Web Analytics Made Easy - Statcounter

  افغانستان، انگلیس، اوکراین، سوئد و کانادا به عنوان گروه بین‌المللی هماهنگی و واکنش در بیانیه مشترکی از دیدار با هیات ایرانی و تبادل نظر پیرامون جبران خسارت خانواده‌های قربانیان سقوط هواپیمای اوکراینی خبر دادند.

به گزارش  ایرنا، «فرانسوا-فیلیپ شامپاین» وزیر امور خارجه کانادا در پیامی توییتری از اولین نشست گروه بین‌المللی هماهنگی و واکنش متشکل از کشورهای ذینفع در سقوط هواپیمایی اوکراینی با هیات مذاکره‌کننده ایرانی در کی‌یف پایتخت اوکراین خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که کانادا پیشتر بررسی، تحلیل و اعلام نظر درباره داده‌های استخراج شده از جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی را حق ایران دانسته بود، شامپاین خواستار انتشار کل اطلاعات این جعبه‌ها توسط تهران شد.

وزیر خارجه کانادا همچنین بیانیه مشترک گروه هماهنگی که متشکل از کشورهای افغانستان، انگلیس، اوکراین، سوئد و کاناداست را منتشر کرد که در آن بر تبادل نظر این کشورها با مقام‌های ایرانی درباره پرداخت غرامت به خانواده‌های قربانیان تاکید شده بود.

در این بیانیه آمده است که کشورهای گروه هماهنگی خواستار پرداخت غرامت کامل از سوی ایران برای سقوط هواپیمای PS۷۵۲ و "انجام تحقیقات کامل، شفاف و مستقل براساس استانداردهای بین‌المللی» درباره این سانحه شدند.

یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی بین‌المللی اوکراین با شماره پرواز ۷۵۲ با ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه پرواز، ساعت ۶ و ۱۲ دقیقه صبح چهارشنبه ۱۸ دی سال ۹۸ از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به مقصد کی‌یف پرواز کرد که ۶ دقیقه بعد به دلیل شلیک غیرعمد پدافند هوایی، حوالی صباشهر از توابع استان تهران سقوط کرد و تمامی سرنشینان آن جان باختند. 

لینک کوتاه: asriran.com/0036Yv

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: اوکراین هواپیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۷۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال پهپاد‌های اسکای رنجر کانادا به اوکراین

چرنوگورنکو، معاون وزیر دفاع کانادا اعلام کرد به زودی پهپاد‌های» اسکای رنجر آر 70 SkyRanger R70 به اوکراین منتقل خواهد شد.

انتظار می‌رود، کی یف در تابستان امسال ۴۵۰ هواپیمای بدون سرنشین دریافت کند که برای انجام اقدامات لجستیکی و شناسایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

در مجموع، کانادا قصد دارد ۸۰۰ فروند پهپاد از این دست ارسال کند.

پیشتر، بیل بلر، وزیر دفاع کانادا گفت که در صورت تحقق شرایط خاص، کانادا اعزام مستشاران نظامی به اوکراین را بررسی خواهد کرد، اما این شرایط هنوز وجود ندارد.

کانادا قبلا در قالب یک بسته کمک نظامی ۴۷ میلیون دلاری شامل گلوله‌های توپ، سامانه ارتباطات ماهواره‌ای، لباس‌های زمستانی و دوربین‌های هواپیما‌های بدون سرنشین به اوکراین ارسال کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • پولیتیکو: جبهه اوکراین تابستان فرو می پاشد
  • (عکس) موشک پنهان‌کار روسیه دوباره وارد میدان شد
  • پالتیکو: اوکراین در مسیر شکست است
  • روسیه به دنبال اشغال «چاسیو یار»؛ چرا این شهر اوکراینی مهم است؟
  • اوکراینی‌ها از آمریکا ناامید شده‌اند
  • ارسال پهپاد‌های اسکای رنجر کانادا به اوکراین
  • اوکراینی‌ها رفته‌رفته به عهدشکنی آمریکا پی برده‌ و مایوس شده‌اند
  • شرکت های هواپیمایی بین المللی حاضر نیستند به تل آویو برگردند
  • وال استریت ژورنال: اوکراین از کمک غرب به اسرائیل خشمگین است
  • جعبه سیاه هوش مصنوعی/ مدل‌‌های یادگیری ماشین تا چه اندازه شفاف هستند؟