Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-29@12:20:01 GMT

مشکلات روستاهای بخش مرکزی خوسف بررسی شد

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۰۵۸۱۷

مشکلات روستاهای بخش مرکزی خوسف بررسی شد

در دهگرشی نماینده مردم شهرستان های بیرجند، درمیان و خوسف در خانه ملت، فرماندار، مدیران استانی و شهرستانی مشکلات تعدادی از روستاهای بخش مرزی خوسف بررسی و برای رفع مشکلات وعده هایی داده شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف، نماینده مردم شهرستان های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، معاون فرماندار و مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان خوسف امروز(9 مرداد) از چهار روستای بخش مرکزی شهرستان بازدید و در خصوص مشکلات این روستاها از نزدیک با مردم بحث و گفتگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

روستای خِرم، اولین روستایی بود که مسئولان از آن بازدید کردند، به گفته فرماندار خوسف زیرساخت های این روستا مانند آب شرب و جاده سال گذشته تامین شده است ولی شورای این روستا ضمن گلایه از وضعیت ایمنی جاده روستا؛ گفت: آبنمای این جاده بر اثر سیل تخریب و نیاز به بازسازی دارد.

 

اهالی این روستا در خصوص تامین تابلو و علائم راهنمایی و رانندگی، احداث دیوار ساحلی در پشت قنات، واگذاری زمین برای ساخت و ساز، تامین تنور گازی، اینترنت، نصب دکل برای آنتن دهی تلویزیون درخواست هایی داشتند و از مسئولان خواستار رفع مشکلات شدند.

 

«محمد شفیعی»، فرماندار خوسف در جمع اهالی روستای خِرم با بیان اینکه آب خوردن و راه، مشکل اساسی این روستا بود که سال گذشته رفع شد و زیرساخت های گاز رسانی هم در حال انجام است، گفت: تنها سه روستای خرم، تجگ و مامیران خوسف اعتبار ملی داشتند که سال گذشته سعی شد مشکلات مردم رفع شود.

 

وی بیان کرد: تا آخر مردادماه جاری تابلو و علائم راهنمایی و رانندگی و سیمان لازم برای احداث دیوار ساحلی و مسجد و دو تنور گازی تامین می شود.

 

شورای این روستا در خصوص تسهیلات واحد پرورش شتر مرغ این روستا درخواست تقسیط و امهال تسهیلات را داشت که فرماندار خوسف با بیان اینکه کمیته امداد در شهرستان خوسف تاکنون بیش از 10 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی پرداخت کرده است، گفت: تاکنون تسهیلات27 طرح کشاورزی در ستاد تسهیل تولید برای امهال به بانک های عامل معرفی شده که طرح سرمایه گذار شتر مرغ روستای خرم هم معرفی خواهد شد.

 

در این روستای عشایر خیز، عشایر روستای خور و خرم درخواست تیغ زنی راه و مرتع بندی مرز سه قلعه و خور را هم داشتند که مقرر شد راه عشایر این روستا تا یک روز دیگر تیغ زنی شود.

 

روستای عشایری طوطی و شل آباد

«حسن ایاز»، دهیار روستای کلاته طوطی و شل آباد با بیان اینکه در کلاته طوطی 18 خانوار ساکن هستند، گفت: در این روستا 30 تا 40 دانش آموز داریم که به دلیل نبود زیرساخت های اینترنتی و تلویزیونی برای تحصیل با مشکل مواجه هستند.

 

دهیار کلاته طوطی با گلایه از اینکه در این روستا، حتی تلفن روستایی هم آنتن نمی دهد، ادامه داد: گاز کشی روستا انجام شده ولی هنوز علمک گاز نصب نشده است، گاز کشی روستا سبب شده تا ماشین های توزیع گاز مایع هم به روستا نیایند و مردم مشکل سوخت دارند.

 

لایه روبی قنوات، واگذاری قنوات نیروی هوایی، حمایت از طرح های پرورش شترمرغ و طرح توسعه مسجد این روستا از دیگر درخواست های اهالی این روستا بود که مسئولان استانی و شهرستانی قول پیگیری آن را دادند.

 

«رحمان محمودی»، معاون شرکت گاز خراسان جنوبی در این بازدید با بیان اینکه از مجموع چهار هزار روستا در سطح کشور و چهارصد روستا در سطح استان در حال گاز رسانی است، گفت: سال گذشته کم برخوردارترین شهرستان از نعمت گاز بعد نهبندان، شهرستان خوسف بود که با پیگیری های انجام شده تا پایان سال 99 تمام روستاهای خوسف گاز رسانی می شوند.

 

روستای خور

بهمدی، دهیار روستای خور هم در بازدید مسئولان از این روستا؛ خواستار تکمیل مرکز جامع سلامت این روستا شد و گفت: این روستا هنوز پزشک مستقر ندارد که مسئولان با توجه به فاصله زیاد تا شهر خوسف باید حل این مشکل را در اولویت قرار دهند.

 

دوبانده سازی جاده، ایجاد میدان در ورودی روستای خور و تامین ایمنی جاده، احداث سیل بند، لایه روب قنوات، تجهیز ساختمان آتش نشانی و تامین نیروی آن، تهیه سوخت و توزیع گاز مایع، تعویض لوله های فرسوده شبکه آبرسانی، توسعه روستای خور به شهر، استقرار پلیس راه، مرمت و بازسازی حمام و آب انبار قدیمی این روستا از درخواست های اهالی این روستا بود.

 

دهیار روستای خور با بیان اینکه روستای خور یک روستا نیست، بلکه منطقه تاریخی چند هزار ساله و دارای پتانسیل های و ذخایر معدنی، انرژی خورشیدی و قطب شتر داری شرق کشور است، گفت: این روستا دارای بالاترین شتر بیمه شده در کشور است.

 

وی در خصوص مراحل سخت فروش دام توسط عشایر و واگذاری زمین به افراد متقاضی گلایه مند بود و افزود: این روستا صد نفر متقاضی زمین هستند ولی واگذاری انجام نمی شود.

 

«محمد شفیعی»، فرماندار خوسف نیز جمع مردم روستای خور گفت: به مرکز جامع سلامت خور 300 میلیون تومان اعتبار تملک دارایی اختصاص یافته ولی با شیوع بیماری کرونا عملیات ساخت آن متوقف شده است.

 

فرماندار خوسف با اشاره به اینکه تنها روستایی که در خراسان جنوبی ثبت مشروط شده و ردیف اعتباری برای توسعه تراش سنگ های قیمتی از محل صندوق کارآفرینی امید دارد، خور است، گفت: کارگاه های تراش سنگ قیمتی خور باید فعال باشند.

 

وی گفت: دوبانده سازی جاده خور نیاز به اعتبارات ملی دارد که با اعتبارات محدود شهرستان امکان پذیر نیست، همچنین در روستاهای معدن قلعه زری، گل، ماژان و خور مشکل پزشک مستقر داریم.

 

شفیعی گفت: برای تامین گاز مایع روستائیان با استانداری مکاتبه شده است، همچنین طرح توسعه خور برای ارتقاء از چند سال پیش در وزارت کشور هست.

 

«حسین خسروی اسفزار» در جمع اهالی روستاهای خوسف با بیان اینکه از زمان برگزاری انتخابات تا کنون، پنج ماه؛ و از زمان آغاز به کار مجلس، دوماه گذشته است، گفت: هدف حضور در جمع مردم روستاها، عرض ادب و تشکر بابت حضور در انتخابات است، چراکه مردم ثابت کرده اند که انقلاب را با هیچ مقوله دیگری عوض نمی کنند.

 

نمانیده مردم شهرستان های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هرجا که دولت نیاز به حضور مردم داشته است، مردم کم نگذاشته اند؛ آبرو و عزت نمایندگان، رای مردم هست، لذا همه مدیران دلسوز مردم هستند ولی هر آنچه از توان مدیران بر می آید برای توسعه روستا انجام می شود.

 

 

 

پایان پیام/575

منبع: شبستان

کلیدواژه: خور فرماندار خوسف شهرستان خوسف بیرجند خراسان جنوبی فرماندار خوسف روستای خور سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۵۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب شرب روستاهای سیل‌زده لرستان وصل شده است

به گزارش خبرنگار مهر، سایر اکبریان امروز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها با اشاره به وقوع بارش‌های شدید چند روز گذشته، اظهار داشت: بارندگی‌های اخیر منجر به قطع آب سه روستای پل‌دختر، یک روستا کوهدشت و یک روستا دلفان شد که بلافاصله و با حضور نیروهای شرکت آبفا کمتر از ۲۴ ساعت آب این روستاها وصل شد.

وی به ورود دو سامانه بارشی قوی به استان در هفته اول فروردین‌ماه سال جاری اشاره کرد و گفت: باتوجه‌به تجربیات سیل گذشته تمهیدات لازم از جمله مدیریت بحران، حضور اکیپ امدادی و اتفاقات در شهرستان‌هایی که احتمال طغیان رودخانه در آنها وجود داشت، همچنین اعزام چند مدیر باتجربه ستاد به این شهرستان‌ها در بارندگی‌های اخیر با کمترین چالش مواجه بودیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان، تصریح کرد: با وجود میزان بارندگی‌ها در هیچ‌کدام از شهرها با قطعی آب مواجه نبودیم، در روستاها هم جز چند روستا خوشبختانه مشکل چندانی نداشتیم.

اکبریان، بیان کرد: البته بارندگی‌های به تأسیسات شرکت آب و فاضلاب خساراتی وارد کرد که کارشناسان در حال برآورد میزان خسارت‌ها هستند.

کد خبر 6064440

دیگر خبرها

  • آب شرب روستاهای سیل‌زده لرستان وصل شده است
  • استقبال گردشگران نوروزی از روستای نمونه گردشگری در نیر
  • پیشرفت ۴۵ درصدی طرح آبرسانی به ۲۴ روستای شهرستان فریدونشهر
  • تهدید سیل برای ۳ قنات در بخش مرکزی تفت
  • نشست همگرایی دستگاه‌های خدمات رسان در روستای آبدهگاه باشت
  • ایجاد مشاغل خانگی و طرح‌های تولیدی روستایی در اولویت دهیاران قرار گیرد
  • جشن سنتی "گم تلا" در روستای تاریخی استان یزد (+عکس)
  • برگزاری جشن هزار دف در روستای پالنگان
  • دورهمی با طعم دید و بازدید و رفع مشکلات خویشاوندی
  • بررسی مسائل و مشکلات روستای دریاس در بازدید مسئولان مهاباد