Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-03-28@23:13:43 GMT

ارتباط درآمد با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۰۶۴۱۵

به گزارش ایسنا به نقل از مدیکال نیوز، در این تحقیق، از داده‌های ناشناس دستگاه‌های مکان‌یابی بین ژانویه و آوریل سال ۲۰۲۰ استفاده شد تا مشخص شود که رعایت مسافت اجتماعی در ایالات‌متحده با اختلاف درآمد مرتبط است.

نتایج تحقیق نشان داد، حدود ۲۵ درصد از افراد ثروتمند طی این مدت در خانه بودند و در مقابل  ۱۰ درصد از افراد فقیرنشین این دوران را در خانه سپری کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جوکیم ویلی، دانشجوی فارغ‌التحصیل دانشگاه کالیفرنیا، دیویس و محقق این تحقیق، اظهار کرد: قبل از همه‌گیری، افراد در ثروتمندترین محلات کمترین تمایل را داشتند که در یک روز به‌طور کامل در خانه بمانند. اما وقتی شرایط اضطراری آغاز شد، افرادی که در ثروتمندترین مناطق زندگی می‌کردند، بیشترین زمان را در خانه سپری کردند.

این مطالعه دلایل این عمل متناقض را مشخص نمی‌کند، اگرچه محققان سازوکارهای احتمالی را برجسته می‌کنند و متذکر می‌شوند که جوامع کم‌درآمد کارگرانی هستند که در مقایسه با افرادی که در مناطق مرفه‌تر فعالیت می‌کنند، از ظرفیت کمتری برای کار در خانه برخوردار هستند.

نتایج جدید حاکی از دو برابر شدن بیماری همه‌گیر در مناطق کم‌درآمد است. مطالعات قبلی نشان می‌دهد که دسترسی کمتری به مراقبت‌های بهداشتی در این مناطق وجود دارد. نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که آنان همچنین فاصله‌گذاری اجتماعی را نیز کمتر رعایت می‌کنند.

مایکل اسپرینگبورن، اقتصاددان محیط‌زیست و دانشیار گروه علوم و سیاست محیط‌زیست این دانشگاه گفت: "همان‌طور که سیاست‌گذاران به فکر بسته‌های امدادی اضطراری هستند، باید به ضرورت ایجاد ظرفیت بالاتر برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و سایر اقدامات مهم برای کاهش شیوع این بیماری در مناطق کم‌درآمد نیز توجه کنند. این فقط یک قطعه از مجموعه گسترده‌ای از نتایج نوظهور است که نشان می‌دهد که محله‌های با درآمد پایین به‌ویژه با پیشرفت همه‌گیری آسیب‌پذیر هستند. "

دانشمندان داده‌های تحرک را با استفاده از  SafeGraph، Place IQ و Google Mobility که به‌طور رایگان برای محققان در این مطالعه به اشتراک گذاشته شده بود، بررسی کردند.

نتایج این تحقیق در نشریه Proceedings of the National Academy of Sciences منتشرشده است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۶۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرمت ماه مبارک رمضان در ایام عید نوروز صیانت شود

ایسنا/آذربایجان غربی معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به تقارن بهار طبیعت و سفرهای نوروزی با ایام ماه مبارک رمضان، گفت: در این ایام به مسئله عفاف و حجاب و صیانت از حرمت ماه مبارک رمضان توجه ویژه شود.

رضا ابراهیمی، ۸ فروردین ماه در جلسه ستاد عفاف و حجاب استان ضمن قدردانی از شهروندانی که با رعایت و پایبندی به هنجارها و ارزش های جامعه، در برقراری نظم اجتماعی مشارکت می کنند، افزود: رعایت حجاب از سوی کلیه شهروندان در کلیه اماکن، معابر و فضاهای عمومی مورد تاکید می باشد.

وی هم چنین با بیان اینکه خانواده محوری و حفظ حریم آن، از اصول مهم زندگی اجتماعی کشورمان در طول تاریخ تا به امروز بوده، خاطرنشان کرد: خانواده ها برای تحکیم بنیان این نهاد اساسی، بر رعایت عفاف و حجاب تاکید داشته و بر تقویت آن اهتمام لازم را به عمل آورند. 

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: تمامی تدابیر اندیشیده شده تا خانواده ها و مردم عزیز با آسایش و امنیت اجتماعی، از ایام رمضان و نوروز بهره کافی را داشته باشند. 

ابراهیمی تاکید کرد: همکاری و مشارکت عموم مردم در کنار دولت برای توسعه فرهنگ عفاف و حجاب و آراستن جامعه به فضایل اخلاقی، با نهادینه کردن زیست عفیفانه در خانواده ها و جامعه با سبک زندگی اسلامی و خانواده محور، تداوم خواهد داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • درآمد تولیدکنندگان محتوا در تیک‌تاک چقدر است؟
  • اعطای جایزه به رانندگان قانونمند
  • خریدار سکه سارق از آب درآمد
  • حرمت ماه مبارک رمضان در ایام عید نوروز صیانت شود
  • هیچ‌گونه اپیدمی در مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان رخ نداده است
  • هیچ‌گونه اپیدمی در مناطق سیل زده حنوب سیستان و بلوچستان رخ نداده است
  • افزایش سرمایه اجتماعی و رضایتمندی مردم در گرو مبارزه با فساد
  • سیگنال عجیب دلار به قیمت مسکن/ قیمت‌ جدید خانه‌های پایتخت را ببینید (+ جدول)
  • عدم رعایت فاصله مجاز، بیشترین تخلفات جاده ای آذربایجان غربی در نوروز
  • نتایج یک تحقیق: واحدهای مسکونی در بریتانیا نسبت به کشورهای پیشرفته کیفیت و کمیت پایین‌تری دارند