Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - رئیس هیات مدیره بورس کالا گفت:شرکت‌های سرمایه گذار استانی تا پایان مرداد ماه به طور کامل در بورس عرضه می‌شود.
به گزارش خبرگزاری آریا ، شاهین چراغی رئیس هیات مدیره بورس کالا در خصوص زمان بازگشایی نماد ها‌ی شرکت‌های سرمایه گذاری استانی در بورس گفت: این شرکت‌ها در اصل متعلق به افرادی است که روش مدیریت غیر مستقیم را انتخاب کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود:آیین نامه این شرکت‌ها در روز شنبه( 4 مرداد 99) توسط شورای عالی بورس تصویب شد.
رئیس هیات مدیره بورس کالا گفت: حجم دارایی این شرکت‌ها تفکیک شده است، به گونه‌ای که این شرکت‌ها هم اکنون در بورس حضور دارند، اما باید پرتفوی سهام داران نیز به این شرکت ها انتقال پیدا کند و افزایش سرمایه ها به ثبت برسد، البته نباید از این مسئله غافل شد که نماد این شرکت‌ها قطع به یقین تا پایان مرداد ماه به طور کامل در بورس بازگشایی خواهند شد.
رئیس هیات مدیره بورس کالا تصریح کرد: هر شرکت سرمایه گذاری استانی در بورس یک نماد خواهد داشت به گونه‌ای که افراد می‌توانند سهام خود را در این نمادها خرید و فروش کنند؛ و باید به این مسئله اشاره کرد که قرار است 60 درصد از پرتفوی سهام این شرکت‌ها در بورس مورد معامله قرار بگیرد.
چراغی اظهار کرد: حسن شرکت‌های سرمایه گذاری استانی در اصل به مجموع سهامی بازمی گردد که آن‌ها در دست دارند به علت آنکه مجموع سهام این شرکت ها بلوکی است بیش از ارزش سهامی است که مردم عادی دارند؛ خرید و فروش سهام به روش غیر مستقیم نیز خطر ریسکش کمتر از روش مستقیم است که یکی از علل اصلی آن را می‌توان تجمیع سهام‌های متعدد در دست شرکت‌های سرمایه گذاری استانی دانست.
به گزارش باشگاه خبرنگاران ،او در پایان اظهار کرد: امیدواریم که شاهد استقبال خوبی از سهام شرکت‌های سرمایه گذار استانی از جانب عموم جامعه باشیم؛ و اینکه مردم باید قدر ارزش دارایی‌های سهام عدالت خود را بدانند و تا زمانی که به آن احتیاج پیدا نکرده اند بهتر است آن را نفروشند.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سرمایه گذاری استانی شرکت های سرمایه شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۴۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو اثر مهم عرضه در بورس کالا برای طلای سرخ

مهدی بیات‌منش اظهار داشت: با عرضه زعفران در بورس کالا به سبب قاعده‌های پذیرش این محصول به شکل مستقیم به افزایش کیفیت این محصول کمک می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وی افزود: عرضه زعفران در بورس کالا دارای مزیت‌های مختلفی است که این مزیت‌ها از چندین جهت به سود مصرف کننده نهایی و تولید کننده خواهد بود.

این کارشناس حوزه بورس کالا گفت: اولین مزیت عرضه زعفران در بورس کالا بحث شفافیت است به سبب ساختار داده‌محوری بورس کالا تمام اطلاعات در یک بستر شفاف وجود دارد مورد بعدی حذف واسطه هاست همواره بسیاری از کشاورزان از وجود دلالان بر سر زمین ناراضی بودند، اما بستری هم برای عرضه وجود نداشت با فراهم شدن امکان عرضه در بورس کالا حالا کشاورزان می‌توانند بدون هیچ واسطه‌ای به شکل مستقیم محصول خود را به تمام دنیا بدون هیچ گونه محدودیت جغرافیایی به دست مصرف‌کننده و متقاضیان برسانند.

او همچنین می‌گوید: موضوع دیگر بحث کشف نرخ در بورس کالا است بر اساس عرضه و تقاضا این کشف نرخ شکل می‌گیرد که این هم به شکل شفاف و بدون هیچگونه رقابت ناسالم است و همین روند هم اطمینان خاطر مناسبی را برای کشاورزان فراهم می‌کند. همچنین با عرضه زعفران دیگر امنیت فیزیکی هم تامین خواهد شد و کشاورزان مجبور به نگهداری محصول خود در خانه یا سردخانه‌های غیر استاندارد نخواهند بود.

بیات‌منش در ادامه اظهار کرد: اما بورس کالا چگونه به افزایش کیفیت کمک خواهد کرد؟ انبار‌های بورس کالا هر نوع کیفیت زعفرانی را پذیرش نمی‌کنند و تمام محصولات قبل از پذیرش کیفیت سنجی می‌شوند حالا کشاورزان برای این که محصول خود در بورس کالا پذیرش شود مجبور است کیفیت محصول خود ارتقاء و با کیفیت بورس کالا تطبیق دهد که این در مجموع کمک به افزایش کیفیت نهایی خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • اینجا از هر ۱۰ سرمایه، ۹ تا بر باد می‌رود
  • ۱۶۱ میلیارد تومان نقدینگی به بازار سهام تزریق شد
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • دو اثر مهم عرضه در بورس کالا برای طلای سرخ
  • بورس سبزپوش شد؛ رشد مناسب بازار در هفته اول اردیبهشت
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • افت بازار سرمایه پس از ۴ روز رشد
  • کاهش بیش از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ فاز اصلاحی شاخص شروع شد؟
  • اولین عرضه خودرو در بورس کالا در سال ۱۴۰۳