Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@02:41:24 GMT

پخش «سمفونی رخت‌ها» از رادیو تهران و رادیو نمایش

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۱۱۵۲۹

پخش «سمفونی رخت‌ها» از رادیو تهران و رادیو نمایش

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو، «سمفونی رخت‌ها» به سفارش رادیو تهران در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولید شده است که همزمان از رادیو نمایش نیز پخش خواهد شد.

پوریا موسوی نویسنده «سمفونی رخت‌ها» درباره ایده شکل‌گیری این نمایش رادیویی گفت: به تبع ایده این نمایشنامه هم ریشه در گذشته ماجرا دارد اما آنچه مشخصاً در این درام برای من به نقطه شروع بدل شد، مساله انجمن‌های زنان مشروطه خواه در ایران بود که علیرغم نقش موثر در تاریخ معاصر و اهمیت فراوان شکل‌گیری آنها کمتر به آنها پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین درباره اینکه تا چه اندازه شخصیت‌های این نمایش واقعی هستند؟ بیان کرد: هیچکدام از شخصیت‌های این درام واقعی نیستند. همگی را ساخته‌ام. البته طبیعی است که از بعضی افراد الهام گرفته باشم اما آنچه در نهایت ساخته شده به هیات اشخاص نمایش درآمده مخلوق همین درام است.

این نویسنده درباره حضورش در زمان تولید نمایش‌های رادیویی گفت: من همیشه سر ضبط نمایش‌ها در استودیو حاضر هستم و حقیقتاً هر بار همکاری خوبی با عوامل مختلف شکل گرفته است. این نمایش هم از این قاعده خارج نبوده برای من بیش از هر چیز دیگر حضور و همکاری با میرطاهر مظلومی سازنده این فضا بوده، برخورد حرفه‌ای آقای مظلومی در پروسه پیش تولید تا تولید و پس از آن حتی تا پایان پخش نمایش وضعیتی کاملاً حساب شده را ایجاد کرده که برای من بسیار با ارزش و سازنده بوده است در حقیقت باید بگویم میرطاهر مظلومی به عنوان هدایتگر کل تیم تولید، روابط را به گونه‌ای تنظیم می‌کند که در نهایت همه اعضای تیم با فضایی حرفه‌ای مواجه می‌شوند. همه تیم برای خلاقیت فضا دارند و کارگردان هم با دقت خلاقیت و توانایی افراد را هدایت می‌کند و خوشحالم از اینکه پروژه‌های بعد را هم با هم کار خواهیم کرد.

مجموعه رادیویی ۶ قسمتی «سمفونی رخت‌ها» ماجرای بازگشت ماهرخ دختر شیخ الملوک از پاریس و مواجه شدن با جای خالی ماه بانو خواهرش است. ماهرخ که در آخرین ماه‌های استبداد صغیر به ایران بازگشته حالا به دنبال خواهرش می‌گردد که انگار سر به نیست شده است.

در این مجموعه رادیویی شیما جان قربان، مهدی طهماسبی، فریده دریامج، بهناز بستان دوست، مونا صفی، قربان نجفی، عباس توفیقی، ماندانا محسنی، محمد آقامحمدی، کامیار محبی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

«سمفونی رخت‌ها» به نویسندگی پوریا موسوی، کارگردانی میرطاهر مظلومی، تهیه کنندگی فرشاد آذرنیا، افکتوری نازنین حسن پور، صدابرداری جعفر جودتی و نوازندگی کاوه آهنگران از روز یکشنبه دوازدهم مردادماه ساعت ۲۲:۳۰ از رادیو تهران پخش می‌شود و ساعت ۱ بامداد روی آنتن رادیو نمایش می‌رود.

کد خبر 4987456 زهرا منصوری

منبع: مهر

کلیدواژه: رادیو تهران پرویز مظلومی قربان نجفی مهدی طهماسبی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو پاریس میرطاهر مظلومی فیلم سینمایی ویروس کرونا تئاتر ایران فیلم کوتاه برنامه تلویزیونی شبکه یک سیما موسیقی ایرانی شبکه سه سیما کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان موسیقی نواحی سازمان صداوسیما فیلم مستند سینمای مستند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۱۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع یک هزار و ۸۴۰ تن کود یارانه‌ای در شهرستان چالدران در سال ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،محمود مظلومی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گفت: در سال ۱۴۰۲ حدود ۸۰ درصد سهمیه کودی شهرستان چالدران جذب شد (رشد ۱.۳ برابری توزیع کود یارانه ای).
مظلومی افزود: کود توزیعی شامل یک هزار و ۶۱۳ تن کود ازته، ۲۱۷ تن کود فسفاته و ۱۰ تن کود پتاسه می‌باشد.
مظلومی در ادامه گفت شرکت خدمات حمایتی کشاورزی یکی از مهم‌ترین شرکت‌های زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی می‌باشد که به‌عنوان اولین و بزرگترین زنجیره تأمین و توزیع نهاده‌های کشاورزی در ایران، وظیفه بسیار مهم تهیه، تأمین و توزیع انواع نهاده‌های کشاورزی شامل کود‌های یارانه‌ای، سم و بذر را در سطح کشور برعهده دارد.

دیگر خبرها

  • روزیِ نو؛ مجله‌ای رادیویی با رویکرد امیدبخشی
  • از فرهنگ اقوام تا تجلیل از نخبگان و فرهیختگان
  • توزیع یک هزار و ۸۴۰ تن کود یارانه‌ای در شهرستان چالدران در سال ۱۴۰۲
  • جشنواره «پژواک» بین‌المللی می‌شود؟/افزایش آثار رادیویی غیرسازمانی
  • جزئیات تازه از برنامه متفاوت رضا رشیدپور
  • برنامه رادیویی «محبت بی دریغ» از رادیو سلامت
  • هرجا مظلومی از ما درخواست کمک کند به او کمک می‌کنیم
  • هرجا مظلومی از ما درخواست کمک کند به آنها کمک می‌کنیم
  • روایت تجربه‌ای ۲ ساله در یک جشنواره رادیویی/ من یک مادر هستم
  • «من و فرزندم» از رادیو تهران