Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@11:52:04 GMT

پایان یک حادثه تلخ؛ آغاز شیرین چند زندگی

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۰۵۰۸۷

پایان یک حادثه تلخ؛ آغاز شیرین چند زندگی

اهدای اعضای بدن پسر 15ساله پاسارگادی ، چند انسان را به زندگی امیدوار کرد.

سرویس شهرستان‌های خبرگزاری فارس از پاسارگاد| بخشش همیشه زیباست و حس خوبی به انسان می‌دهد اما اگر بخواهی اعضای بدن یکی از عزیزانت را که تا آن لحظه نمی توانستی ببینی حتی خار به پایش رفته و حالا دچار مرگ مغزی شده، ببخشی باید بیش از حد بزرگوار و بخشنده باشی که این بخشندگی در تصمیم زندگی‌بخش یک خانواده ی فهیم پاسارگادی به زیباترین شکل جلوه گر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خانواده به این باور رسیدند که  اهدای عضو، کاشتن هشت نهال امید و زندگی در تن هشت انسان است.

خانواده استقلال، ایثار و  بخشش را معنی کردند

هدیه دادن یک رسم زیباست که انرژی مثبتی را به فرد هدیه گیرنده منتقل می‌کند. اما چه هدیه‌ای می‌تواند بالاتر و گران‌بهاتر از این باشد که به دیگران جان دوباره هدیه داده شود.

پس از تأیید گروه پزشکی مبنی بر مرگ مغزی محمدرضا استقلال، خانواده این نوجوان ۱۵ساله در یک اقدام شایسته و خداپسندانه با اهدای اعضای بدن فرزندشان موافقت کردند تا جان چند انسان نیازمند پیوند اعضا را نجات دهند.

عموی محمدرضا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس با بیان اینکه محمدرضا در بین خانواده از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بود و اعضای خانواده وابستگی شدیدی به او داشتند، افزود: با شنیدن خبر این حادثه خود را به بیمارستان رساندیم و به دلیل شدت آسیب دیدگی از ناحیه سر اکثر پزشکان اعتقاد داشتند شانس بهبود محمدرضا بسیار کم است.

وی ادامه داد: در آن شرایط ناامید نشدیم و درخواست کردیم برای نجات جانش از تمام ظرفیتها استفاده شود، در همین حال مادر محمدرضا و اقوام دست به دعا و نیایش برداشتند تا شاید معجزه‌ای محمدرضای عزیزمان را دوباره به ما برگرداند همچنین همشهریان عزیز به خانواده لطف داشتند و در شبکه‌های مجازی برای سلامتی محمدرضا درخواست دعا می کردند تا شاید گشایشی شود اما سرنوشت به گونه‌ای دیگر رقم خورد تا با ورق خوردن صفحه آخر عمر عزیزمان، زندگی چند انسان دیگر نجات پیدا کند.

 استقلال با بیان اینکه درک لحظه تصمیم‌گیری اهدا عضو برای هیچ خانواده‌ای قابل فهم نیست مگر اینکه در این شرایط سخت قرار گرفته باشند، گفت: پزشکان کاملا قطع امید کرده بودند و طی صحبت هایی که داشتیم گفتند لحظه به لحظه تخریب مغز بیشتر می شود و باید تصمیم بزرگی بگیرید، پدر محمدرضا موافقت کرد تا اعضای بدن فرزندش جان چند نیازمند را نجات دهد اما مادرش مخالفت کرد و اصرار داشت تا لحظه ای که قلب جگرگوشه اش می تپد برای برگشتن او انتظار می کشد، مادر است دیگر...

وی افزود: واقعا لحظات سختی بود، شرایط را کاملا برای مادرش توضیح دادیم و این نکته را تاکید کردیم که اگر این ایثار انجام شود جان چندین انسان که چشم انتظار پیوند اعضا هستند نجات خواهد یافت بنابراین کانون چندین خانواده دوباره گرم خواهد شد و قطعا روح محمدرضا آرامش ابدی خواهد داشت. در نهایت مادر محمدرضا پذیرفت این اتفاق سخت و دردناک با نجات جان چندین انسان پایان شیرینی داشته باشد و چندین خانواده داغ از دست دادن عزیزانشان را تجربه نکنند.

تندتر شدن نبض اهدای عضو با فرهنگ‌سازی

 اهدای عضو یعنی اهدای زندگی و حق نفس کشیدن به بیمارانی که هر لحظه را با رنج و درد اما امید به بخشندگی و انسان دوستی هم‌وطنانشان سپری می کنند و این خود بیانگر اهمیت ویژه این عمل انسانی است.

فرهنگ اهدای عضو فرهنگی بس زیبا و مثال حقیقی انسان‌دوستی است که نیازمند تلاش بیشتر برای تندتر شدن نبض این ایثار ماندگار هستیم. ما همواره فرهنگ سازی در مسائل مختلف اجتماعی را رسالت خود دانسته و برای رسیدن به این مهم تلاش داشته است.

۲۶۰۰۰ نفر هموطن بیمار، در انتظار پیوند

اعضا اگر تعداد اهدای عضو در کشور به حد قابل قبولی برسد امید است هیچ بیماری در لیست انتظار پیوند باقی نماند و اعضای افراد مرگ مغزی نیز بدون استفاده زیر خاک نرود و از سوی دیگر هیچ انسانی دیگر مجبور نخواهد بود که یکی از کلیه‌هایش را اهدا کند.

اهدای عضو یک حرکت خداپسندانه و عشق به هم نوع است. در سوره مباره مائده آیه ۳۲ امده است: هر که نفسی را حیات بخشد مانند آن است که همه مردم را حیات بخشیده است.

پس چه آغازی زیباتر از این می تواند باشد که فرد پس از مرگ با اهدای اعضای خویش، سبب‌ساز نجات و ارتقای سلامتی دیگران باشد.

انتهای پیام/ س

منبع: فارس

کلیدواژه: انسان خانواده مرگ مغزی استقلال پاسارگاد اعضای بدن اهدای عضو جان چند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۵۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوی مرگ مغزی به هفت بیمار زندگی دوباره بخشید

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در یکهزار و چهارصد و هشتاد مین عمل اهدای عضو از اهدا کننده مرگ مغزی؛ ثریا احسان نیا ۳۸ ساله که از بیمارستان واسعی سبزوار به واحد فراهم آوری اعضای پیوندی در مرکز پیوند اعضای دانشگاه مشهد معرفی شد، پس از دریافت رضایت از خانواده اش، در بیمارستان منتصریه تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

دکتر ابراهیم خالقی افزود: کلیه‌های زنده یاد ثریا احسان نیا در بیمارستان منتصریه به خانم ۴۳ ساله ساکن نیشابور و آقای ۳۸ ساله از مشهد که سال‌ها از نارسایی کلیه رنج میبردند و با دیالیز تحت درمان بودند به صورت رایگان اهدا و پیوند شد.

وی گفت: کبد مرحومه ثریا احسان نیا در بیمارستان منتصریه به آقای ۳۶ ساله ساکن مشهد که سال‌ها از بیماری کبدی رنج می‌برد؛ پیوند شد.

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: همچنین قلب زنده یاد ثریا احسان نیا در بیمارستان امام رضا (ع) به آقای ۵۰ ساله ساکن سیرجان که از نارسایی قلبی رنج می‌برد با موفقیت در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد پیوند شد.

دکتر خالقی افزود: قرنیه‌های مرحومه ثریا احسان نیا برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست ایشان برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد ارسال شد.

دیگر خبرها

  • وعده داغ و جذاب محمدرضا زنوزی؛ سرمربی خارجی و بازیکنان بزرگ می گیریم!
  • نمره قبولی مدیریت بحران سیل
  • پرداخت ۹۶ فقره تسهیلات برای درمان زوج‌های نابارور
  • دولت نجات ملی یمن : ما مشکوک هستیم که اعضای موساد از طریق یک پرواز، وارد بندر المخا شدند
  • اهدای ۵۰۰ جلد کتاب با‌ارزش به کتابخانه‌های عمومی بوشهر
  • (عکس) حضور محمدرضا گلزار در تبلیغات یک خودرو
  • بانوی مرگ مغزی به هفت بیمار زندگی دوباره بخشید
  • اهدای ۱۲۶۴ سری جهیزیه به نوعروسان کمیته امداد خراسان جنوبی
  • آمار پایین اهدای عضو در کشور
  • متن غم‌انگیز پدر رضا داودنژاد؛ «غیر تسلیم و رضا کو چاره‌ای؟»