Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، در این مطالعه، داده‌های ۱۸۵ هزار زن و مرد ۴۰ تا ۷۵ سال بین سال‌های ۱۹۷۶ تا ۲۰۱۷ بررسی شد.   در طول دوره مطالعه، شرکت کنندگان اطلاعاتی را در مورد رژیم غذایی شأن ارائه کردند.   محققان مشاهده کردند حفظ رژیم غذایی بلندمدت با میزان کم کربوهیدرات‌ها و مملو از چربی و پروتئین‌های حاصل از سبزیجات با کاهش ۲۰ درصدی ریسک بیماری چشمی آب‌سیاه با علامت اولیه از دست دادن قوه بینایی مرتبط بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  آب‌سیاه یکی از علل اصلی نابینایی در افراد مسن است. معمولاً بیماران تا زمان پیشرفت بیماری، هیچ علامتی ندارند یا علائم بسیار اندکی دارند و بعد از آن بینایی پیرامونی شأن را از دست می‌دهند.   دکتر «لوئیز پاسکال»، سرپرست تیم تحقیق از بیمارستان مونت‌سینای نیویورک، در این باره می‌گوید: «رژیم غذایی با مقدار کم کربوهیدرات و میزان بالا چربی و پروتئین منجر به تولید متابولیت های مطلوب برای سر عصب نوری غنی از میتوکندریون می‌شود که محل آسیب در بیماری آب‌سیاه است.»   به گفته محققان، رژیم غذایی کم کربوهیدرات به معنای توقف پیشرفت بیماری آب‌سیاه نیست بلکه به معنای پیشگیری از ابتلاء به این بیماری در افراد پرریسک است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: رژیم غذایی آب سیاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۸۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تضمین سلامت قلب با این ویتامین

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، یک رژیم غذایی غنی از مواد مغذی می‌تواند در ایمن نگه داشتن شما از بسیاری از انواع بیماری‌های جدی مفید باشد. به همین دلیل است که متخصصان سلامت توصیه می‌کنند روزانه رژیم غذایی سرشار از سبزیجات برگ سبز، سبزی‌ها و میوه‌های فصلی مصرف کنید. به طور کلی، وقتی صحبت از تغذیه می‌شود، اغلب نیازهای بدن به پروتئین به همراه ویتامین C و D بسیار مورد بحث قرار می‌گیرد، اما آیا می دانید که ویتامین B نیز به اندازه این مواد مغذی برای بدن ما مهم است؟ ویتامین B-۱ نقش مهمی در حفظ سلامت اعصاب، عضلات و قلب دارد. ویتامین B-۱ که همچنین به عنوان «تیامین» شناخته می‌شود، برای متابولیسم گلوکز در بدن ما و تسهیل عملکرد عصبی و عضلانی ضروری است. کمبود آن در بدن می‌تواند بسیاری از مشکلات سلامتی جدی مانند از دست دادن حافظه را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: فواید بی‌نظیر موز سیاه که از آن بی‌خبرید عوارض کمبود ویتامین B۱

ویتامین B۱ یا تیامین یک ویتامین محلول در آب است که به بدن کمک می‌کند از کربوهیدرات‌ها به عنوان انرژی استفاده کند. کمبود آن معمولا باعث ابتلا به بیماری «بری بری» می‌شود، وضعیتی که خطر اختلالات مربوط به اعصاب محیطی را افزایش می‌دهد. علاوه بر این، به دلیل کمبود آن می‌توان با کاهش وزن و بی اشتهایی نیز مواجه شد. در موارد شدید، گیجی و مشکلات حافظه کوتاه مدت نیز ممکن است رخ دهد (علایم بری‌بری شامل کاهش وزن، اختلال در ادراک حواس، اختلالات هیجانی، ضعف و درد در اعضای بدن و نامنظمی ضرب‌آهنگ قلب است. درمان بری‌بری از طریق مصرف «تیامین» به صورت قرص یا با تزریق صورت می‌گیرد. علایم بهبودی بیمار از ساعاتی پس از شروع درمان ظاهر می‌شود). در این مطلب به چند غذای غنی از ویتامین B۱ اشاره می‌کنیم که باید در رژیم غذایی روزانه گنجانده شوند.

تخمه آفتابگردان

تخمه آفتابگردان حاوی مقدار کافی ویتامین B۱ است. تنها از ۱۰۰ گرم تخمه آفتابگردان، می توان ۰,۱۰۶ میلی گرم ویتامین B۱ دریافت کرد. تخمه آفتابگردان همچنین حاوی بسیاری از مواد مغذی ضروری دیگر از جمله ویتامین‌های B۲، B۳، B۶، C، E و K است. این ویتامین‌ها برای کاهش خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌های جدی مفید هستند. نیازهای ویتامین B۱ را میتوان با گنجاندن تخمه آفتاب گردان در رژیم غذایی تامین کرد.

نخود سبز

فقط ۱۰۰ گرم نخود سبز حاوی ۰,۲۸۲ میلی گرم ویتامین B۱ است. علاوه براین، نخود سبز همچنین مواد معدنی ضروری کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، سدیم و سلنیوم را تامین می‌کند، گفته می‌شود تنها با گنجاندن نخود سبز در رژیم غذایی می‌توان بر کمبود «تیامین» (ویتامین B۱) غلبه کرد.

غذاهای غنی از ویتامین B۱

نه فقط این دو، بلکه «تیامین» به طور طبیعی در گوشت، ماهی و غلات کامل یافت می‌شود. برای این کار می‌توانید ماهی، لوبیا، حبوبات و کشک را نیز بخشی از رژیم غذایی خود قرار دهید. مصرف روزانه توصیه شده ویتامین B۱ برای بزرگسالان ۱۹ سال و بالاتر ۱,۲ میلی گرم و برای زنان ۱.۱ میلی گرم است. نیاز به «تیامین» در دوران بارداری و شیردهی به ۱.۴ میلی گرم افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1226900 برچسب‌ها دانستنی ها

دیگر خبرها

  • معدوم‌سازی ۴۷ تن کیلوگرم مواد غذایی فاسد
  • فایده بلندمدتِ جنب‌وجوش و تحرک در نوجوانی
  • کالج قلب و عروق آمریکا؛ اثبات یک رابطه میان سدیم و بیماری های قلبی و عروقی
  • تاثیر مصرف بیش از حد داروها بر کبد
  • با پرهیز از این سه ماده غذایی جوان بمانید
  • عوارض مصرف دوغ برای سلامت بدن و موارد منع نوشیدن آن
  • فواید رژیم گوشت‌خواری بیشتر است یا گیاه‌خواری؟
  • بیماری لثه یک عامل پنهان در بیماری فیبریلاسیون دهلیزی
  • تضمین سلامت قلب با این ویتامین
  • میوه را برای سلامت می‌خورید یا لذت؟