان قرار داده‌اند و بی‌ادعا به یاری هم‌وطنانشان در بحران‌ها می‌شتابند.

از ابتدای همه‌گیر شدن کرونا در کشورمان بدون شک فشارهای مختلف بیش‌ازپیش مردم را به ستوه آورد و روزگار را بر اقشار ضعیف و کم‌درآمد تنگ کرد. از دیگر‌ سو جامعه پزشکی و پرستاری و کلیه کادر درمان به لحاظ فشار و استرس در موقعیت شغلی‌شان، در تنگنا قرار گرفتند و دچار فشار‌های روحی و جسمی بسیار شدند.

در این میان عده‌ای داوطلبانه و برای کسب رضایت پروردگارشان از هر سو شتافتند و دست یاری هم‌وطنانشان را به گرمی فشردند و با تزریق امید در روح آن‌ها بار دیگر موجب تقویت روحیه‌شان شدند تا بار دیگر به همه ما یادآور شوند که انسانیت هنوز هم زنده است.

تشکیل گروه‌های جهادی و داوطلبانه با شدت یافتن شیوع بیماری کرونا در جای‌جای استان فارس همچون سطح کشور رخداد بزرگی بود که برای همیشه در تقویم تاریخ خواهد ماند.

دست‌های مهربانی که بدون هیچ چشم‌داشتی به حوزه‌های مختلف در بعد کمک به همنوع ورود کردند از کمک به کادر درمان و رساندن غذای گرم به آن‌ها تا دلجویی از خستگی‌های پزشکان و پرستاران، از شست‌و‌شو و تغسیل اموات کرونایی و انجام عملیات کفن‌و‌دفن آنها تا تهیه بسته‌های معیشتی برای اقشار آسیب‌پذیر جامعه، از راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک و بزرگ تولید ماسک و دستکش یکبار‌مصرف تا ضدعفونی معابر و خیابان‌ها و هزارن نوع کمکی که نشان می‌دهد مردم ما با انسانیت زنده‌اند. زمانی که همه جهادگران دعوت رهبرشان را لبیک گفتند و در رزمایش مؤمنانه سنگ تمام گذاشتند تا اندکی از آلام و دردها بکاهند و خنکای نسیمی بر گرمای جان‌سوز تابستان باشند.

در میان همه گروه‌های جهادی که در استان فارس فعالیت می‌کنند اقشار مختلف مردم حضور دارند از بانوان پیر و جوان گرفته تا طلبه‌ها، دانشجویان و بسیجیان.

گروه جهادی مهدیار با حضور ۷۰ دانش‌آموز بیش از پنج ماه است که در راستای کمک‌رسانی به محرومان گام‌های بزرگی برداشته‌ است، دانش‌آموزانی که نشان می‌کند تا چه میزان می‌توان به نسل آینده این مرزوبوم اعتماد کرد و امیدوار بود

در این میان، گروه جهادی مهدیار با حضور ۷۰ دانش‌آموز بیش از پنج ماه است که در راستای کمک‌رسانی به محرومان گام‌های بزرگی برداشته‌ است. دانش‌آموزانی که نشان می‌کند تا چه میزان می‌توان به نسل آینده این مرزوبوم اعتماد کرد و امیدوار بود.

افشین رضایی، مسئول این گروه جهادی از سم‌پاشی محله‌ها و کوچه‌های استحفاظی این گروه با آغاز گسترش کرونا خبر داد.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه از ابتدای اسفندماه تاکنون این گروه ۷۰ نفری متشکل از دانش‌آموزان در پایه‌های مختلف تحصیلی اقدام به فعالیت‌هایی در قالب کمک‌های جهادی کرده‌اند، گفت: ضدعفونی معابر و خیابان‌ها، اهدای ۱۲ هزار بسته بهداشتی به کلیه منازل حوزه استحفاظی، تولید دستکش یک‌بارمصرف، توزیع ۱۶۰۰ بسته معیشتی برای نیازمندان، پرداخت بیش از ۱۲ میلیون تومان کمک جهت هزینه درمان بیماران نیازمند، پرداخت پنج میلیون تومان کمک به تعمیر چند منزل متعلق به افراد محروم و آسیب‌پذیر ازجمله اقداماتی است که توسط این گروه انجام‌شده است.

دقیق که می‌شویم می‌بینیم این دستگیری‌ها چقدر زیباست، دست‌های کوچکی که وقتی یکدیگر را می‌فشارند بزرگ می‌شوند و دست‌گیری می‌کنند.

دست‌هایی که وقتی به هم متصل می‌شوند، نتیجه‌اش می‌شود بیش از یک ماه تهیه غذا و لباس گرم برای کارتن‌خواب‌ها، می‌شود تعمیر منزل فقرا، می‌شود حضور در روستاها و فشردن دست نیازمندان. کمک‌های کوچکی که وقتی کنار هم قرار داده می‌شود گره‌های بزرگی می‌گشاید.

راه‌اندازی یک کارگاه ساخت ماسک توسط گروهی از بانوان شیرازی که عمدتاً هم قشر جوان هستند، نمونه دیگری از کمک‌های انسان‌دوستانه است، ۷۰ نفر بانویی که گرد هم آمدند و با تولید ماسک تلاش کردند تا با کار بزرگشان گوشه کوچکی از این صحنه گسترده باشند.

تهیه آش نذری برای افطار نیازمندان در ماه مبارک رمضان و توزیع گوشت میان محله‌های فقیرنشین در کنار تولید ماسک و دستکش بهداشتی ازجمله اقدامات گروه جهادی ابوالفضل(ع) است که فاطمه امیریان به‌عنوان سرپرست این گروه عنوان می‌کند.

وی ضمن اشاره به شوق‌وذوق وصف‌ناپذیر بانوان جوانی که با وی کار‌ می‌کنند، به خبرگزاری فارس گفت: در طول این مدت ۶۰ هزار عدد ماسک را تولید کردیم و در اختیار مردم قراردادیم، اکنون نیز اما ده پخت شش هزار پرس غذای گرم برای نیازمندان هم‌زمان با عید سعید غدیر خم هستیم.

امیریان با اشاره به اینکه این گروه دست از تلاش در جهت یاری‌رساندن به مردم محروم برنخواهد داشت، افزود: پس‌ازآن آماده می‌شویم تا در هنگام اربعین با راه‌اندازی موکب حضرت ابوالفضل (ع) در کربلا یاری‌رسان کوچکی به زوار ائمه بزرگوارمان باشیم.

یکی دیگر از جذابیت‌های گروه‌های جهادی تهیه عرقیات و آبمیوه‌های طبیعی برای بیمارستان‌های درگیر کرونا در شیراز است.

وحیدرضا نصیری، جوان دیگری است که مسئولیت این کار را در ۷۰ روز بر عهده داشته است.

وی با اشاره به درخواست دوباره بیمارستان‌های علی‌اصغر، نمازی، سعدی و چمران جهت تهیه آبمیوه، گفت: از ابتدای شیوع کرونا با آب‌میوه‌گیری فعالیت خود را آغاز کردیم و برای کادر درمان و بیماران آبمیوه‌های طبیعی را آماده و ارسال کردیم و اکنون نیز دوباره درخواست‌هایی از بیمارستان‌های یادشده داریم که در این راستا فعالیت را از سر خواهیم گرفت.

وی که عضوی از تشکل علمدار جهاد است از به هم پیوستن ۸۰ گروه جهادی و همکاری باهم در جهت خدمت‌رسانی به مردم استان فارس در ابعاد مختلف یادکرد.

نصیری از توزیع چند هزار بسته معیشتی میان اقشار ضعیف به‌ویژه در حاشیه شهر شیراز یادکرد و از تأمین مسکن برای خانواده‌ای که توسط صاحب‌خانه به دلیل عدم توانایی در پرداخت اجاره‌بها راهی کوچه و خیابان شده‌اند، خبر داد!

در میان همه این خدمات شاید کمتر کسی پیدا شود که نوعی خدمت را برگزیند که با اموات در ارتباط باشد.

اما اینجا در همین شیراز خودمان جوانانی هستند که خالصانه با پذیرفتن این مسئولیت بزرگ، جان خود را به خطر انداخته و برای اجساد اموات کرونایی احترام قائل می‌شوند و اجساد را طبق موازین شرعی تغسیل می‌دهند، نماز میت می‌خوانند و کفن‌ودفن می‌کنند

اما اینجا در همین شیراز خودمان جوانانی هستند که خالصانه با پذیرفتن این مسئولیت بزرگ، جان خود را به خطر انداخته و برای اجساد اموات کرونایی احترام قائل می‌شوند و اجساد را طبق موازین شرعی تغسیل می‌دهند، نماز میت می‌خوانند و کفن‌ودفن می‌کنند.

گروه جهادی شهید مسرور متشکل از جوانان طلبه‌ای است که این اقدام را وظیفه شرعی خود می‌دانند و با جان‌ودل نسبت به انجام آن اقدام می‌کنند.

آری، شاید وقتی از کمک و خدمت سخن به میان می‌آید نقش گروه‌های بزرگ و نهادها و خیرین توانمند با پشتوانه‌های مالی قوی به ذهن متبادر شود؛ اما امروز به‌راحتی شاهد اقداماتی از سوی افرادی هستیم که با سن و سال کم اما با اراده‌ای آهنین، مخلص و بی‌ادعا بدون داشتن امکانات و تریبون خاصی و بی‌سروصدا در راهی بزرگ گام برداشته‌اند. جوانانی از این مرزوبوم که در زمان جنگ راهی جبهه‌ها شدند و امروز هم این‌گونه امتحان پس دادند و خود را ثابت کردند.

این‌ها نمونه‌های کوچکی از اقدامات بزرگی است که از قلب‌های بزرگ‌تر برخاسته و نشان می‌دهد عشق و نوع‌دوستی و انسانیت هنوز در جامعه غلیان دارد و هستند افرادی که اجازه ندهند چراغ خانه محرومان به سوسو بیفتد.

آری، این‌ها همان جوانان بی‌ادعایی هستند که دعوت رهبرشان را لبیک می‌گویند و سرباز گونه در رکاب امام زمانشان گام برمی‌دارند تا ثابت کنند به عمل کار برآید...

انتهای پیام/ م

منبع: فارس

کلیدواژه: افشین رضایی فارس گروه های جهادی استان فارس گروه جهادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۴۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل شورا‌های جوان‌سازی در روستا‌های فارس

حامد رستمی رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب در حوزه اجرای سیاست‌های افزایش جمعیت را حکیمانه و راهگشا دانست و گفت: تحکیم بنیان خانواده و فرزندآوری از پیش نیاز‌های توسعه پایدار است.

او بیان کرد: اجرای سیاست‌های افزایش جمعیت در روستا‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و دولت تمامی توان خود را در این زمینه به کار می‌گیرد.

رستمی افزود: شورای جوان‌سازی در روستا‌ها به صورت هدفمند به فعالیت می‌پردازد و استاندار مردمی فارس تاکید ویژه‌ای بر اجرای موثر آن دارد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری فارس اظهار کرد: فرهنگ‌سازی در راستای تشکیل خانواده و فرزندآوری به همراه تحکیم بنیان خانواده از راهکار‌های عملیاتی در راستای اجرای سیاست‌های جمعیتی هستند.

رستمی از ظرفیت‌های روستایی به عنوان موتور محرک تولید یاد کرد و افزود: روستا‌های استان پهناور فارس پرچمدار تولید در ایران اسلامی هستند و تحقق شعار سال با هم‌افزایی روستانشینان ممکن خواهد بود.

او اظهاری امیدواری کرد: اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در روستا‌ها به مهاجرت معکوس منجر شده و با ارتقای کیفیت زندگی روستانشینان شاهد افزایش جمعیت روستایی و بالندگی کشور در عرصه تولید باشیم.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری فارس یادآور شد: تشکیل شورای جوان‌سازی در روستا‌ها با مدیریت دهیاری، اعضا فرمانده پایگاه‌های مقاومت، خانه‌های بهداشت و معتمدین محلی صورت می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • تشکیل شورا‌های جوان‌سازی در روستا‌های فارس
  • تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری فارس
  • محرومیت‌زدایی در حوزه آب شرب از سیاست‌های وزارت نیرو است
  • گروه جهادی نجوا در سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد
  • سالروز وفات حضرت عبدالعظیم در تقویم ۱۴۰۳ چه روزی است؟
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام
  • توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق سیل زده جنوب
  • مستند ستاره دنباله دار؛ روایت حضور جهادگران اصفهانی در بزنوید لرستان +فیلم
  • ویزیت رایگان اردو‌های جهادی در مناطق محروم روستایی بخش کوهسار سلماس 
  • افتتاح ۱۱۷ طرحِ محرومیت زدایی در بم