Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-19@15:38:27 GMT

آینده بازار طلا چطور پیش بینی می شود؟

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۰۶۲۷۰

آینده بازار طلا چطور پیش بینی می شود؟

به گزارش صدای ایران از فرارو، نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به اینکه افزایش قیمت جهانی طلا، نرخ‌ها در بازار داخل را باز هم صعودی می‌کند، بیان کرد: با توجه به قیمت دلار در بازار داخل که از ابتدای سال از کانال ۱۵ هزار تومان وارد ۲۰ هزار تومان و بالاتر شده و همچنین افزایش اونس جهانی، افزایش قیمت‌ها در بازار سکه و طلا اجتناب نا‌پذیر است، از سوی دیگر تقاضا نیز در چند وقت گذشته در بازار طلا و به خصوص سکه با رشد همراه بود، اما امروز به نظر می‌رسد خرید به منظور سرمایه‌گذاری در بازار اشباع شده، اما روند داد و ستد‌های عادی همچنان ادامه دارد و در این زمینه رکودی در بازار سکه و طلا وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



قیمت جهانی طلا چند صباحی است که مسیر افزایش قیمت در پیش گرفته و خیال پایین آمدن را نیز ندارد، شیوع کرونا در این رابطه مزید بر علت شد، تا این فلز گرانبها همچنان روند صعودی خود را ادامه دهد تا در قله تاریخی خود از لحاظ قیمتی یعنی کانال ۱۹۰۰ دلاری قرار داشته باشد.

در حال حاضر قیمت طلا برای افزایش قیمت دارای محرک‌های بسیاری است که مهم‌ترین آن‌ها بالا رفتن نرخ ابتلا به ویروس کرونا و نگرانی‌ها از کاهش نرخ بهره و همچنین افزایش تورم در آینده به دلیل چاپ پول و تزریق آن به بازار توسط بانک مرکزی آمریکا یعنی فدرال رزرو و در نهایت جنگ تجاری آمریکا و چین است.
  محمد کشتی‌آرای نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر  با اشاره به اینکه دو دلیل عمده برای افزایش تاریخی و رکورد شکن طلا در بازار‌های جهانی می‌توان عنوان کرد، گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا اقتصاد جهانی با چالش‌های بسیار زیادی همراه شده و اقتصاد بسیاری از کشور‌ها وارد رکود شده و تولید و اشتغال نیز با روند بسیار کاهشی همراه شده، در چنین وضعیتی رشد اقتصادی در بسیاری از اقتصاد‌های جهانی منفی بوده که این مسئله منجر به کاهش ارزش پول شده است.

وی افزود: طبعا زمانیکه ارزش ارزی مانند دلار رو به نزول برود، دارای‌های فیزیکی نظیر طلا ارزشمند خواهد شد و تقاضا برای خرید آن افزایش خواهد یافت، از ابتدای شیوع وسیع کرونا در جهان یعنی اسفندماه تاکنون که بیش از ۵ ماه می‌شود، طلا در کانال صعودی بلند مدت قرار گرفته، به طوریکه امروز بهای هر اونس طلا در بازار‌های جهانی به حدود ۱۹۷۰ دلار رسیده و اگر این وضعیت ادامه پیدا کند، به طور قطع در چند روز آینده، طلا وارد کانال ۲۰۰۰ دلاری خواهد شد که این مسئله، اتفاق تاریخی خواهد بود، چرا که تاکنون طلا به این سطح قیمتی دست نیافته بود.

کشتی‌آرای دلیل دوم افزایش قیمت جهانی طلا را جنگ اقتصادی و تجاری بین چین و آمریکا اعلام کرد و اظهار داشت: جهش حدود ۱۵۰ دلاری اونس در روز‌های اخیر به دلیل این درگیری‌های اقتصادی بین آمریکا و چین است، در این رابطه اگر نگاهی بیندازید به قیمت سهام شرکت‌ها در بورس آمریکا و سایر بورس‌های معتبر جهانی می‌بینید که قیمت‌ها با ریزش زیادی روبرو بوده، همواره در شرایطی که احتمال وقوع یک جنگ داده شده، طلا با افزایش قیمت روبرو بوده، حال این جنگ از نوع تجاری و اقتصادی است، در چنین فضایی بسیاری از سرمایه‌گذاران به بازار طلا هجوم می‌آورند تا سرمایه و دارایی خود را به طلا که یک گزینه امن و مطمئن است، تبدیل کنند تا از این رهگذر هیچگونه ریسکی را نیز متحمل نشوند.
 

نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به اینکه افزایش قیمت جهانی طلا، نرخ‌ها در بازار داخل را باز هم صعودی می‌کند، بیان کرد: با توجه به قیمت دلار در بازار داخل که از ابتدای سال از کانال ۱۵ هزار تومان وارد ۲۰ هزار تومان و بالاتر شده و همچنین افزایش اونس جهانی، افزایش قیمت‌ها در بازار سکه و طلا اجتناب نا‌پذیر است، از سوی دیگر تقاضا نیز در چند وقت گذشته در بازار طلا و به خصوص سکه با رشد همراه بود، اما امروز به نظر می‌رسد خرید به منظور سرمایه‌گذاری در بازار اشباع شده، اما روند داد و ستد‌های عادی همچنان ادامه دارد و در این زمینه رکودی در بازار سکه و طلا وجود ندارد.

وی همچنین با بیان اینکه تب خرید طلای آبشده و شکسته فروکش کرده است، اضافه کرد: در مقطعی با توجه به جوی که به راه افتاد، خرید برای طلای آبشده بسیار زیاد شد، به طوریکه بیشتر معاملات را به خود اختصاص داد، اما امروز تقاضا برای خرید طلای آبشده به مانند دو ماه گذشته نیست و این مسئله با افت زیادی روبرو بوده است، دلیل استقبال مردم نیز عدم پرداخت کارمزد و اُجرت بود، اما در کل خرید طلای آبشده به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود، چرا که اگر مردم در خرید خود مشکلی داشته باشند، به دلیل اینکه در هنگام خرید فاکتوری صادر نمی‌شود، آن‌ها نمی‌توانند به جایی شکایت کنند، بنابراین این مسئله برای مردم می‌تواند تبعات جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد.

کشتی‌آرای با اشاره به اینکه حتی برای یک روز نمی‌شود، بازار طلا را پیش‌بینی کرد، ادامه داد: با توجه به وضعیت این فلز گرانبها در بازار‌های جهانی، می‌توان گفت که قیمت طلا پایینی ندارد، و صعودی است، اما اینکه این رشد بعد از ۲۰۰۰ دلار در هر اونس دوباره با چه سرعت و شتابی حرکت کند، نیز از الان نمی‌توان بر روی آن صحبت کرد، بلکه باید دید تحولات آتی در بازار‌های جهانی و همچنین وضعیت شیوع کرونا در سطح جهان و جنگ تجاری چین و آمریکا به چه سرنوشتی دچار خواهد شد.

این فعال صنفی بازار طلا همچنین در مورد ریسک‌های سیاسی موجود در بازار جهانی طلا نیز گفت: در حال حاضر غیر از این جنگ تجاری بین آمریکا و چین ریسک سیاسی دیگری وجود ندارد، اما خوب این مسئله می‌توان تاثیرات خیلی مهمی در افزایش تقاضا برای این فلز گرانبها و جلب نظر سرمایه گذاران به سوی طلا داشته باشد.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: آینده طلا صدای ایران پیش بینی سرمایه گذاری قیمت ارز بازار های جهانی بازار سکه و طلا قیمت جهانی طلا بازار داخل هزار تومان افزایش قیمت طلای آبشده بازار طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۶۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 سیگنال بازارهای جهانی به دلار تهران

قیمت اسکناس آمریکایی در نیمه دوم روز قبل رشد کرد، ولی بررسی روند قیمتی روزانه تتر نشان می‌دهد که سقف روزانه قیمت دلار یک کانال قیمتی کاهش یافته است. این اتفاق نشانه‌ای از کاهش هیجان معاملات روزانه در بازار ارز است، چون فاصله سقف و کف قیمت برای دلار دیجیتال کاهش پیدا کرده است.

معامله‌گران بازار ارز و طلا این روزها به اخبار خاورمیانه چشم دوخته‌اند و برای سنجش ریسک به بازارهای جهانی هم نیم‌نگاهی دارند. اما بررسی‌ها از قیمت اونس طلا و نفت در شب گذشته یک موضوع جالب را نشان می‌دهد. قیمت جهانی نفت وست تگزاس اینترمدیت و قیمت اونس جهانی طلا در شب قبل کاهش یافت.

در لحظه نگارش این گزارش ارزش اونس جهانی طلا از بالای دو هزار و ۳۹۰ دلار کاهش پیدا کرده و پایین‌تر از محدوده دو هزار و ۷۰ دلار قرار گرفته است‌. قیمت جهانی نفت هم در لحظه نگارش این گزارش از سقف روزانه بالای ۸۵ دلار عقب نشسته و در کانال ۸۲ دلاری جا گرفته است.

پیش از تلافی حمله موشکی دمشق توسط ایران، اونس جهانی طلا سقف قیمتی جدیدی را لمس کرد و قیمت نفت افزایش یافت. این رویداد در میان آرامش فضای خبری، یک سیگنال از افزایش تنش‌ها در خاورمیانه بود که در قیمت طلا منعکس شده بود؛ چراکه طلا به عنوان دارایی امن هنگام افزایش تنش‌ها و ریسک‌ها با افزایش تقاضا مواجه می‌شود و افزایش اونس جهانی طلا پیش از تلافی ایران یک علامت از رشد تنش و ریسک بود.

معامله‌گران نفت هم به اخبار خاورمیانه و ریسک‌ها در این منطقه به عنوان مهم‌ترین محدوده جغرافیایی تامین‌کننده نفت توجه ویژه‌ای دارند. در چنین شرایطی کاهش همزمان قیمت نفت و طلای جهانی به معنای کاهش سطح ریسک خاورمیانه در کوتاه‌مدت در میان معامله‌گران بازارهای جهانی است که برآیند پیش‌بینی آن‌ها منجر به کاهش نرخ‌ها شده است.

خبرگزاری رویترز هم در روزقبل اعلام کرد که تحریم‌های احتمالی آمریکا علیه ایران نفتی نخواهد بود، زیرا بایدن از افزایش قیمت نفت و خشم چین به عنوان بزرگترین خریدار نفت ایران بیم‌ناک است. ارزهای نفتی مهم‌ترین منبع درآمدی ارز دولت است و بررسی‌ها از بازار ارز نشان می‌دهد که اخبار نفتی تأثیر بسزایی در ذهنیت معامله‌گران دارد که این خبر نگرانی فعالان حوزه ارز را به دلیل کمرنگ شدن شدت تحریم کاهش می‌دهد.

حمایت مهم بازار سرمایه

بازار سرمایه این هفته محدود شد و پس از تلافی حمله موشکی اسرائیل، دامنه نوسان بازار بورس و فرابورس به محدوده مثبت و منفی یک محدود شد. با این حال، به دلیل افزایش سطح ریسک سیستماتیک در بازار سرمایه، بازدهی بازار سرمایه در هفته گذشته منفی بود و شاخص کل بازار سرمایه در محدوده دو میلیون و ۲۰۸ هزار واحدی قرار گرفت. برخی تحلیل‌گران معتقدند که اگر سیاست‌گذار از تصمیمات در تضاد با منافع بازار سرمایه عقب نکشد و با سیاست‌های حمایتی، بورس را پشتیبانی نکند، باید شاهد ورود بیشتر سرمایه‌ها به بازار ارز وطلا بود.

از طرفی در هفته جاری پس از مدت‌ها، سکوت مجید عشقی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار شکست و به بانک مرکزی هشدار داد که اگر به واسطه سیاست‌های بانک مرکزی مشکلی برای صندوق‌های درآمد ثابت و بورس ایجاد شود، دامن کل اقتصاد را خواهد گرفت.

در حال حاضر بازار سرمایه حمایت بسیار مهم محدوده دو میلیون و۲۰۰ هزار واحدی را پیش رو دارد که شکست این حمایت می‌تواند باعث افزایش فشار فروش در بازار سرمایه شود.

منبع:‌اکو ایران

سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • رکورد تاریخی قیمت جهانی طلا
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه
  • تداوم کاهش قیمت سکه در بازار
  •  سیگنال بازارهای جهانی به دلار تهران
  • ثبات بازار طلا بعد از نوسانات اخیر
  • پیش‌بینی طلا و سکه؛ آینده طلا درخشان‌تر می‌شود
  • پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / سکه بهار کاهشی شد
  • تخلیه التهاب بازار ارز و طلا و تداوم کاهش قیمت‌ها
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
  • پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳/ رشد حباب، لیدر نوسانات صعودی سکه شد