Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@20:23:41 GMT

۵۳ زندانی جرائم غیر عمد در قم آزاد شدند

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۱۱۷۹۵

۵۳ زندانی جرائم غیر عمد در قم آزاد شدند

رئیس کل دادگستری قم گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان تیرماه ۵۳ تَن از زندانیان جرایم غیر عمد که مجموع کل بدهی آنها ۳۲ میلیارد ریال بود، از زندان آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت الاسلام و المسلمین علی مظفری ضمن تشریح بخشی از اقدام های ستاد دیه استان در جهت آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در چهار ماهه نخست سال ۹۹ اظهار داشت: اقدام های ستاد دیه  قم از ابتدای سال‌جاری سبب آزادی ۵۳ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با مبلغ کل بدهی ۳۲ میلیارد و ۱۴۰ میلیون ریال شد که از این تعداد ۵۱ نفر آقا بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس هیات امنای ستاد دیه قم همچنین خاطرنشان کرد: ستاد دیه استان با دعوت از شکات و تشکیل جلسه های مستمر موفق به اخذ گذشت از شکات به مبلغ ۱۷ میلیارد ریال از ۳۲ میلیارد و ۱۴۰ میلیون ریال شد.

وی ضمن قدردانی از اقدام خیران برای تامین بخشی از مبلغ یاد شده بیان کرد: با کمک خیران استان مبلغ ۹ میلیارد ریال از مجموع کل بدهی تامین شد.

رئیس کل دادگستری قم با اشاره به تامین بخشی از مجموع بدهی با استفاده از اعطای تسهیلات قرض الحسنه به زندانیان جرایم غیرعمد، افزود: مبلغ سه میلیارد و ۸۴۰ میلیون ریال از بدهی این زندانیان از طریق معرفی به بانک های عامل و اعطای تسهیلات قرض الحسنه و همچنین مبلغ ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال نیز توسط خانواده زندانیان فراهم شد.

  وی در ادامه با اشاره به اقدام های انجام شده در زمینه کاهش جمعیت کیفری زندانیان جرائم غیر عمد، اذعان کرد: در پی سیاست های کلان دستگاه قضایی و تاکیدهای قوه قضائیه در زمینه کاهش جمعیت کیفری، موجودی زندانیان جرائم غیر عمد هم اکنون ۹۵ نفر بوده که فقط ۵۰ درصد از آنان مشمول کمک ستاد دیه می‌باشند که تشکیل پرونده و فرآیند کمک به آنان در حال اقدام است.

 رئیس هیات امنای ستاد دیه قم در بخش دیگری از سخنان خود ضمن قدردانی از خیران استان بیان کرد: شهروندان می‌توانند کمک‌های مالی خود را جهت آزادی زندانیان به حساب‌های ستاد دیه به شماره‌های ۰۲۰۱۲۳۱۶۱۸۰۰۹ نزد بانک ملی، ۱۵۳۰۰۸۵۵۹۳ نزد بانک تجارت، ۱۸۲۲۲۸۸۷۲۴ نزد بانک ملت و همچنین کارت بانکی تجارت به شماره ۵۸۵۹۸۳۷۰۰۲۵۷۶۶۲۳ واریز کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دادگستری زندانیان جرایم غیر میلیون ریال ستاد دیه غیر عمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۱۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۱۷۰ میلیون تومانی نیرو‌های یگان حفاظت زندان‌های فارس به جشن گلریزان

امیر طهماسبی گفت: با فرهنگ‌سازی لازم و جلب مشارکت پرسنل کادر و وظیفه جمعی یگان حفاظت زندان‌های تابعه استان در ماه مبارک رمضان پیرامون کمک به جشن‌های گلریزان در مرکز استان و شهرستان و همچنین مشارکت در پویش سهم من ۴۰، برابر اعلام یگان‌های تابعه، بیش از ۱۷۰ میلیون تومان کمک توسط این نیرو‌ها جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد، جمع‌آوری و به حساب ستاد دیه استان واریز شده است.

از ابتدای سال جاری تاکنون چندین نوبت برنامه‌های جمع‌آوری و آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد در قالب پویش‌های سهم من ۴۰، نذر رهایی بسیج و همچنین جشن گلریزان در استان فارس برگزار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • زندانی جرایم غیرعمد با حمایت دادستان اردبیل آزاد شد
  • نوعدوستی کارمند یزدی برای آزادی زندانیان
  • هفت زندانی جرائم غیرعمد استان هرمزگان با مشارکت کارکنان و مشتریان خیر بانک مسکن آزاد شدند
  • کمک ۱۷۰ میلیون تومانی نیرو‌های یگان حفاظت زندان‌های فارس به جشن گلریزان
  • ۲۵۰ زندانی در آذربایجان‌غربی آزاد می‌شوند
  • آزادی یک زندانی به همت مدیر نیکوکار یزدی
  • دانش‌آموزان یک دبستان بدهی ۲ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان غربی تا آخر اردیبهشت