Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر آلمان در سازمان ملل خواستار عدم مانع‌تراشی آمریکا در مسیر تعیین فرستاده ویژه این سازمان به لیبی شد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، کریستوف هویسجن، سفیر آلمان در سازمان ملل در سخنانی تأکید کرد، آمریکا نباید مانع تعیین فرستاده جدید این سازمان به لیبی توسط آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل شود تا بدین ترتیب فرد جدیدی جانشین غسان سلامه شود که حدود پنج ماه قبل از این سمت استعفا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این باره تصریح کرد: شریکان آمریکایی‌مان سؤالاتی را درباره ساختار هیئت سازمان ملل در لیبی ایجاد کرده‌اند؛ ما معتقدیم که این مسأله را می‌توان بررسی کرد اما آنها نباید مانع از تعیین فرستاده جدید و جانشین غسان سلامه شوند.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که چند مقام دیپلماتیک اعلام کردند که آمریکا خواستار تقسیم نقش هیئت اعزامی سازمان ملل به لیبی است، طوری که یک فرد این هیئت را اداره کند و شخص دیگری مکلف به میانجیگری برای دستیابی به صلح شود.

طبق گفته این مقامات، شورای امنیت سازمان ملل معمولاً به اتفاق آرا به اینگونه تعیین‌ها چراغ سبز نشان می‌دهد اما برخی از اعضای آن پیشنهاد آمریکا برای تقسیم نقش هیئت اعزامی سازمان ملل به لیبی را تأیید نمی‌کنند.

این مقام‌های دیپلماتیک در ادامه گفتند که گوترش پیشنهاد داده است که "حنا تیته"، وزیر خارجه سابق غنا و نماینده کنونی سازمان ملل در اتحادیه آفریقا جانشین غسان سلامه شود و در مقابل آمریکا می‌گوید می‌تواند از نامزدی او حمایت کند منتهی بعد از این‌که گوترش یک میانجی‌گر ویژه تعیین کند.

آمریکا پیشنهاد کرد، هله تورنینگ-اشمیت، نخست وزیر پیشین دانمارک، فرستاده ویژه باشد اما دیپلمات‌ها می‌گویند، او خودش کنار کشیده و واشنگتن حالا به دنبال نامزد جدید می‌گردد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بحران لیبی آلمان سازمان ملل متحد آمريكا تعیین فرستاده سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۹۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از غزه

ده‌ها نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در آمریکا در حمایت از غزه دست به اعتراض زدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، اعضای هیئت علمی دانشگاه کلمبیا آمریکا برای همبستگی با دانشجویان بازداشت شده به خاطر حمایت از فلسطین اعتصاب کردند.

همچنین ده‌ها دانشجوی حامی فلسطین در دو دانشگاه ییل در کنتیکت و نیویورک در منهتن نیز بازداشت شدند.

اداره پلیس شهر نیویورک به "سی ان ان" گفت که دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه نیویورک در جریان اعتراضات در محوطه مدرسه دستگیر شدند.

 

.

 

روز200 طوفان‌الاقصی|بمباران غزه وحمله گسترده به کرانه باختریسازمان ملل: 70 درصد مردم شمال نوار غزه با گرسنگی مواجه هستند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طوفان شن بنغازی لیبی را درنوردید + فیلم
  • (ویدئو) طوفان شن بنغازی لیبی را درنوردید
  • بهادری جهرمی: تعیین تکلیف صدور مجوزهای کسب و کار با هیئت مقررات می‌باشد
  • تجمع در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از غزه
  • کارشناس سازمان ملل: سیستم سلامت غزه به طور کامل نابود شده است
  • برلین به کی‌یف وعده ۴۰۰ خودروی زرهی داده بود، اما تحویل مختل شد
  • بارش تگرگ‌های وحشتناک در آرکانزاس آمریکا (فیلم)
  • مانع تراشی در مسیر شفافیت بازار مسکن
  • پولیانسکی: کمک‌های جدید آمریکا مانع پایان رژیم کی‌یف نیست
  • سازمان ملل: اسرائیل مانع از رسیدن سوخت به بیمارستان‌های نوار غزه می‌شود