Web Analytics Made Easy - Statcounter

بتول گندمی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از سازمان اتوبوسرانی مشهد افزود: افزایش نرخ ارز سبب شده هزینه‌هایی نظیر خرید اتوبوس و تامین قطعات تا ۶ برابر افزایش یابد.

 وی ادامه داد: این افزایش قیمت نگرانی‌هایی را برای شهرداری داشته و در کنار این مشکلات، بحران کرونا هم چالش دیگری شده است.

عضو شورای شهر مشهد گفت: اوایل فعالیت شورای پنجم، شهروندان ٣٣ درصد از بهای تمام شده هزینه هر سفر را پرداخت می‌کردند ولی اینک این رقم به ۲۰ درصد کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: براساس برآوردهایی که ابتدای سال و با توجه به شرایط صورت گرفت، شهرداری مشهد باید ماهانه سه هزار و ٥٠٠ میلیارد ریال درآمد داشته باشد تا پاسخگوی نیازها و هزینه‌های جاری شهر باشد.

گندمی ادامه داد: در این شرایط میزان درآمدهای پیش‌بینی شده برای بخش‌های مختلف کاهش یافته لذا از سازمان اتوبوسرانی هم انتظار داریم ستاد ویژه‌ای با حضور صاحبظران بخش خصوصی، شهرداری و متخصصان تشکیل دهد و در آن چالش‌ها و مسائل سازمان را به بحث و بررسی بگذارد.

وی گفت: در ابتدای امسال، پیش‌بینی کسب درآمد ٧٢٠ میلیارد ریالی برای سازمان اتوبوسرانی داشتیم که ٣٠٠ میلیارد ریال آن تاکنون محقق نشده و علاوه بر این، هزینه‌های سنگینی بابت ضدعفونی، پرداخت هزینه‌های بخش خصوصی با وجود دو ماه تعطیلی نیز تحمیل شده است.

عضو شورای شهر مشهد با اشاره به پیش‌بینی یارانه چهار هزار و ٦٠٠ میلیارد ریالی برای سازمان اتوبوسرانی در سال جاری افزود: شرایط امسال شرایط دشواری است و میزان یارانه تخصیصی به سازمان باید افزایش یابد، میزان زیان‌ها باید با سرعت ارزیابی شود تا نسبت به مبلغ یارانه تخصیصی بازنگری صورت گیرد.

وی ادامه داد: براساس برنامه‌ عملیاتی، خرید اتوبوس‌ هرسال در دستور کار مدیریت شهری بوده که به دلیل شرایط موجود محقق نشده است، در همین راستا نوسازی بسیاری از ناوگان فرسوده در دستورکار قرار گرفته و نصب تجهیزات سرمایشی و گرمایشی نیز برای بخشی از این ناوگان به اتمام رسیده است.

گندمی گفت: افزایش ۶۰۰ تا ۷۰۰ درصدی بهای خرید اتوبوس و همچنین عدم تولید آن سبب شده در تامین و خرید ناوگان با مشکل روبرو شویم، در عین حال از ابتدای فعالیت شورای پنجم تاکنون ۲۰۰ دستگاه مینی‌بوس و ۱۸۰ دستگاه اتوبوس وارد چرخه سرویس‌دهی شده است.

وی با اشاره به افزایش رضایتمندی شهروندان از سازمان اتوبوسرانی افزود: برخی شهروندان خواستار دسترسی آسان و راحت به حرم مطهر رضوی، بدون تغییر خط اتوبوس هستند، سازمان اتوبوسرانی باید ظرفیتی را در ساعات و روزهای مشخص برای این عزیزان فراهم آورد. 

در حال حاضر روزانه ٨٥٠ هزار مسافر توسط هزار و ٨٣٠ دستگاه اتوبوس در کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد جابه‌جا می‌شوند.

برچسب‌ها شهرداری مشهد مشهد حمل و نقل مسافری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری مشهد مشهد حمل و نقل مسافری شهرداری مشهد مشهد حمل و نقل مسافری سازمان اتوبوسرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۷۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: در جلسه مشترک‌ معاونت با اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور اهمیت رفع ایرادات پروژه هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری کلان‌شهر شیراز، تسریع در روند تحویل اتوبوس‌های جدید از محل تسهیلات دولت و همچنین انعقاد تفاهم‌نامه های فی مابین طرفین مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز، هادی شه‌دوست شیرازی نیز در بیان جزئیات برگزاری این نشست مشترک اظهار کرد: همکاری‌های لازم در جهت تکمیل فازهای قبلی طرح سامانه سخت افزاری و نرم افزاری طرح مکانیزه ناوگان حمل و نقل مسافر درون شهری مطرح و مورد ارزیابی قرار گرفت و ارتقا سخت افزاری و اتمام شرح خدمات موضوع قرار داد پروژه BMS بررسی گردید.

وی در این نشست با اشاره به اهمیت نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی، تسریع در روند ورود اتوبوس‌های جدید که از طریق تعهدات دولت به کلان شهر شیراز اختصاص یافته است و در انتظار تعهدات خودروسازان قرار دارد را در جمع اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور خواستار شد.

در ادامه این نشست مصطفی کیانی رحیمی، عضو ناظر شورا در سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر در جریان این نشست به اهمیت افزایش و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در شهر شیراز تاکید و تصریح کرد: ناوگان حمل و نقل عمومی علاوه بر اینکه یک خدمت به شهروندان محسوب می‌شود و در ایجاد شغل و بهبود وضعیت اقتصادی خانوار شهری تأثیر بسزایی دارد. لذا با افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری به عنوان یک نهاد خدمت رسان در چرخه رونق افزایی بی‌نصیب نمی‌ماند از این رو همکاری و همراهی اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور در جهت سرعت بخشیدن به ورود اتوبوس‌های جدید بر اساس تعهدات دولت و ارتقا هوشمندسازی این ناوگان بسیار تأثیر گذار خواهد بود.

وی افزود: شهرداری و شورای شهر شیراز در حوزه حمل و نقل به جهت بهتر انجام‌دادن رسالت خود در راستای افزایش خدمات حمل‌ونقل عمومی، ترویج خدمات حمل و نقل و فرهنگ استفاده و بهره‌گیری از خدمات زیرساختی حمل و نقل عمومی، سیاست گذاری‌های کلان و بزرگی را برنامه‌ریزی کرده است که قطعاً با افزایش خدمات دولت به این ناوگان در سال جاری و البته حمایت اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور میسر می‌شود.

به گزارش ایمنا، پیگیری و به اتمام رساندن قرارداد فی مابین شهرداری شیراز و اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور در راستای هوشمند سازی و تعیین تکلیف ناوگان حمل و نقل عمومی از اهداف این نشست مشترک به شمار می‌رفت.

کد خبر 747913

دیگر خبرها

  • از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری
  • تمدید خدمات خطوط شبانه ناوگان اتوبوسرانی شیراز
  • رشد ۳۱ درصدی جابه جایی مسافر با کمک ناوگان مسافربری جاده‌ای کرمان  
  • تعیین تکلیف اتوبوس‌های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال
  • تعیین و تکلیف اتوبوس‌های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال
  • جابه‌جایی بیش از ۸۹هزار مسافر توسط ناوگان عمومی خراسان جنوبی
  • افزایش محدوده خدمات رسانی ناوگان اتوبوسرانی شهرداری بیرجند
  • ◄ تعیین و تکلیف اتوبوس های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال انتظار
  • اتوبوس های گازسوز درون شهری تعیین و تکلیف شد
  • اتوبوس‌های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال انتظار تعیین و تکلیف شد