Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@01:38:45 GMT

آغاز مرحله دوم طرح کمک مومنانه در مازندران

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۰۵۷۵۳

آغاز مرحله دوم طرح کمک مومنانه در مازندران

سرهنگ سیاوش مسلمی روز پنج شنبه در بازدید از رزمایش کمک مومنانه شهرستان جویبار در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: مرحله دوم کمک مومنانه تحت عنوان احسان و تعاون برای کمک به نیازمندان و فقرا از امروز آغاز شده است.

وی با بیان اینکه مرحله دوم از طرح کمک مومنانه در سه بازده زمانی توزیع می‌شود گفت: در این مرحله که دهه امامت و ولایت است، ۹۴ هزار بسته معیشتی را میان فقرا و نیازمندان به مناسبت عید سعید قربان و عید سعید غدیر توزیع خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده سپاه کربلا مازندران شهرستان جویبار به عنوان نخستین منطقه آغاز مرحله دوم کمک مومنانه است افزود: امروز یکهزار و ۴۶۰ بسته معیشتی به صورت متمرکز که شامل مواد پروتئینی به مناسبت عید سعید قربان توزیع می‌شود.

فرمانده سپاه شهرستان جویبار نیز در مراسم امروز با اعلام اینکه در اثر ویروس کرونا بسیاری مشاغل و به ویژه نیازمندان تحت تاثیر قرار گرفتند، گفت: قرار است در سه مرحله زمانی عید سعید قربان تا غدیر، دهه اول محرم و دهه اول ماه سفر بسته های حمایتی تحویل خانواده های نیازمندان و جامعه هدف تقدیم شود.

سرهنگ مهرداد بابایی با بیان اینکه برای فعالیت مستمر جهت کمک به اقشار آسیب پذیر قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در سطح شهرستان با محوریت خیرین تشکیل شد افزود: امروز اولین مرحله توزیع کمک های مومنانه است که با کمک‌های خیرین شهرستان و دستگاه های عملیاتی انجام شد.

وی در پایان با اعلام اینکه درگام اول و در بخش متمرکز یکهزار و ۴۰۰ بسته معیشتی اماده تحویل است ،گفت: در بخش غیر متمرکز هم به صورت مردمی است نزدیک به ۲ هزار و ۷۰۰ بسته تحویل خانواده های نیازمند می شود.

همچنن طبق برنامه ریزی سپاه جویبار قرار است طی سه مرحله حدود  چهار هزار خانواده از بسته های معیشتی بهره مند شوند. 

با شیوع ویروس کرونا در مازندران از ابتدای اسفند ماه سال گذشته ، اقشار زیادی از خانواده ها با از دست دادن فرصت شغلی خود خسارت دیدند. طرح کمک مومنانه که به صورت سراسری در کشور از اردیبهشت ماه آغاز شد با تهیه بسته های معیشتی که عمدتا از سوی خیرین تهیه و تامین می شود سعی در حمایت اقشار آسیب پذیر دارد. 

براساس آمار هم اکنون یک هزار و  ۹۱۳ بیمار کرونایی در بیمارستان های ۲ دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل تحت درمان قرار دارند.

برچسب‌ها جویبار مازندران کمک های مردمی رزمايش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جویبار مازندران کمک های مردمی رزمايش جویبار مازندران کمک های مردمی رزمايش کمک مومنانه مرحله دوم عید سعید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۵۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام

به همت ستاد اجرایی فرمان امام ۳۵ هزار بسته معیشتی به کمک گروه‌های جهادی، بخشداران و دهیاران در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توزیع شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، در پی وقوع بارش‌های سیل آسا در جنوب استان سیستان و بلوچستان با دستور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، بیش از ۳۵ هزار بسته معیشتی به کمک گروه‌های جهادی، بخشداران و دهیاران در مناطق سیل زده توزیع شد.

محمدترکمانه مدیرعامل بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان امام با حضور در مناطق سیل زده در شهرستان‌های دشتیاری، کنارک و چابهار استان سیستان و بلوچستان گفت: توزیع بسته معیشتی به صورت روزانه از طریق مسیر‌های زمینی و هوایی به مناطق هدف در حال انجام است و بر اساس تاکید رئیس ستاد بعد از ارزیابی‌های دقیق و بررسی‌های میدانی توسط مسئولین استانی و گروه‌های مستقر در مناطق سیل زده بخشی از خسارت وارد شده به احشام و لوازم خانه، خانواده‌های محروم از طریق خریداری و تحویل احشام و لوازم خانه به این خانواده‌ها جبران خواهد شد.

همچنین به صورت مستمر آب معدنی در مناطق درگیر سیل توزیع می‌شود که در این میان حدود ۵۰ هزار بطری آب معدنی بزرگ در این مناطق توزیع شده است همچنین علاوه بر توزیع ۳ هزار پتو و ۸۰ رول موکت بیش از ۱۰ هزار غذای آماده و بیش از ۳۰ هزار پرس غذای گرم توسط قرارگاه مرکزی خدمت رسانی ستاد اجرایی فرمان امام ساماندهی و توزیع شده است.

گفتنی است وسایل مورد نیاز برای تخلیه آب از منازل خریداری شده و توسط گروه‌های جهادی در مناطق سیل زده کار تخلیه آب در حال انجام است و درحال حاضر اکنون بیش از ۴۰ گروه جهادی با مجموعه قرارگاه مرکزی خدمت رسانی ستاد اجرایی فرمان امام همکاری می‌کنند.

ترکمانه تاکید کرد: تا زمانی که این مناطق درگیر سیل باشند و مردم نیاز به کمک رسانی داشته باشند خدمات امدادرسانی ادامه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام
  • توزیع ۶۰ بسته‌ معیشتی در رشت
  • توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق سیل زده جنوب
  • توزیع بسته‌های معیشتی
  • ۲۴۱ بسته معیشتی هلال‌احمر بین نیازمندان شهرستان درمیان توزیع شد
  • توزیع ۲۴۱ بسته معیشتی هلال‌احمر بین نیازمندان شهرستان درمیان
  • توزیع ۲۴۱ بسته معیشتی بین خانواده های کم برخوردار
  • توزیع بسته‌های معیشتی بین خانواده‌های کم برخوردارصومعه سرایی
  • توزیع هزار بسته معیشتی بین نیازمندان بخش شیبکوه