Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، همزمان با عصر نهم ذی الحجه زائران و مجاوران دلتنگ صحرای عرفات سرزمین وحی به حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) پناه آورده و ثناگویان، دستان پرتمنای خود را به سوی آسمان بلند کردند و همخوانی دعای عرفه آن‌ها در این حرم مطهر طنین افکنده است.

مراسم معنوی دعای پر فیض عرفه حضرت سید الشهداء (ع) با نوای حاج مهدی سلحشور و حجت الاسلام سید محمد انجوی  آغاز شده است و تا نماز مغرب و عشا ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین دعای ملکوتی عرفه در ۴۵ بقعه متبرکه و حرم امامزادگان در استان فارس در حال برگزاری است.

عرفه یکی از روزهای سفارش شده خداست که در آن انسان با دعا و نیایش علاوه بر طلب عفو از خداوند متعال ارتباط خود را با معبودش بیشتر می‌کند، پیشوایان دینی و امامان معصوم (ع) با استفاده از موقعیت معنوی این روز، مردم را به راز و نیاز، تقویت و پیوند با سرچشمه کمالات الهی تشویق و ترغیب می‌کردند.

روز عرفه، ۹ ذی‌الحجه، یک روز پیش از عید قربان است، عرفه نزد مسلمانان از روزهای پرفضیلت سال محسوب می‌شود و در منابع روایی اعمالی برای آن برشمرده‌اند که با فضیلت‌ترین آنها دعا و استغفار است.

 زیارت امام حسین(ع) و خواندن دعای عرفه نیز در این روز بسیار سفارش شده است.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دعای عرفه حرم مطهر شاهچراغ بقاع متبرکه فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۵۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از سومین اثر شاعر غزلسرای هرمزگان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، مسئول اداره فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: این کتاب با نام "خط به خط چین دامنت شعر است " با حضور جمع کثیری از اصحاب قلم و اندیشه رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: رونمایی از عروسک‌های «دادا و کاکا» در هرمزگان

امیر غنی زاده افزود: این مجموعه ی شعر سومین کتاب از مسلم محبی است که با استقبال شعر دوستان و اهالی ادب و سخنوری قرار گرفت.

وی گفت: محبی ، جوان اهل رضوان فین است که هم اکنون مسئولیت انجمن ادبی شعر ودریای هرمزگان را بر عهده دارد.

دیگر خبرها

  • ثبت سومین سازش پرونده قتل در آذربایجان غربی
  • آوای خوش باران در بروجرد پیچید + فیلم
  • رونمایی از سومین اثر شاعر غزلسرای هرمزگان
  • کویت، سومین حریف تیم ملی فوتسال ایران
  • چرا در زمان خودتان لوکوموتیوی واگذار نکردید/ با کدام عملکردتان برای راه آهن نسخه می پیچید؟
  • کدام دعا نماز را باطل می‌کند؟
  • قاچاقی یکی از مداح ها را به آسایشگاه خودمان آوردیم /مرشد گفت مرد حسابی اگر تو روسیاه هستی چرا پای ما را وسط می کشی؟
  • روایت تسنیم از آنچه در نوای هزار‌ دف ‌پالنگان گذشت + فیلم
  • حواشی‌های قابل تأمل در نوای هزار دف پالنگان!
  • فیلم| طنین نوای هزار دف در کردستان