Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس، رئیس کل بانک مرکزی طی یادداشتی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت:

چند نکته در خصوص متغیرهای پولی

بانک مرکزی تمام تلاش خود را براى کنترل میان مدت و بلند مدت رشد متغیرهای پولی ومدیریت نرخ سود، برای کنترل و مهار تورم بکارگرفته است و با وجودتمامی موانع ومحدودیتها ازهمه ابزارهای خودبرای تحقق تورم هدف گذاری شده، برای یکسال آینده، استفاده می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قضاوت درخصوص عملکرد بانک مرکزی،بایستی در چارچوب محیط اقتصاد کلان و شوکهاى وارده به اقتصاد و همچنین بر مبنای ابزارها، اختیارات و درجه استقلال بانک مرکزی باشد.

خرید بخشی از منابع ارزی صندوق توسعه ملی ، جهت تأمین کسری بودجه توسط بانک مرکزی ( آنچنان که در بودجه سال 98تکلیف شد)درشرایط تحریمی،تأمین کسری بودجه از محل پایه پولی است.این روش،در کوتاه مدت،همانند استقراض از بانک مرکزی خواهد بود.لذا،بانک مرکزی به حکم وظیفه،نظر کارشناسی خودرا درخصوص آثاراحتمالی ناخوشایند این روش تأمین بودجه،گزارش کرده بود.

روشهایی که امسال دولت محترم برای تأمین کسری بودجه از طریق فروش سهام دولتی و نیز انتشار اوراق بدهی بکارگرفته است ، در شرایط تداوم فشار حداکثری،روشهای مناسبی برای تأمین منابع لازم از نقدینگی موجود در جامعه،وبدون فشار به پایه پولی است و درصورت تداوم،کمک خوبی به بانک مرکزی در نیل به هدف مهار تورم خواهد بود .

همه افزایش قیمتها در بهار امسال، صرفاًبه رشد پایه پولى و نقدینگى مربوط نمی شود. افزایش انتظارات تورمى، متأثر از عوامل غیر پولى وعملکردسایر بازارها نیزدرافزایش فشارهای تورمى نقش داشته اند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: تأمین کسری بودجه بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۱۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین اثر بانکی شدن پرسپولیس: تهاتر پاداش AFC

به گزارش "ورزش سه"، پیمان حدادی، عضو هیات مدیره پرسپولیس در مورد بدهی پرسپولیس به بانک شهر که حالا سهامدار این باشگاه است، گفت: می‌گفتند چون باشگاه پرسپولیس به بانک شهر بدهکار بوده این باشگاه را خریده اما باشگاه استقلال هم به بانک شهر بدهکار است. تسهیلاتی که در زمان عرضه سهام به دوتا باشگاه دادند برابر بوده. اقساط ریالی ما از سپرده‌ای که در بانک شهر داریم پرداخت می‌شود. وام دو و نیم میلیون دلاری هم قرض الحسنه است.

او در مورد دریافت پاداش آسیایی بلوکه شده نزد ای‌اف‌سی گفت: ما از اینجا به بعد تلاش می‌کنیم از بانک مرکزی مجوز بگیریم که سه و نیم میلیون دلاری که نزد ای‌اف‌سی داریم، دو و نیم میلیون دلارش را با بدهی‌ای که به بانک شهر داریم تهاتر کنیم.

حدادی در مورد اینکه با واگذاری سهام پرسپولیس آیا بودجه تزریق می‌شود گفت: باتوجه به زیان‌هایی که باشگاه در سالهای گذشته متحمل شده، باشگاه پرسپولیس همانند استقلال مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت هستند و حتما باید افزایش سرمایه بدهند. بهترین راحت‌ترین روشی که بانک‌ها می‌توانند سرمایه‌گذاری کنند، محل افزایش سرمایه است. بانک‌ها به صورت نقدی به سرمایه باشگاه اضافه خواهند کرد و آن وجوه با برنامه‌ریزی می‌تواند آن وجوه در باشگاه سرمایه‌گذاری شود‌. روال باشگاه تغییر نخواهد کرد. تعهدات باشگاه باید انجام شود‌.

دیگر خبرها

  • بدهی کلان استقلال به بانک سهام‌دار پرسپولیس!
  • مروری بر بودجه در سال ۱۴۰۳؛ دست دولت در جیب مردم برای جبران کسری!
  • اعلام برنامه‌های بانک مرکزی برای ‎تامین مالی ‎تولید/ حمایت ۳۵۰ همتی با ابزارهای نوین
  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • سود ۳ میلیون دلاری پرسپولیس از خصوصی‌سازی
  • اولین اثر بانکی شدن پرسپولیس: تهاتر پاداش AFC
  • خاندوزی: یکی از اولویت‌های ما حل موانع پرداخت بدهی‌های کشور است
  • قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است
  • تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است
  • انتشار اوراق سپرده خاص به کنترل انتظارات تورمی منجر شد