Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیم سایپا این هفته میزبان ماشین سازی است.

در چارچوب رقابت های هفته بیست و هفتم مسابقات لیگ برتر فوتبال کشور، تیم های سایپا و ماشین سازی تبریز به مصاف هم می روند.

اطلاعات بازی

هفته بیست و هفتم لیگ برتر؛ جام خلیج فارس
سایپا - ماشین سازی
جمعه 10 مرداد 1399 ساعت 20:45
تهران - ورزشگاه شهید دستگردی / داوران: محمدحسین زاهدی فر، جلیل شعرانی، حسین مرادی، کیوان علی محمدی / ناظر داوری: اسماعیل صفیری

ورزشگاه شهید دستگردی تهران پیش بازی و وضعیت دو تیم

تیم فوتبال سایپا با 24 امتیاز در رتبه چهاردهم جدول مسابقات قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم ابراهیم صادقی فصل بدی را سپری کرد و همین موضوع باعث شد تا آنها الان در پایین جدول باشند. در بازگشت فوتبال با وجود کرونا هم نتایج تیم سایپا تغییر زیادی نکردند و تنها چیزی که مشهود است، نتایج تساوی بیش از حد این تیم است. سایپا در 5 بازی اخیر خود به نتیجه مساوی دست پیدا کرده که با توجه به رقبایی هم که داشته شاید نتایج بدی نباشند. اکنون نارنجی پوشان در ورزشگاه خانگی میزبان ماشین سازی هستند و اگر می خواهند در لیگ بمانند، به شدت به 3 امتیاز این مسابقه نیاز دارند. قطعا ابراهیم صادقی در این بازی تیمش را برای پیروزی به میدان خواهد فرستاد که همین موضوع باعث می شود این بازی مقداری جذاب شود.

در سوی مقابل، تیم فوتبال ماشین سازی تبریز قرار دارد. ماشین سازی در حال حاضر با 27 امتیاز در رتبه دهم لیگ قرار دارد. تیم افاضلی در هفته های گذشته حواشی قابل توجهی داشته است که مهمترین آنها مبتلا شدن شخص هومن افاضلی به بیماری کرونا بود. ماشین سازی هم برای ماندن در لیگ نیاز دارد که در این بازی شکست نخورد و قطعا توشه یک امتیازی در برابر سایپا می تواند نتیجه خوبی باشد البته که بدون شک تفکر اصلی تیم ماشین سازی در این بازی هم متوقف کردن روند تساوی های سایپا و شکست این تیم است. بدون شک نبرد دو تیم پایین جدولی که برای بقا در لیگ می جنگند می تواند بیننده های زیادی را جذب این بازی کند.

جدال های اخیر سایپا و ماشین سازی سایپا - ماشین سازی

 

منبع: طرفداری

کلیدواژه: ماشین سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۵۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شغل نان و آب‌دار چراغ‌روشن‌کنی را چه کسانی عهده‌دار بودند؟

همشهری آنلاین- بهاره خسروی : در میان همه مشاغل مسنوخ شهر تهران زیر چتر مدرنیته شدن حرفه چراغ روشن‌کنی است. یک شغل جالب اما نان و آب‌دار برای پادویی و پسربچه‌های بود که وارد بازار کار می‌شدند. در واقع اگر کسی قصد وارد شدن به صنعت چراغ‌سازی را داشت باید از مرحله پادویی و چراغ‌روشن‌کنی شروع می‌کرد. یا به قولی دود چراغ می خورد تا به مرحله استادی می رسید.

قصه‌های خواندنی تهران را اینجا دنبال کنید

اما قصه این چراغ روشن کردن و پادویی آن که اغلب پسربچه‌های کوچک انجامش می‌دادند چه بود؟ معمولاً کاسبان برای جلب مشتری و حفظ امنیت محل کسب و کارشان در زمان تاریک شدن هوا چراغ‌های گازی بلندی را که میان مردم به زنبوری معروف بود، روشن می‌کردند.

وظیفه روشن کردن این چراغ‌ها در قبال دریافت انعام بر عهده پادوی مغازه چراغ‌سازی بود. ‌ این کار حتی باعث رقابت میان شاگردان قدیمی و جدید می‌شد، با این قاعده که هرکس چراغ بیشتر را روشن می‌کرد از کارفرما دستمزد چرب‌تری دریافت می‌کرد.

از طرفی، این ماجرا باعث می شد تا صاحب مغازه یا استادکار هم سفارش‌های بیشتری را از مردم بگیرد به نحوی امتیاز هم محسوب می شد. البته این روشن کردن چراغ‌های زنبوری فقط به چراغ زنبوری‌های کاسبان محدود نمی‌شد، چرا که مردم عادی هم در مراسم مختلف شادی، عزا، ایام محرم و صفر، اعیاد و... همین چراغ‌های زنبوری را کرایه می‌کردند برای چراغانی داخل حیاط و مقابل ورودی و باز همین شاگردها بودند که چراغ‌ها را روشن می‌کردند. همین ماجرا باعث افزایش سفارشات و ایجاد فضای رقابتی بیشتری هم میان کسبه چراغ‌سازی و شاگردان هم می‌شد.

البته تا پیش از اختراع چراغ گازی و مجهز شدن تیرهای چراغ‌برق به سیستم روشنایی، افرادی هم بودند که شب‌ها فانوس یا چراغ‌های دستی را با کمک چوبی بر شانه آویزان می‌کردند و جلوتر از بقیه برای نشان دادن مسیر و روشن نگه داشتن خیابان و کوچه در شب حرکت می‌کردند.

کد خبر 844605 برچسب‌ها مشاغل هویت شهری تهران

دیگر خبرها

  • شغل نان و آب‌دار چراغ‌روشن‌کنی را چه کسانی عهده‌دار بودند؟
  • وعده شناسایی و رفع موانع واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا
  • تساوی مس کرمان و شهرراز شیرازدر فوتبال دسته یک
  • نگاه‌ها به بازی لغو شده: همه لیگ تکرار می‌خواهند!
  • با اتفاقات پرماجرای هفته بیست و هشتم لیگ آزادگان
  • واکاوی پیروزی سپاهان مقابل ملوان؛ برد مهم
  • دورتموند ۱ - ۱ بایرلورکوزن/ روند شکست‌ناپذیری شاگردان آلونسو در ثانیه‌های پایانی حفظ شد+ فیلم
  • لیگ‌یک/ بازگشت شیرین شاگردان روانخواه در خانه
  • لیگ دسته اول| برد دراماتیک خیبر و تداوم روند نزولی چادرملو
  • لیگ‌یک/ پیروزی پر گل صدرنشین در بازی نفس‌گیر