Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@08:04:00 GMT

تشدید وابستگی آمریکا به بازار و کالاهای چین

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۰۷۵۲۳

تشدید وابستگی آمریکا به بازار و کالاهای چین

گرچه سیاستمداران آمریکایی پشت سر هم درباره قطع ارتباطات اقتصادی با چین رجزخوانی می کنند، اما وابستگی آمریکا به بازار چین و محصولات چینی تشدید شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رادیو بین المللی چین، مایک  پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا در سخنان اخیر خود در کتابخانه نیکسون در کالیفرنیا، به منظور تهمت زدن به چین، پکن را به زورگیری از شرکتهای آمریکایی متهم کرد و گفت شرکتهای آمریکایی که با چین تجارت می کنند، برای خوشحال کردن حزب حاکم چین تلاش می کنند و این باعث «غارت آمریکا توسط چین» شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با نگاه  به یکی از مثالهایی که پامپئو در زدن این تهمت به چین استفاده کرد، در می یابیم که اندیشه او چقدر پوچ است.

وی به نقل از سخنان پیشین رابرت اوبراین مشاور امنیت ملی آمریکا گفت که «گروه هتلهای ماریوت، شرکت هواپیمایی امریکن ایرلاینز، شرکت هواپیمایی دلتا ایرلاینز و شرکت هواپیمایی یونایتد ایرلاینز همه نام «تایوان» را از پایگاههای اینترنتی خود حذف کرده اند تا باعث خشم پکن نشوند.»

تایوان بخشی جدایی ناپذیر از چین است و اینکه شرکتهای هواپیمایی آمریکا نام های «تایوان» و «چین» را در کنار هم قرار داده بودند، آشکارا ناقض اصل «چین واحد» است.

همانطور که سخنگوی شرکت هواپیمایی امریکن ایرلاینز گفته است، هواپیمایی نوعی کسب و کار جهانیست و باید با  قوانین کشورهای مسیر پرواز، مطابقت کند.

چرا شرکتهای آمریکایی مایل به تجارت با چین هستند؟ دلیلش این است که از زمان برقراری روابط دیپلماتیک بین چین و ایالات متحده در بیش از 40 سال پیش، منافع متقابل و مناسبات برد-برد همیشه مشخصه اصلی تجارت دوجانبه بوده است. 

در سالهای اخیر، درآمد فروش سالانه شرکتهای آمریکایی در چین همیشه در سطح 700 میلیارد دلار و سود سالانه آنها از 50 میلیارد دلار آمریکا بیشتر بوده است. در همین زمان، محصولات با کیفیت و ارزان چین نیز وارد خانه های میلیونها خانواده آمریکا و باعث افزایش رفاه آنها شده است.

نتایج تحقیق منتشر شده توسط یک اندیشکده آمریکا در ماه ژوئن نشان داد که در سال 2017، نسبت شرکتهای چینی در بین تأمین کنندگان شرکت اپل 51.5  درصد و تا سال 2019، این رقم به 54.8 درصد افزایش یافته است.

بر اساس داده های وزارت بازرگانی آمریکا، حجم تجارت دو کشور در ماه آوریل امسال به 39.7 میلیارد دلار افزایش یافته است که در مقایسه با ماه مارس نزدیک به 43 درصد افزایش یافته است. چین بار دیگر به بزرگترین شریک تجاری آمریکا تبدیل شده و این نیز یک نقطه برجسته در فعالیتهای تجاری بین المللی آمریکا در سالهای اخیر به شمار می آید.

همانطور که تحلیلگران خاطرنشان کرده اند، گرچه سیاستمداران آمریکایی پشت سر هم درباره قطع ارتباطات اقتصادی با چین رجزخوانی می کنند، اما وابستگی آمریکا به بازار چین و محصولات چینی تشدید شده است.

از مجبور کردن شرکتهای آمریکایی به خروج از چین گرفته تا شایعه پردازی درباره زورگیری چین از شرکتهای آمریکایی، پومپئو و امثال او برای «پایین آوردن پرده آهنین اقتصادی» و «سوق دادن خودسرانه قطع ارتباطات اقتصادی با چین» از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند. آنها که چنین رفتارهای مغایر قوانین اقتصادی و خواسته های بنگاهها و روند توسعه عصر را در پیش می گیرند، طبیعتاً از واقعیتها سیلی سنگینی خواهند خورد.

انتهای پیام/

R36447/P/S8,87,1128/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" اخبار "چین" قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" اخبار "چین" پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ پوتین: اثربخشی و اطمینان از ایمنی واکسن کرونا باید مطلق باشد ۲ فارن افرز: زمان پایان هژمونی جهانی دلار فرا رسیده است ۳ سی‌ان‌ان: نیروهای آمریکایی در منطقه از ترس رزمایش سپاه در پناهگاه خوابیدند ۴ توهین نماینده پارلمان هند به مسلمانان ۵ بازداشت ۹۳۶ حاجی در عربستان سعودی ۶ خشم لوکزامبورگ از قرار گرفتن نام این کشور در لیست مناطق خطر کرونایی آلمان ۷ بانک‌های چینی برای فاصله گرفتن از سوئیفت آماده می‌شوند ۸ امارات چه خوابی برای عمان دیده است؟ مهمترین اخبار بین الملل گفتگوی اختصاصی| سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر: اگر زندانیان ما آزاد نشوند مذاکره نمی‌کنیم کمیسیون انتخابات آمریکا: ترامپ اختیارات لازم برای به تعویق انداختن انتخابات را ندارد وزارت خارجه: دعوی ایران علیه بانک‌های مختلف کره‌ای در دست پیگیری است انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در شرق افغانستان ۱۸ کشته بر جای گذاشت مهمترین اخبار تسنیم اطلاعیه سپاه: رزمایش پیامبر اعظم(ص)۱۴ سپاه پایان یافت/ در دفاع از منافع کشور محکم و قاطع عمل می‌کنیم رئیس‌جمهور: در حال عبور از پیک کرونا هستیم فارن افرز: زمان پایان هژمونی جهانی دلار فرا رسیده است فلسطین| هشدار حماس به اشغالگران درباره توطئه در مسجدالاقصی/ بهای هتک حرمت مقدسات بسیار سنگین خواهد بود ایران جزو ۵ کشور برتر آسیا در انتقال خون / ۱۷ پیوند موفق با استفاده از سلول‌‌های خون بند ناف درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار چین اخبار آمریکا اخبار چین شرکتهای آمریکایی شرکت هواپیمایی بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۷۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت مستمر بر تامین کالاهای اساسی انجام می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی، گفت: نظارت مستمر با تمام توان بر بازار ادامه دارد وجود کالاهای اساسی در بازار بررسی و با هر گونه افزایش قیمت غیرقانونی برخورد می‌شود و تمامی واحدهای صنفی باید قیمت محصولات عرضه‌ شده را درج کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، ناصر فخرموحدی در بازدید از واحدهای صنفی شهرستان فاروج و شیروان با اشاره به روند نظارت‌ها بر بازار، اظهار داشت: نظارت‌های مستمر بر اصناف با هدف تامین کالاهای اساسی مردم و رفع مشکلات مربوط به تامین کالاها و همچنین مقابله با هر گونه افزایش قیمت غیرقانونی با تمام توان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تمامی واحدهای صنفی باید قیمت محصولات عرضه‌ شده را درج کنند، افزود: تمام بازدیدها به صورت سرزده و به‌ منظور نظارت و کنترل عرضه کالا در زمینه کمی و کیفی صورت می‌پذیرد و در صورت مشاهده با هر گونه تخلف در حوزه کم فروشی، گرانفروشی و همچنین مشکلات در حوزه بهداشت با اصناف متخلف برخورد قضایی انجام می‌گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در پایان با اشاره به این موضوع که مانور نظارتی کشت‌های مشترک تعزیرات و بازرسی‌های دقیق از بازار در روزهای آینده انجام می‌گیرد، بیان کرد: تمامی واحدهای صنفی موظف به رعایت قانون و حقوق شهروندان هستند که ما نیز از طریق دستگاه‌های نظارتی پیوسته فعالیت این اصناف را رصد می‌کنیم.

فخرموحدی که به‌ همراه مدیرکل تعزیرات حکومتی، هیئتی از اداره صنعت، معدن و تجارت و نمایندگان حوزه بهداشت، سلامت و فرمانداران شهرستان‌های فاروج و شیروان از اصناف شهرستان‌های شیروان و فاروج بازدید کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید؛ وگرنه با خروج سنگین سرمایه روبرو می شوید
  • کیهان: مذاکره با آمریکا به نفع آمریکا است نه ایران
  • چای از فهرست کالاهای مشمول افزایش مالیات یک درصدی حذف شود
  • اجرای طرح تشدید نظارت بر کالا‌های اساسی در لرستان
  • چای از لیست کالاهای مشمول مالیات یک درصدی حذف شد
  • تشدید نظارت‌ها بر بازار ادامه دارد
  • انگلیس، روسیه را به دور زدن تحریم‌های غرب متهم کرد
  • خبر‌هایی از عرضه کالاهای تنظیم بازار در بیارجمند
  • نظارت مستمر بر تامین کالاهای اساسی انجام می‌شود