Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

با افزایش شدید دمای هوا، شهروندان و به ویژه ساکنان مناطق کم‌برخوردار، شاهد قطعی مداوم برق هستند که دشواری های بسیاری را به وجود آورده است.

شرکت توزیع برق همواره گرما و فشار بر شبکه برق را علت قطعی های برق عنوان می‌کند و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری نیز گفته است: تجهیزات برق در استان به ویژه کلانشهر اهواز همزمان با افزایش دمای بسیار بالا، دچار افزایش بار هستند و قطعی‌های برق به سرعت در حال برطرف شدن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قطعی‌های گسترده برق در حالی اتفاق افتاده که مقرر شده بود با بهره‌برداری از ۱۲ پست برق GIS در تابستان امسال، خوزستان شاهد کمترین قطعی برق باشد.

کلنگ‌زنی ساخت 12 پست GIS برق منطقه‌ای استان خوزستان در آبان ۹۷ به صورت همزمان در اهواز باحضور وزیر نیرو و استاندار خوزستان و با اعتباری بالغ بر 8 هزار میلیارد ریال انجام شد.

عملیات اجرایی پست‌ها در مدت زمان 18 ماه برنامه‌ریزی شده و مقرر بود در ابتدای سال ۹۹ به بهره برداری برسند؛ ۶ پست‌ از نوع 132 کیلو ولت در اهواز و 6 پست در شهرستان‌های مسجدسلیمان، بندرماهشهر، آبادان و بهبهان هستند.

بنا بر این گزارش، میزان برق مصرفی بر روی شبکه توزیع استان چهار هزار و ۲۹۶ و در کلانشهر اهواز ۲هزار و ۳۴۵ برآورد شده است.

بنا بر دستور استاندار خوزستان همزمان با افزایش دمای هوا و به منظور صرفه‌جویی در مصرف برق، ادارات دولتی هفته گذشته و روزهای دوشنبه تا چهارشنبه هفته جاری تعطیل اعلام شدند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: افزایش دمای هوا علت قطعی های برق ادارات دولتی صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۷۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی اتوبوس‌های برقی تحولی مهم در حمل ونقل شهری کشور است

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز،  وحیدی روز سه شنبه در حاشیه آیین رونمایی از اتوبوس‌های برقی شهر کرج گفت: کلانشهر کرج اولین شهر کشور است که از مزایای اتوبوس‌های برقی بهره مند می‌شود.

وی اظهار کرد: تلاش‌ها بر این است تا با اختصاص یارانه و کمک شرکت سازنده بتوان از مزایای اتوبوس‌های برقی در شهر‌های پرجمعیت کشور استفاده کرد.

وحیدی گفت: اکنون بین ۵۰ تا ۶۰ درصد قطعات اتوبوس‌ها ساخت داخل کشور است و تلاش‌ها برای بومی سازی کامل این اتوبوس‌ها ادامه دارد.

وحیدی افزود: زیر ساخت‌های مورد نیاز این اتوبوس‌ها در کرج در حال تامین و تکمیل است.

وزیر کشور بیان کرد: در کنار برقی سازی اتوبوس‌ها، پروژه برقی سازی تاکسی‌ها نیز در دست اقدام قرار گرفته است تا بتوانیم از آلودگی زیست محیطی شهر‌ها بکاهیم.

وی در بازدید از آزادراه شهید سلیمانی گفت: عملیات تکمیل این پروژه با سرعت در حال انجام است و با تکمیل آزاد راه شهید سلیمانی بخش زیادی از ترافیک کلانشهر کرج و استان البرز برطرف خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تشییع جانباز شهید کلیوند عباسی در اهواز
  • شهادت جانباز ۷۰ درصد کلیوند عباسی در اهواز
  • آلودگی هوا در ۲ شهر خوزستان
  • چرا شیرخشک در بازار خوزستان کمیاب شده؟
  • مراسم رژه‌ نیروهای مسلح در اهواز برگزار شد
  • برگزاری مراسم رژه نیرو‌های مسلح در اهواز
  • راه اندازی اتوبوس‌های برقی تحولی مهم در حمل ونقل شهری کشور است
  • اتوبوس‌های برقی حمل‌ونقل شهری را متحول می‌کند
  • وزیر کشور: پروژه برقی‌سازی تاکسی‌ها در دست اقدام قرار گرفت
  • اهتمام مدیریت شهری اهواز بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام