Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@12:34:19 GMT

افتتاح نخستین فروشگاه عرضه کالاهای ایرانی در ونزوئلا

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۱۱۳۷۶

افتتاح نخستین فروشگاه عرضه کالاهای ایرانی در ونزوئلا

به گزارش روز جمعه پایگاه اطلاع رسانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح،  فروشگاه "مگاسیس"  با مساحتی بالغ بر ۲۰ هزار متر مربع بیش از ۲۵۰۰ قلم انواع کالاهای کاملا ایرانی شامل : مواد غذایی؛ پوشاک؛ مواد سلولزی؛ انواع شوینده ها؛ مواد پلاستیکی و یکبار مصرف؛ انواع آجیل و تنقلات،   تراکتور و ... را جهت عرضه و فروش در خود جای داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همزمان با افتتاح و شروع فعالیت فروشگاه "مگاسیس" درخواستهای متنوعی از سوی تجار و بازرگانان  این کشور جهت تأمین کالاهای ایرانی نظیر انواع مصالح ساختمانی؛   تجهیزات کشاورزی و معدنی؛ دارو؛ تجهیزات و لوازم پزشکی؛ خودروهای ارزان قیمت و قطعات یدکی مربوطه؛ تراکتور؛ باتری های خودرویی؛ ابزار یراق؛ شیرآلات و ... صورت گرفته که بر همین اساس سازمان اتکا از کلیه تولید و صادر کنندگان  ایرانی برای فروش کالا به سازمان اتکا ویاحضور مستقیم جهت عرضه در فروشگاه اتکا و یا ایجاد نمایندگی فروش محصولات خود دعوت به عمل می آورد.

 فروش انواع کالاهای مصرفی و صنعتی ساخت ایران غالباً با ارزهای رایج بین المللی صورت می گیرد که انتظار  می‌ رود کلیه تولید کنندگان  با استفاده از فرصت تجاری و بازرگانی ایجاد شده توسط سازمان اتکا ضمن اشتغال زایی و افزایش صادرات از درآمد ارزی  وسود آوری قابل قبولی برخوردار گردند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران و مدیر عامل اتکا در این مراسم طی سخنانی به روابط خوب دو کشور و سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه دو ملت اشاره کرد و افتتاح این فروشگاه را اقدامی جهت مقابله با سیاست تروریسم اقتصادی آمریکا و حمایت از ملت ونزوئلا در دوره تشدید تحریم‌ها بیان کردند.

معاون وزیر خارجه ونزوئلا نیز در سخنانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت ونزوئلا تقدیر و افتتاح فروشگاه ایرانی را نشانه شکست سیاست‌های تحریمی آمریکا دانست.

برچسب‌ها فروشگاه اتکا وزارت دفاع جهش تولید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فروشگاه اتکا وزارت دفاع جهش تولید فروشگاه اتکا وزارت دفاع جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۱۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ابلاغ ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیکی رایگان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، فرهاد قلی‌نژاد با اشاره به ۲۲ آوریل روز جهانی زمین پاک، گفت: امسال در کشور ما از سوم اردیبهشت‌ماه هفته زمین پاک برگزار می‌شود و امسال شعار «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین» برای این هفته تعیین شده است و برنامه‌هایی در این زمینه برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این شعار مردم را به مشارکت برای جلوگیری از آلودگی زمین دعوت می‌کند، افزود: همچنین موضوع پلاستیک و آلودگی ناشی از آن که یکی از نگرانی‌های جدی محیط زیست است را مطرح می‌کند.

قلی نژاد ادامه داد: امروزه ورود ذرات پلاستیک به آب، خاک و هوا و ایجاد آلودگی محیط زیست و ورود میکروپلاستیک‌ها به دریا‌ها و رودخانه‌ها و ایجاد آلودگی ناشی از آن در بدن آبزیان، در حال رخ دادن است.

معاون محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان اضافه کرد: در این شرایط، در سال ۱۴۰۱ آیین‌نامه کاهش مصرف پلاستیک در کشور تصویب شد و در ۱۰ ماده قانونی وظایفی برای دستگاه‌های اجرایی در زمینه کاهش مصرف پلاستیک مصوب شده است. مهم‌ترین موضوع در این زمینه این بود که شرکت‌های تولیدکننده پلاستیک موظف شدند در یک برنامه پنج ساله، هر سال تولید کیسه‌های پلاستیکی را کاهش دهند و به سمت تولید کیسه‌های پلاستیک زیست تخریب‌پذیر یا کیسه‌های پلاستیکی یا پارچه‌ای سازگار با محیط زیست بروند.

وی با بیان اینکه اجرای این آیین‌نامه در خوزستان پیگیری می‌شود، گفت: به سازمان صمت خوزستان ابلاغ کردیم که امسال به صورت جدی برای کاهش کیسه پلاستیکی زیر ۲۵ میکرون اقدام شود و پلاستیک‌های زیست تخریب‌پذیر جایگزین شوند. این موضوع باید در صنایع، رستوران‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای به صورت جدی پیگیری شود.

قلی نژاد افزود: در این آیین‌نامه عنوان شده است که جهاد کشاورزی باید مساله ورود پلاستیک به خاک را پیگیری کند، همچنین باید شیوه‌های بازیافت و جایگزینی کیسه‌های پلاستیکی در کشور ابلاغ و در استان‌ها اجرایی شود.

وی ادامه داد: این آیین‌نامه همچنین صدا و سیما، دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش را مکلف کرده است برنامه‌های آموزشی در زمینه تنویر افکار عمومی در خصوص کاهش مصرف پلاستیک را اجرا کنند، بنابراین در حال هماهنگی هستیم که برنامه‌های آموزشی از طریق صدا و سیما اجرا شود.

فرهاد قلی نژاد با بیان اینکه عرضه کیسه پلاستیک رایگان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ممنوع شده است، اضافه کرد: براساس این آیین‌نامه عرضه کیسه پلاستیکی به جز در میوه‌فروشی‌ها ممنوع است که باید این موضوع ابلاغ و اجرای آن پیگیری شود. در این خصوص همکاری اتاق اصناف، اصناف و سازمان صنعت و معدن و تجارت مورد نیاز است و در این خصوص، این موضوع به عنوان یکی از دستورکار‌های کارگروه مدیریت پسماند خوزستان مطرح شده است تا این ممنوعیت در استان خوزستان مصوب و اجرا شود.

قلی‌نژاد می‌گوید: عمر کیسه‌های پلاستیکی بر اساس ضخامت هر کیسه متفاوت است، پلاستیک عمر طولانی در روند تجزیه دارد و بیشتر از ۲۰۰ تا ۲۵۰ سال در طبیعت می‌ماند، اما اگر پلاستیک زیست تخریب‌پذیر باشد بین ۲ تا ۱۰ ماه تجزیه می‌شود.

وی با اشاره به نواخته شدن زنگ زمین پاک در مدارس خوزستان همزمان با آغاز هفته زمین پاک، گفت: طرح «خوزستان پاکیزه» سال گذشته برای اولین بار در کشور در خوزستان اجرا شد و امسال نیز اجرای این طرح را برای پاکسازی کانون‌های پسماند ادامه می‌دهیم تا اقدامات جدی در این زمینه انجام شود.

دیگر خبرها

  • معاون سازمان غذا و دارو: عطاری‌ها حق فروش دارو یا فرآورده دارویی را ندارند
  • فروش نفت ونزوئلا با ارز دیجیتالی
  • 5 تفاوت سیم و کابل برق چیست؟ | بررسی کامل به همراه معرفی فروشگاه معتبر خرید سیم و کابل برق
  • لزوم ابلاغ ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیکی رایگان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • گوشت قرمز ۲۹۹ هزار تومانی وارد بازار شد؛ از کجا می‌توان گوشت ارزان خرید؟
  • آفریقا ظرفیت جذب انواع کالاهای ایرانی را دارد
  • گوشت تنظیم بازاری وارداتی به زودی در سراسر کشور عرضه می‌شود
  • عرضه گوشت تنظیم بازاری وارداتی به زودی در سراسر کشور
  • عرضه گوشت تنظیم بازاری وارداتی به زودی در سراسر کشور | قیمت گوشت گوساله در میادین و فروشگاه ها
  • مولدسازی وقف در گلستان؛ نخستین مرکز تکثیر و پرورش دام سبک نژاد «رومن» در مرکز استان افتتاح شد