Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: افرادی که خانه خالی داشته باشند به طور میانگین در سال اول حدود ۵۰ میلیون تومان بابت خالی نگه داشتن ملک پرداخت می‌کنند که به صورت ماهیانه چهار و نیم میلیون تومان دریافت خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صداوسیما، مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ارتباط تصویری با بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما افزود: بر اساس متوسط درآمد ماهیانه برای ارزش اجاره خانه در شهر تهران حدود ۵۴ میلیون تومان در نظر گرفته شده است که مالیات آن طبق ماده ۱۳۱ قانون مالیات‌های مستقیم حدود ۸ میلیون و سیصد هزار تومان می‌شود که در سال اول حدود ۵۰ میلیون تومان و در سال دوم یکصد میلیون تومان و در سال سوم یکصد و پنجاه میلیون تومان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با تغییراتی که در قانون و پیش نویس اتفاق افتاده، مالیات بر درآمد اجاره برای سال اول شش برابر، سال دوم ۱۲ برابر و سال سوم ۱۸ برابر در نظر گرفته شده است.

او اظهار داشت: افرادی که خانه خالی داشته باشند، بر اساس تقسیم منطقه و ارزش اجاره ملک و محاسبه مالیات بر درآمد اجاره، به طور میانگین در سال اول حدود ۵۰ میلیون تومان بابت خالی نگه داشتن ملک پرداخت می‌کنند که به صورت ماهیانه چهار و نیم میلیون تومان دریافت خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه این مبالغ بستگی به توافق بین دولت و مجلس دارد افزود: بر اساس نظر سازمان امور مالیاتی که در برگشت طرح قبلی به کمیسیون اقتصادی موثر بود، با بالا رفتن مبالغ، موضوع شکایت، دادرسی و دشواری وصول موجب می‌شد طرح قابلیت اجرا پیدا نکند.

طغیانی درباره اجرایی کردن طرح توسط دولت گفت: در موضوع اجرا، از ابتدا با وزارت راه و شهرسازی توافق داشتیم و این طرح با روش خوداظهاری قابل اجرا است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس میلیون تومان سال اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۹۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبات جلسه علنی سه شنبه مجلس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مجلس به منظور تامین نظر شورای نگهبان، طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی را اصلاح کرد. 

امروز همچنین گزارش کمیسیون بهداشت مجلس درباره افزایش قیمت و کمبود دارو، شیرخشک و تجهیزات پزشکی در نشست علنی بررسی شد.

در این گزارش، استنکاف دستگاه‌های مسئول از اجرای قوانین بودجه سال‌های ۴۰۱ و ۴۰۲، دلیل نوسانات بازار دارو عنوان شده است. 

رئیس مجلس هم در جران بررسی این گزارش گفت: مسئولیت کمبود و گرانی دارو بر عهده وزارت بهداشت، سازمان برنامه و بانک مرکزی است و قطعاً بانک مرکزی در تأمین ارز دارو تأخیر داشته است.

در نهایت، نمایندگان با ارسال این گزارش به قوه قضاییه مخالفت کردند و به دستگاه‌های متولی برای رفع مشکلات این حوزه فرصت مجددی دادند.

مجلس، گزارش تحقیق و تفحص از سازمان حفظ نباتات را نیز بررسی کرد و به قوه قضاییه ارجاع داد.

در ادامه، طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی به منظور تامین نظر شورای نگهبان اصلاح شد.

موضوعات مالیات بر عایدی سرمایه اشخاص غیرتجاری و همچنین مالیات بر درآمد، از جمله موارد اصلاحی این طرح بود.

در ادامه، تکالیف جدید سازمان امور مالیاتی در زمینه صدور صورتحساب‌های الکترونیکی هم به این طرح الحاق شد.

دارایی‌هایی که انتقال آنها مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود، موضوع دیگر مصوبه نمایندگان در قالب اصلاح این طرح بود.

آقای قالیباف در جریان بررسی این طرح نیز گفت: تنها نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند.

وی افزود: در گذشته به اشتباه گفته می‌شد مالیات بر سوداگری به دنبال اخذ مالیات از ۹۰ درصد مردم است، اما واقعیت این است که این قانون تنها سوداگران را دنبال می‌کند.

جلسه علنی بعدی مجلس در روز یکشنبه، ۹ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • سوق دادن سرمایه‌ها به بخش تولید با اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم/ فشار را از دوش تولید کنندگان بر داریم
  • مصوبات جلسه علنی سه شنبه مجلس
  • طرح ساماندهی اجاره بهای املاک اصلاح شد
  • رفع ایرادات طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی در مجلس
  • اصلاح طرح کنترل و سامان‌دهی اجاره بهای املاک مسکونی در مجلس
  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد/ آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی
  • آمادگی مجلس برای برخورد با خاطیان موضوع خانه‌های خالی
  • چرا معطلی تصویب لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم در مجلس به ضرر کشور است؟
  • اصلاح سیاست‌های ارزی در بانک مرکزی/ التهابات کاهش خواهد یافت
  • اصلاح سیاست‌های ارزی باعث کاهش التهابات بازار می‌شود